Loopia köper Binero Groups webbhotells-verksamhet

Permalänk
Medlem

Loopia köper Binero Groups webbhotells-verksamhet

Jag såg denna nyhet på Feber och blev lite fundersam.

Jag har Binero webbhotell och har haft i många år. Har fungerat riktigt bra tycker jag. Det ser ut som att all webb-verksamhet ska in i Loopia-svängen. Tycker det är tråkigt att de blir uppköpta.

Har fått bra support när jag haft lite strul, fast många kan vara missnöjda med Binero. (helst sista tiden).

Det som är viktigast för mig är en fungerande E-post, jag provade fs data erbjudande som var på något jubileum, och då testade jag hur mailen fungerade och flera mail kom inte fram, testade i flera veckor och letade inställningar. Så släppte aldrig Binero.
Givetvis kan ju e-post-servrarna vara kvar och fungera likadant ett tag till men till slut kommer det nog vara annorlunda (eller likadant).

Frågan till er med Loopia: Hur fungerar era e-postkonton (och webb-hotellet i helhet).

Eftersom Loopia t.om. är dyrare än Binero. Finns det andra som är etablerade som har stabil e-post-service. (one.com, Odenland, Egensajt ?).

Edit 18/7: lite mer info om köpet från binerogroup. och från Loopia Loopia Group

Lite länkar till binero och loopia
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Vila i frid

Har använt one.com i över 10 år och är nöjd. Har aldrig varit med om någon nertid. De är inte lämpliga att använda som smart-host eftersom de kräver att smtp-inloggningen matchar avsändarens epost-adress.

Permalänk
Medlem

NEJ!

När Loopia köpte City Cites så var jag snabb med att lämna.
Nu köper de Binero också.

Hur i helsike skall jag undvika detta skitföretag Loopia!?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Fick min epost flyttad till Loopia när Citynetworks blev köpta. Migrationen gick smidigt, dock bara epost. Har deras "företagspaket". Det är ganska overkill, men det var några begränsningar i deras enklare paket som gjorde det till no-go

Min erfarenhet är att det har fungerat klanderfritt, men mycket dyrare jämfört med citynetworks. Stabilt, spamfilter verkar fungera och inga leveransproblem än så länge. Jag använder mailklienter uteslutande. Deras webbclient fungerar i nödfall, men inte mycket mer. Värt att tänka på att min email inte är superbelastad. Min personliga ser inte mycket trafik, och min "registreringsmail" övervakar jag inte så noga, så det kan ha varit kortare serviceavbrott utan att jag märkt av det.

Jag väntar på att lite mer funktionalitet släpps officiellt, sen skall jag föra över all email till protonmail. Jag hade troligtvis migrerat redan om det inte varit för att jag länge velat flytta till protonmail, och pallar inte flytta två ggr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag såg denna nyhet på Feber och blev lite fundersam.

Jag har Binero webbhotell och har haft i många år. Har fungerat riktigt bra tycker jag. Det ser ut som att all webb-verksamhet ska in i Loopia-svängen. Tycker det är tråkigt att de blir uppköpta.

Har fått bra support när jag haft lite strul, fast många kan vara missnöjda med Binero. (helst sista tiden).

Det som är viktigast för mig är en fungerande E-post, jag provade fs data erbjudande som var på något jubileum, och då testade jag hur mailen fungerade och flera mail kom inte fram, testade i flera veckor och letade inställningar. Så släppte aldrig Binero.
Givetvis kan ju e-post-servrarna vara kvar och fungera likadant ett tag till men till slut kommer det nog vara annorlunda (eller likadant).

Frågan till er med Loopia: Hur fungerar era e-postkonton (och webb-hotellet i helhet).

Eftersom Loopia t.om. är dyrare än Binero. Finns det andra som är etablerade som har stabil e-post-service. (one.com, Odenland, Egensajt ?).

Jag är lite kluven. Min blogg / hemsida ligger hos Binero likaså domänen. Visst, Binero har haft en hel del problem med DDoS, tjänster som varit nere etc, men dom har alltid haft väldigt bra support och väldigt tillmötesgående när man har haft något önskemål eller behov utanför deras vanliga områden.

