Red Dead Redemption 2-utvecklare listar PC-version av spelet på Linkedin

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption 2-utvecklare listar PC-version av spelet på Linkedin

Den som vill avnjuta västerntema med mus och tangentbord i hög bildfrekvens kan snart få anledning att fira. En utvecklare från Rockstar har nämligen med PC-versionen på sitt CV.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får hoppas det kommer så vi på masterrace pc får njuta också 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ge mig Dead Redemption 2 och Half life 3 så skiter jag i alla andra spel i ett år

Skoja, jag måste ju spela Ori and the Will of the Wisps med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Rockstars narrativ om att ett spel inte säljer lika bra på PC som på consol nu förtiden är helt ogrundad.

sen släpper dem en PC version som är dåligt portad 1 år senare och börjar peka på " se vad var det vi sa det säljer sämre" att det säljer sämre. efter ett år har alla som vill spel ett spel oftast skaffat hårdvaran för det och när spelet är exklusivt så kommer det sälja bättre där.

hade dem släppt PC versionen samtidigt så hade nog red dead redemption sålt minst lika bra till PC som till konsol, om inte bättre.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Kommer säkert blir ett Epic Store exclusive.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Avstängd

Just nu spelar jag GTAV igen bara i väntan på RDR2 som jag verkligen hoppas kommer snart. Räknar med att mitt 1080 ska klara av spelet i ok grafik också.
Har RDR1 på PS3:an och det funkar helt enkelt inte att spela med handkontroll så skulle de bli ett dubbelsläpp så skulle jag jubla.

Förstår inte Rockstar då jag inte tror spelet egentligen säljer bättre om man först släpper en konsoll version och sen ett år efter släpper till PC. Visst att några köper dubbla men minst lika många har också ledsnat på hypen och spelar något annat istället.

Borde väl iallafall släppas via Rockstars egen Social Club.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Att det finns en PC version har ju varit klart sen dag ett, det är ju inte direkt som att en Xbox eller Playstation har någon märklig processor arkitektur utan det är x86. Det är bara Rockstar som väntar på ett tillfälle att släppa det när dom behöver en cash infusion.

Permalänk
Medlem

Blir väl Red Dead Redemption Online för PC, utan singleplayer, med always online multiplayer content och oändligt med miktrotransaktioner.

Permalänk
Medlem

Vore kul om dom för en gångs skull kunde snabba på lite med sina PC-portar. Tror dessvärre inte detta kommer se dagens ljus förräns tidigast i början på 2021 eller nåt om man ser till deras trackrecord.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen en PC version kommer till slut. Kommer inte spela detta om de inte släpper det till PC. Stödjer inte sånt trams, men stödjer självklart PC-släpp och köper det där när det kommer

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

ohhh yeah

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

lovar att det kommer bli EPIC som köper detta till sin butik

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

varför kom aldrig ettan till pc ?

Permalänk
Medlem

Som vanligt så verkar inte NDA appliceras på LinkedIn. 😜 Så sjukt många nya produkter i allt från hårdvara till spel som avslöjas genom just LinkedIn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Rockstars narrativ om att ett spel inte säljer lika bra på PC som på consol nu förtiden är helt ogrundad.

sen släpper dem en PC version som är dåligt portad 1 år senare och börjar peka på " se vad var det vi sa det säljer sämre" att det säljer sämre. efter ett år har alla som vill spel ett spel oftast skaffat hårdvaran för det och när spelet är exklusivt så kommer det sälja bättre där.

hade dem släppt PC versionen samtidigt så hade nog red dead redemption sålt minst lika bra till PC som till konsol, om inte bättre.

GTA V är ingen dålig port.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

varför kom aldrig ettan till pc ?

Var tydligen för mkt jobb för att de skulle anse att det var värt det. Enl "sägen" iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

lovar att det kommer bli EPIC som köper detta till sin butik

Antagligen, GTA V kunde man dock köpa direkt från Rockstar, hoppas det går denna gång också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Rockstars narrativ om att ett spel inte säljer lika bra på PC som på consol nu förtiden är helt ogrundad.

