Spelmöss med trådlös anslutning – är sladden nödvändig för spelfantasten?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hemma kör jag en G900 som jag är toknöjd med. På jobbet är det K63 wireless och en MX Master 2s. Den enda tråden jag har är hemma, på mitt K65 rapid.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev just påmind om att jag behöver byta ut min Logitech G302, då knapparna börjat krångla och ge ifrån sig dubbelklick i tid och otid (hyfsat irriterande fel). Beställde därför en G603.

Har aldrig testat den men storlek och form ser lovande ut, och med ett batteri blir den lättare än min G302. Får se om ett par dagar ifall jag gillar den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

G502 Hero med sladd kostar cirka $50 och modellen G502 Lightspeed som är trådlös kostar $150, eller tre gånger så mycket. Undrar hur mycket det skiljer i komponentpris för hela musen. Det ligger antagligen en del ocker i priskillnaden, speciellt när man kan hitta en G903 tidigare generation för halva priset på utförsäljningar.

Permalänk

Har länge undvikit trådlöst, men köpte en G pro wireless-mus till mig själv i julklapp och har inte ångrat mig en sekund.

Spelar FPS dagligen och det är en fröjd att använda denna mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va något nytt att jag har det
Men folk kan köra på hårt, det är lugnt.
Vill man inte så vill man inte.

Så som du brukar skriva så antog jag att du har dyslexi. Kanske är jag som är felet här istället

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fulci:

G502 Hero med sladd kostar cirka $50 och modellen G502 Lightspeed som är trådlös kostar $150, eller tre gånger så mycket. Undrar hur mycket det skiljer i komponentpris för hela musen. Det ligger antagligen en del ocker i priskillnaden, speciellt när man kan hitta en G903 tidigare generation för halva priset på utförsäljningar.

Logitech gjorde om hela insidan på G502 Lightspeed så jag gissar att det ligger lite utvecklingskostnad i priset.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Varg:

Så som du brukar skriva så antog jag att du har dyslexi. Kanske är jag som är felet här istället

Bara jag som är lat ibland och skriver utan kolla helt vad jag har skrivit ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Den trådlösa hetsen ser jag lika precis som när RGB blev trendigt.

Det gäller att sälja nya grejer till konsumenterna.

Logitech är nog lite ledsna över jag fortfarande sitter med min mx518

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör med G703 tillsammans med powerplay musmattan sedan något år eller två tillbaka , det bästa som hänt sedan skivat bröd. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Nja lättvikts mus ftw. Bättre för din handled och bättre för din aim. Siktar in mig på nya Model 0-.

Jag skulle vilja se full optisk mus.. optiska knappar och optiska scrollhjul. Läser man recensioner så är det fortfarande exakt samma problem som på 90-talet. Knappar och scrollhjul som går awol efter ett par månader/år.

Sedan skulle det vara intressant med en mus med sensorn placerad under fingrarna istället för offset som den ligger nu. Känns ibland att sensorn kan rotera runt dina fingrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Logitech gjorde om hela insidan på G502 Lightspeed så jag gissar att det ligger lite utvecklingskostnad i priset.

Varför har nya G502 bara 60 timmmars batteritid då medans nya G903 som har 180 timmmar? (utan led effekter på). Båda kostar lika mycket. Antar att man får vänta på en G502 trådlös 2:a generationen för det då.

Permalänk
Medlem

Logitec G602 bästa musen jag har haft. Dock så har scrollknappen slutat fungera men såg att Mediamarkt har den på rea för 299kr. Så det blir att köpa en ny efter jobbet idag.

Permalänk

Bytte från en MX Master 2S till en G502 Lightspeed nyligen. Tycker mig inte märka så jättestor skillnad men gillar formen på G502 och hur mycket lättare den är.

Det enda jag saknar är "gesture button" som man kan ställa in i Logitech Options men inte i Logitech G Hub.

Permalänk
Medlem

@Fulci: G502 är betydligt mycket större med mer material i hela konstruktionen. Bara bottenplattan och fästanordningen för viktsystemet lägger ju till ganska många gram. Så svaret är troligtvis att G502 WL, som t.om skalade av lite vikt från originalet trots att Logitech stoppade i ett batteri, skulle väga för mycket med ett större batteri. G502 WL är den mest feature-rika modellen medan G903 är flaggskeppsprodukten med längst batteritid.
G703 och GPW har också 60h batteri

@unpronounceable om du sätter dig på BYOC Dreamhack med Mx Master 2s vs G502 WL så kommer du märka av skillnaden. Den trådlösa tekniken i Lightspeed-produkterna är sjukt robust

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Jag förstår inte, på vilka sätt hade sladden stört er tidigare? Om ni inte använde bungee förstår jag, men annars?