Hoppas att inte kvalitén på supporten sjunker nu bara, även om upp-tiderna kan förbättras

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

NEJ!

När Loopia köpte City Cites så var jag snabb med att lämna.
Nu köper de Binero också.

Hur i helsike skall jag undvika detta skitföretag Loopia!?

Nyfiken, vad är det som gör att du inte gillar Loopia?

Skrivet av HoboCop:

Jag är lite kluven. Min blogg / hemsida ligger hos Binero likaså domänen. Visst, Binero har haft en hel del problem med DDoS, tjänster som varit nere etc, men dom har alltid haft väldigt bra support och väldigt tillmötesgående när man har haft något önskemål eller behov utanför deras vanliga områden.

Hoppas att inte kvalitén på supporten sjunker nu bara, även om upp-tiderna kan förbättras

Jag hoppas också på att det ska rulla på som vanligt, men kommer säkert bli dyrare och med en annan kontrollpanel. Min hemsida är inte belastad och avancerad så binero har varit lite overkill för mig, men har haft den kvar för att det har fungerat så bra. Man får hoppas att Loopia är okej iaf. Eller om man skulle testa egensajt och se hur det fungerar, har ju fördelen att kunna flytta en domän och prova mailen genom den.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Fick min epost flyttad till Loopia när Citynetworks blev köpta. Migrationen gick smidigt, dock bara epost. Har deras "företagspaket". Det är ganska overkill, men det var några begränsningar i deras enklare paket som gjorde det till no-go

Min erfarenhet är att det har fungerat klanderfritt, men mycket dyrare jämfört med citynetworks. Stabilt, spamfilter verkar fungera och inga leveransproblem än så länge. Jag använder mailklienter uteslutande. Deras webbclient fungerar i nödfall, men inte mycket mer. Värt att tänka på att min email inte är superbelastad. Min personliga ser inte mycket trafik, och min "registreringsmail" övervakar jag inte så noga, så det kan ha varit kortare serviceavbrott utan att jag märkt av det.

Jag väntar på att lite mer funktionalitet släpps officiellt, sen skall jag föra över all email till protonmail. Jag hade troligtvis migrerat redan om det inte varit för att jag länge velat flytta till protonmail, och pallar inte flytta två ggr

Det låter ju förhoppningsfullt, jag använder mest Thunderbird till min mail. så webb-gränssnitt använder jag inte mycket. Jag har väl ca 10 mail om dagen högst. Visst kan man gå över till en gmail eller något (man har ju några fler redan), men att ha sitt för och efternamn som mail-adress är roligt att ha.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Har använt one.com i över 10 år och är nöjd. Har aldrig varit med om någon nertid. De är inte lämpliga att använda som smart-host eftersom de kräver att smtp-inloggningen matchar avsändarens epost-adress.

Har varit nära flera gånger att gå över till One, men har inte sett att jag fått så mycket mer än Binero. Men nu kanske det är en kandidat om priset går upp tack vare uppköpet. Installerade en hemsida för ett företag för många år sedan och tyckte då att one.com kontrollpanel var rätt okej. Att använda smart-host är inte så viktigt för mig.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

@Lagers: Jag hade en dålig upplevelse av Loopia för ett antal år sedan. Måste nog vara över 10 år sedan nu.

Till råga på det hade jag också problem med Visma en period.

Så för egen del vill jag inte beblanda mitt privatliv med Loopia och koncernen Visma som direkt kund.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Detta är väldigt tråkigt för det innebär mer onödigt jobb för mig :/

När Loopia köpte upp City Network så fördes kontona över från ett dåligt system till ett ännu sämre system. Loopias kontrollpanel är ett typexempel på hur man bygger något värdelöst med Ajax där UX är något man inte förstår sig på.

Ett annat problem är att jag redan har ett Loopia-konto. Det är lite mot min vilja men jag måste ha det. Jag kan heller inte slå ihop mina konton utan att betala för det. När City Network köptes upp fick jag 1 års uppskov (gratis hosting) och de lovade att lösa så konton kunde slås ihop. Det gjorde de aldrig och ville senare ha betalt oavsett vad jag valde (slå ihop eller separata konton).

