Permalänk
Medlem

Reseadapter Sverige - Thailand

Tjena.

Köpte en grill i Thailand som använder socket typ O. Är det någon som vet vart jag kan hitta en passande adapter?
Jag har letat på google men hittar ingen som passar. Köpte även en på kjell som jag trodde kunde passa, men jag måste använda våld för att det ska passa, och därefter vågar jag inte plugga in den i väggen.

Så här ser kontakten ut.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Lättaste alternativet; Köp dig en ny stickkontakt, klipp gamla och skala och koppla på nya.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Skrivet av LPG:

Lättaste alternativet; Köp dig en ny stickkontakt, klipp gamla och skala och koppla på nya.

Jag köpte också grill i Thailand, då köpte jag också adapter samtidigt. Värt att notera: Thailand använder 230 V och inte 110 V.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Får man göra det utan behörighet?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Ja

https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/hur-funkar-det/elelektro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Med "nödvändig kännedom" ja.
https://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/detta-far-du-...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem

Tack. Jag hör av mig om det smäller

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Har inte Thailand 220V och inte 230V?
Men vi hade 220V här också för några år sedan och det var bara att fortsätta som inget hade hänt.

Jag är ej så säker på detta. Och det beror på vad man menar med får, d.v.s. om det är olagligt eller om man kan få försäkringstrul.
Blir det en brand i apparaten och det visar sig att man har byggt om denna från 220V till 230V så vet jag inte vad försäkringsbolaget säger.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon159643:

Men vi hade 220V här också för några år sedan och det var bara att fortsätta som inget hade hänt.

Jag är ej så säker på detta. Och det beror på vad man menar med får, d.v.s. om det är olagligt eller om man kan få försäkringstrul.
Blir det en brand i apparaten och det visar sig att man har byggt om denna från 220V till 230V så vet jag inte vad försäkringsbolaget säger.

230v i Thailand om man ska lita på det som går att hitta på nätet.

Brukar stå på apparaten vilka spänningar den är konstruerad för. En grill borde i sin enklaste form vara ett värmeelement vilket knappast är särskilt kräset med några procents variation i matningsspänning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Det brukar aldrig vara exakt spänning. Runt 220 till 240 v i uttaget