Ubisoft satsar vidare på Epic Games Store med Ghost Recon Breakpoint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infiniti:

Bra med lite mer press på Valve. Priserna på spel, speciellt de med några år på nacken, har blivit för dyra de senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Priserna kommer inte ändras. De påverkas inte av detta.

Hänger du inte med eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Håller med.
Bland de absolut bästa spel jag spelat på år och dar.

Men säg att det bara skulle gå att köpa via epic store.. Nah sorry no buy.

Jo men precis som wildlands har du ju Uplay?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Kan någon räcka mig en påse popcorn? Tack
Väldigt dåligt att jag inte kan köpa ica kex på willys 😭
Fy på er ica exklusiva kex nä nu får det vara nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Dålig analogi. En bättre: ICA betalar findus för att de ska sluta sälja sina produkter på Willys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Kunde inte sagt det bättre själv. Till en början tyckte en del av mig att det var sunt att det dök upp konkurrens men när konkurrensen handlar om att fullständigt utesluta en plattform är det ju inte längre konkurrens. Nu kan jag inte, inte ens om jag är villig att betala mer, köpa spel för att kunna använda en fullständigt överlägsen plattform med t.ex. familjedelning eller streaming till min Steam Link. Mindre åt utvecklare men avsevärt mycket mer åt kunden. Jag vill ju åtminstone kunna välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Trots allt detta så har jag med flera skrivit om detta om och om igen, men istället bli påkallade fanboys.
Redan för ett par månader sedan när allt med epic började, så var vi ett gäng som var emot detta just för att det är inte konkurrens. Påtalat det i flertalet trådar här. "Men all konkurrens är ju bra"

Nja.
Det är isåfall att jag själv kan välja vart jag vill köpa mina spel, till vilken plattform som jag vill stödja.
Och det till ett fördelaktigt pris.
Men inte har det blivit billigare sedan epics intrång. Snarare tvärtom de köper till sig rättigheterna x antar månader istället.
Väl i butik så är det fullt pris som gäller, säg 60 EURO. På det så tillkommer det kontoavgifterna som vi annars inte behöver betala på t.ex steam eller många andra håll.
Runt 50kr påslag blir det ca.

Äh är så trött på hela grejjen så jag skriver knappt om det längre. Ptja förutom nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Valve är Privatägt och kommer aldrig känna den pressen ni suktar efter.
Sen om man har filter i Steam så funkar det ypperligt att söka efter titlar man letar efter.
Om nån behöver utveckla sig så är det väl Epic, deras store ser ju ut som en gammal Win8 pekplatta när man startar den. Katastrofalt dålig och svår navigerad om nån.

OT så köper jag spelet om jag vill ha det på Uplay oavsett.

Valve kommer anpassa och ändra sig om det gynnar deras affärsmodell oavsett om de är privatägda eller inte. Nej, de behöver inte leva upp till aktiemarknadens krav och förväntningar men om de ser att de börjar tjäna mindre pengar eller användarna hellre nyttjar EPIC pga någonting så är det solklart de kommer ändra sig.

Det är just filtren som är skit. Finns hur många inlägg och trådar som helst om det. Jag har slutat försöka hitta nya spel via Steam och använder andra källor istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Lego Master

Men fan också. Nu har jag äntligen fått lite förståelse för varför folk hatar på EGS. Och jag är helt med på banan.

Here there be bastards.

And also over there.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Steam som program (inte som tjänst) är fruktansvärt dålig. Det är alldeles för svårt att hitta AAA titlar eller spel man kan tänkas gilla när allt dränks i indie-skit och pre-releases. Sökfunktionen är ett skämt.
Och att de envisas med att prompta om verifiering av mailen i tid och otid gör det inte bättre.

Personligen tar jag hellre att jag får verifiera min mail med jämna mellanrum, med tanke på hur mycket pengar jag har lagt ner på mitt konto, än att absolut inte verifiera mailen alls som med EGS.
Var väldigt roligt att någon thailändare registrerat ett EGS-konto med min epost-adress utan att jag har behövt verifiera det över huvudtaget

Däremot kan jag hålla med dig om att Sökfunktionen i Steam inte är den mest trevliga upplevelsen...

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Tänk om alla kunde vara lika positiva när det gäller AMD då om Valve är så lika Intel.
Då kanske folk ska börja köpa AMD saker endast så får dem som de önskar.
Nej jag köper spelet på uplay då det inte finns på steam.

Kommer oxå köpa på uplay. Älskar wildlands, av nån anledning. Kört igenom en gång, och har nu 3 paralella kampanjer på gång. En som ensamvarg, en i tier one eller vad det heter, och en vanlig, på hard.

Har i efterhand köpt year 2 pass, och massa vapen. Brukar aldrig någonsin göra så, med något spel. Men jag tyckte det var värt det här, med tanke på all tid jag låtit fru och barn. Vara make/faderslösa pga kärleken till det här 🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Priserna kommer inte ändras. De påverkas inte av detta.

Hänger du inte med eller?

Okej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1