Alternativt att manuellt flytta fanns vilket gjordes men då till ett mycket bättre alternativ än Loopia.

Efter allt detta så uppskattar jag inte Loopia och dess attityd. Samtidigt får man en av marknadens sämsta kontrollpaneler på köpet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Suck, inte direkt den nyhet jag önskade mig. Loopias ägare vill förstås skapa mer eller mindre ett monopol i segmentet så att värdet på innehavet blir rejält högt innan de säljer. Och de affärsmetoder de visade upp efter köpet av SE Direkt imponerar inte.

Permalänk
Medlem

Köpte min första domän på loopia.se för ca 9 år sedan, men ångrade mig ganska snabbt att jag blev kund där.
Gick sen över till one.com och har varit där sen dess.
Det ända negativa jag kan komma på när det gäller one.com är att dom inte har 2fa till kundportalen,
hade gärna sett att dom lägger till det för sina kunder.
Deras support är även väldigt trevliga och hjälpsamma, så kan varmt rekommendera dom.

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidichy:

Köpte min första domän på loopia.se för ca 9 år sedan, men ångrade mig ganska snabbt att jag blev kund där.
Gick sen över till one.com och har varit där sen dess.
Det ända negativa jag kan komma på när det gäller one.com är att dom inte har 2fa till kundportalen,
hade gärna sett att dom lägger till det för sina kunder.
Deras support är även väldigt trevliga och hjälpsamma, så kan varmt rekommendera dom.

Tja, snart är det väl inte ens så mycket att välja på om man inte ska betala två, tre, fyra gånger så mycket och vill ha något i eller nära Sverige. Det hela börjar likna situationen med taxi i Stockholm där det finns Taxi Stockholm och sedan Cabonline (tidigare Fågelviksgruppen) med en hög olika varumärken som de köpt upp., plus rena lurendrejare och en och annan småskutt.

Permalänk
Medlem

Nu är det så att Binero sålde ifrån sig Crystone, Servage, Space2U och säkert nån annan aktör som de haft och gått 100% moln. Supporten/tekniker lär väl följa med till Loopia iaf till en början.

Så antingen kan man hoppa över till deras moln, följa med loopia eller hitta någon annan lev.

Av VPSer finns det ett antal att välja på som har i Sverige.
Webhosting + Mail har ni som sagt One.com och dylikt

Domäner är jag lite osäker på om det finns någon annan nu än Loopia som är registrar.

Dock så har Binero varit rätt så dåliga enligt mig. Deras shared hosting hade drygt 10s laddnings tid mot andra som hade en tiondel av det. Samt att de var alltid glada att dra onödiga fakturor och något dyra tjänster (på VPS hållet).

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Loopia har som jag förstått ingen epost tjänst enbart och jag tänkte aldrig betala 1200kr per år för bara epost (körde medan jag hade kvar tjänsten med loopia epost-server och det fungerade "okej" deras eposttjänst var ofta sjukt seg vilket gjorde den jobbig att använda). Därför när fakturan kom så nedgraderade jag till dns hanterare endast och använde mailgun.com för att forwarda all min mail till Gmail istället, funkar skitbra.

Edit: Jag la ner min hemsida, men kände att både citynetworks och Loopia gav sjukt långsamma laddningstider på mina hemsidor så jag använde DigitalOcean istället för hosting av hemsida.

Permalänk
Medlem

@ztenlund
Det finns säkert ett par andra webbhotell förutom one.com men inga jag testat så kan ej svara på om dom är bra eller ej.
Men jag har hör & läst enbart bra saker om https://www.egensajt.se/

Tips till alla som läser,
Något som ni bör se till är att den leverantör av de webbhotell ni väljer, har DNSSEC.
Har inte leverantören av de webbhotell ni väljer, stöd för DNSSEC så bör ni välja ett annat webbhotell.
one.com har stöd för DNSSEC

Men som sagt one.com saknar Two Factor Authentication för kundportalen.
Har bett dom inplantera det, fick till svar att deras nuvarande mjukvara ej stödjer det. Vad nu de betyder? Jag menar google har ganska simpla instruktioner för hur man inplanterar 2fa, så vet inte riktigt varför dom duckar för att lägga till det,
antar att de är pga lathet, okunnighet, eller så känner dom att de inte är så viktig prioritering ännu.
Hursom helst, 2fa @ one.com är ett önskemål från mig och säkert flera andra kunder som har dom

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Detta är väldigt tråkigt för det innebär mer onödigt jobb för mig :/

När Loopia köpte upp City Network så fördes kontona över från ett dåligt system till ett ännu sämre system. Loopias kontrollpanel är ett typexempel på hur man bygger något värdelöst med Ajax där UX är något man inte förstår sig på.