Det säljer nog bra, fast jag misstänker att de tjänar mer på detta då det helt enkelt inte går att ladda ner spelet illegalt. Man tvingas således köpa eller vänta.

Men jag försvarar inte deras val, men är däremot övertygad om att en del av de som hade valt "gratisvägen" nu tvingats köpa en kopia istället om de verkligen vill spela spelet.

Men sen finns det ju iofs andra psykologiska effekter också. Jag var sugen på spelet när det släpptes men är inte det längre. Med andra ord har de kanske också tappat potentiella köpare. Så det kanske inte är någon vinststrategi när man väl räknar ihop det. Men svårt att räkna på :/

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

GTA V är ingen dålig port.

Skickades från m.sweclockers.com

Hela jävla UI'n är konsolskräp så det stinker långa vägar

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Det säljer nog bra, fast jag misstänker att de tjänar mer på detta då det helt enkelt inte går att ladda ner spelet illegalt. Man tvingas således köpa eller vänta.

Men jag försvarar inte deras val, men är däremot övertygad om att en del av de som hade valt "gratisvägen" nu tvingats köpa en kopia istället om de verkligen vill spela spelet.

Men sen finns det ju iofs andra psykologiska effekter också. Jag var sugen på spelet när det släpptes men är inte det längre. Med andra ord har de kanske också tappat potentiella köpare. Så det kanske inte är någon vinststrategi när man väl räknar ihop det. Men svårt att räkna på :/

De har alltid haft det här upplägget när det kommer till PC. Det enda som har förändrats är att deras ports har blivit mycket bättre. T.ex GTA 5 fungerar mycket bättre än t.ex GTA4.

Tror de medvetet fördröjer spelen till PC för att de vill maximera sina vinster. Kollar man på STEAM så ligger GTA5 vissa veckor fortfarande som bäst sålda spel bland de första 5. Ganska grymt med tanke på hur gammalt spelet är.
De vet att vi kommer köpa spelet till PC oavsett när det kommer då folk vet att Rockstar håller hög kvalitet när det gäller deras spel.

Själv tycker jag det är bättre de lägger ett extra år på spelet så att vi får en bra port, finns massa annat att spela

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Själv tycker jag det är bättre de lägger ett extra år på spelet så att vi får en bra port, finns massa annat att spela

Ja de har nog tjänat mycket på att göra bra PC-portar jämfört med hur det var förr. Misstänker att det blir att en hel del väljer att köpa spelet 2 gånger av den anledningen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Ja de har nog tjänat mycket på att göra bra PC-portar jämfört med hur det var förr. Misstänker att det blir att en hel del väljer att köpa spelet 2 gånger av den anledningen.

Ja exakt. De vill gärna komma åt de som redan har köpt spelet + oss som inte har köpt det till konsol. Egentligen är det inget konstigt med det. Gör man en bra produkt så är det lätt att sälja.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Tveksamt att detta kommer sälja så bra. Men kanske är det skäl nog att snabba på en Windows-port.

GTA5 hade legat på topplistor i åratal i princip innan erbjudanden ens började, medan RDR2 hamnade i reabingar för halva priset efter runt 3 månader.

Säkert ett minst like välgjort spe, men vilda västern lockar helt enkelt inte lika många spelare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har själv köpt både gta 4 och 5 på alla dess plattformar.
Velat lira bästa versionen så blivit plattformsuppdatering vid varje nysläpp.
Tycker dock att rockstar och alla andra utgivare borde försöka få ut spelet samtidigt till alla dess planerade plattformar.

Visa signatur

pc-konsultens x-768 med en I7 2860QM 2,5-3,6 GHz 8 MB, 16 GB Kingston HyperX DDR3 1600 MHz
NVIDIA GeForce GTX 580M 2 GB, Intel 320 Series 160 GB SSD
500 GB 7200 RPM, Blu-ray-combo, Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Livrädd att de kör "favorit i repris" och "nylanserar" med nästa konsolgeneration och i samband med det släpper till PC ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7