HUAWEI P30 PRO månadens mobil på Comviq

Permalänk
Medlem

@sarlucic: Angående ljusstyrkan, har du auto-brightness på? Det brukar behövas för att få full ljusstyrka.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Om ni kollar på länken så ska ni se att det kommer komma Roms och annat gott till denna telefonen en lång tid framöver.
https://forum.xda-developers.com/huawei-p30-pro

Huawei använder ju egna CPU:er så det är lite klurigare att utveckla ROM:s till dem. Om du kollar Huaweis gamla telefoner så är det ju ingen som har speciellt många ROM:s alls, möjligtvis Honor 8 som fått en del. Visst lär det ju komma några, men tvivlar på att de kommer vara lika många och hålla samma kvalitet som andra high-end telefoner med Qualcomm SOC:s tyvärr.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: Det har jag, i vanliga fall räcker det och blir över, men i direkt solljus är det lite tråkigt. På papper verkar båda ligga runt 540-560 nits så bör vara likvärdig men S8 har en peak brightness på 1000 nits i vissa förhållanden vilket jag antar är vad som står för skillnaden, det är inte dramatiskt men jag upplever att skrämen på S8 är lite roligare och S10 ganska mycket roligare.

Permalänk

Sjukt bra pris. Frågan är ju dock om man vågar köpa en p30 pro?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CebitZeros:

Sjukt bra pris. Frågan är ju dock om man vågar köpa en p30 pro?

Är väl hur lugnt som helst, kommer fungera i flera år framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

@SCORPIUS: Det har jag, i vanliga fall räcker det och blir över, men i direkt solljus är det lite tråkigt. På papper verkar båda ligga runt 540-560 nits så bör vara likvärdig men S8 har en peak brightness på 1000 nits i vissa förhållanden vilket jag antar är vad som står för skillnaden, det är inte dramatiskt men jag upplever att skrämen på S8 är lite roligare och S10 ganska mycket roligare.

Hur upplever du selfiekameran med tanke på att det inte finns AF? Tänker i de fallen man vill ta en gruppbild så kanske man inte vill att bilderna ska vara piss

Permalänk
Avstängd

Ingår nu gratis freebuds, gå via huawei

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Ingår nu gratis freebuds, gå via huawei

Skickades från m.sweclockers.com

Comviq verkar dock inte vara med bland godkända återförsäljare.