Ett annat problem är att jag redan har ett Loopia-konto. Det är lite mot min vilja men jag måste ha det. Jag kan heller inte slå ihop mina konton utan att betala för det. När City Network köptes upp fick jag 1 års uppskov (gratis hosting) och de lovade att lösa så konton kunde slås ihop. Det gjorde de aldrig och ville senare ha betalt oavsett vad jag valde (slå ihop eller separata konton).

Alternativt att manuellt flytta fanns vilket gjordes men då till ett mycket bättre alternativ än Loopia.

Efter allt detta så uppskattar jag inte Loopia och dess attityd. Samtidigt får man en av marknadens sämsta kontrollpaneler på köpet.

Det låter inte bra för framtiden att de har en dålig panel, för bineros panel är bra. Om de köper upp massa webbhotell-företag så känns det som att de bara vill få in pengar och bli större och större och då vet ju de flesta att support och service inte är prio ett. Tyvärr.

Skrivet av Zidichy:

Köpte min första domän på loopia.se för ca 9 år sedan, men ångrade mig ganska snabbt att jag blev kund där.
Gick sen över till one.com och har varit där sen dess.
Det ända negativa jag kan komma på när det gäller one.com är att dom inte har 2fa till kundportalen,
hade gärna sett att dom lägger till det för sina kunder.
Deras support är även väldigt trevliga och hjälpsamma, så kan varmt rekommendera dom.

Skrivet av Zidichy:

@ztenlund
Det finns säkert ett par andra webbhotell förutom one.com men inga jag testat så kan ej svara på om dom är bra eller ej.
Men jag har hör & läst enbart bra saker om https://www.egensajt.se/

Tips till alla som läser,
Något som ni bör se till är att den leverantör av de webbhotell ni väljer, har DNSSEC.
Har inte leverantören av de webbhotell ni väljer, stöd för DNSSEC så bör ni välja ett annat webbhotell.
one.com har stöd för DNSSEC

Men som sagt one.com saknar Two Factor Authentication för kundportalen.
Har bett dom inplantera det, fick till svar att deras nuvarande mjukvara ej stödjer det. Vad nu de betyder? Jag menar google har ganska simpla instruktioner för hur man inplanterar 2fa, så vet inte riktigt varför dom duckar för att lägga till det,
antar att de är pga lathet, okunnighet, eller så känner dom att de inte är så viktig prioritering ännu.
Hursom helst, 2fa @ one.com är ett önskemål från mig och säkert flera andra kunder som har dom

Det lutar åt att testa one.com eller egensajt.se innan loopia börjar pilla i bineros system. Loopia verkar inte vara så bra, verkar vara många olika problem som folk har haft. Hittade inte om Egensajt.se hade DNSSEC, får nog fråga dom först.

Det var inte länge sedan som binero började använda sig av 2fa, tycker att många sidor skulle börja med detta: helst webbhotell.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Attans. Jag har alla min hemsidor/domäner hos binero, en salig blandning av Windows/Linux (kör till och med en hemsida med "klassiska" ASP där jag använder just gamla specifika komponenter). Hoppas inte detta innebär merjobb för mig...

Är det någon här som faktiskt vet om allt kommer vara "business as usual", dvs jag kommer få fortsätta använda bineros kontrollpanel? Kommer servrarna vara detsamma eller kommer någon migrering att ske?

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

@Andromeda: City Cites (City Network) använde identisk framework som Binero. Så det såg likadant ut.

När Loopia köpte dem flyttades allt över till Loopias egenkomponerade.
Så finns risk vi blir av med kontrollpanelen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hade City Network innan de blev uppköpta. Mailen blev plötsligt svindyr som en annan påpekade.

Kör idag egensajt och är hur nöjd som helst.

Loopias kontrollpanel är också värdelös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det låter inte bra för framtiden att de har en dålig panel, för bineros panel är bra. Om de köper upp massa webbhotell-företag så känns det som att de bara vill få in pengar och bli större och större och då vet ju de flesta att support och service inte är prio ett. Tyvärr.

Det lutar åt att testa one.com eller egensajt.se innan loopia börjar pilla i bineros system. Loopia verkar inte vara så bra, verkar vara många olika problem som folk har haft. Hittade inte om Egensajt.se hade DNSSEC, får nog fråga dom först.

Det var inte länge sedan som binero började använda sig av 2fa, tycker att många sidor skulle börja med detta: helst webbhotell.

Det verkar som egensajt.se stödjer DNSSEC

Här har du en lista på olika återforsaljare som stödjer DNSSEC
https://internetstiftelsen.se/domaner/aterforsaljare/

Jupp 2fa borde vara en standard för alla stora publika sidor.

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Undviker Loopia som pesten.
Gillade både Binero och City Networks men har domänerna sedan några år tillbaka på Namecheap och hosting på Digital Ocean och GCP.

Visa signatur

­

BTC

Permalänk
Medlem

Jag använder bara Loopia för att köpa domännamn, sedan köra jag Azure DNS och gjort det i många år. Och de har fungerat bra att köpa domänanmn av i alla fall, någon mer erfarenhet av dem har jag nog inte.

Permalänk
Medlem

Har loopia i jobbet, fungerar bra. Portalen är väl ganska långsam men förutom det har det inte varit några problem. Inga förlorade mail, webbserver fungerar bra. Visserligen används det inte direkt tungt och använder inte speciellt många funktioner men som sagt det rullar på. Supporten har varit bra de få gånger det behövts.

Permalänk
Medlem

Jag har kört webbkonsulterna (wk.se) i några år nu och aldrig haft några problem alls. Varken med mailen eller uptime. Är väl inte värdens sexigaste gränssnitt men det går snabbt och är tydligt i alla fall. De har stöd för DNSSEC också för de som är nyfikna, dock inte 2fa vad jag har märkt.
Edit: De få gånger jag behövt ta kontakt med supporten så har de alltid varit snabba och hjälpsamma

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite underligt att det inte står något på bineros hemsida. Med lite tur kanske det rullar på. De söker tydligen folk men kanske är något gammalt de inte hunnit ta bort. Men jag knackar i träskallen och hoppas på det bästa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har själv haft min epost samt hemsida hos ballou.se där det fungerat utmärkt, rätt OK priser om man jämför med andra hostingsidor.

Permalänk
Snusfri

Tur att man dumpat både Loopia och Binero för flera år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Tycker det är lite underligt att det inte står något på bineros hemsida. Med lite tur kanske det rullar på. De söker tydligen folk men kanske är något gammalt de inte hunnit ta bort. Men jag knackar i träskallen och hoppas på det bästa

Det är nog för att de väntar till efter bolagsstämman som ska vara den 1 aug. Det kommer ju bli försäljning, men de måste rösta först.

Skrivet av :

Försäljningen är villkorad av godkännande från extra bolagsstämma varav separat kallelse till extra bolagsstämma kommer att offentliggöras inom kort. Binero Groups större aktieägare, familjen Göranson, Pejoni, Theodor Jeansson, Blibros samt Jonas Lindström som tillsammans äger knappt 50 procent av aktier och röster, stödjer försäljningens genomförande. binero group pressmeddelande

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Hade Loopia kring millenieskiftet, lämnade för att de tog för mycket betalt för medioker kvalitet. Testade One.com ett par år och det funkade i princip okej för one-pages men är naturligtvis inte att rekommendera för t.ex. shop eller tung trafik. Har sedan ett par år kört Oderland som fungerar bra. Funderar dock på att bryta ut e-posten till G-Suite och välja en WP-baserad host för det övriga, men är alltid lite räddhågsen inför en flytt av just e-post.

Binero har jag enbart dåliga erfarenheter av, dock begränsat till att supporta vänners konton.