Trots detta blir min nästa mus nog trådlös ändå. Man får ju hänga med i utvecklingen.

Har kört paracord ett par år men likväl så är trådlöst enormt mycket friare.

Skrivet av Ludde72:

Nästa mus blir en Lätt djäkel I Vikt är allt jag vet, och det med hårbandet funkar om det blir en mus med svans.
Ps, under 80g helst.

Skrivet av AdoringFan:

Ni använder bilder på G Pro Wireless men inkluderar den inte?

Förövrigt är musmattor med inbyggd laddning helt meningslösa.

G Pro håller sig runt 80 timmar (för mig iaf) och tar ~3-4h att ladda, när man sover.

3-4 timmar? Den laddar nästan fullt på mindre än en timme för mig, å andra sidan brukar jag bara plugga in den ibland när jag duschar eller lagar mat någon gång i veckan.

Skrivet av pukko:

Synd bara att logitech inte kan göra en vettig form på musen. sen behövs väl säkert massa p12 mjukvara för att ställa in den också.

Du kan ställa in och avinstallera och allt sparas på musen efteråt.

Permalänk
Medlem

Kör med Logitech G700S sedan många år tillbaka. Märker ingen skillnad mot en trådad mus men priset man får betala är att byta batteri var tredje dag. Har fem stycken jag växlar mellan i en laddare som jag då kopplar in för laddning när den innehåller fyra tomma batterier. Är man orolig så är det ett faktum att om man använder den USB-kabel som följde med så tar den över och gör om musen till en riktig kablad mus istället, så den är egentligen både och.

Som tangentbord kör jag det snyggaste som finns, Logitech Edge. Batteriet där räcker typ 3-6 månader. Snygg magnetisk docka med om man nu skulle vilja ha det uppställt när det inte används.

Permalänk
Medlem

orka batterier, sladd är bekvämt

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Logitec G602 bästa musen jag har haft. Dock så har scrollknappen slutat fungera men såg att Mediamarkt har den på rea för 299kr. Så det blir att köpa en ny efter jobbet idag.

Håller helt med, äger flera stycken. Min mest använda dog också scrollknappen på nyligen.
I mitt fall var det en busigt enkel fix då en eller flera lödningar hade spruckit efter många års klickande.

Det sitter några skruvar under glidytorna, bara skala loss dem försiktigt och sätt tillbaka efteråt. Rekommenderar iFixits demonteringsguide för detaljer. Löd om kontakterna till scrollknappen och förhoppningsvis har du lagat råttstackarn.

I vilket fall som helst är den ju trasig, har du en lödpenna och 20 minuter över så kan du i bästa fall ha en fullt fungerande mus igen.
Kan passa på att skrubba rent kretskortet med lite isopropanol och en tandborste när du ändå är i farten.

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en G703 hero. Ska bli otroligt skönt med trådlöst, perfekt när de fått ned vikten på den nu också. Gick från trådat headset förra sommaren till HyperX cloud flight och är otroligt skönt att slipp sladden där med. Att man får ladda under natten 2-3 ggr i månaden gör inte mig något. Värt för att slippa sladden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Fulci

Skrivet av Kenneth:

Logitech gjorde om hela insidan på G502 Lightspeed så jag gissar att det ligger lite utvecklingskostnad i priset.

Samt att G502 Hero lanserades på närmare $90-99.
Så inte nog med att det inte är 3x priset utan snarare 1,5x ligger det säkert lite mer materialkostnad och R&D som Kenneth påpekade i 502WL och - såklart - en liten prispremie.
Men troligtvis inte i närheten av 3x prispremie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Sitter med en G603. Riktigt nöjd med den. Köpte den precis vid lansering i slutet på 2017 och har bytt batterierna två gånger sen dess.

Har haft min G603 i ett halvår nu och har fortfarande inte bytt batterier...kör Ikeas uppladdningsbara batterier men har en extrauppsättning fulladdade. Skall bli intressant och se hur länge det dröjer innan batterierna behöver bytas
Kommer aldrig gå tillbaka till sladdad mus igen.
En fråga, funkar din scrollning helt korrekt? Jag hade problem när jag köpte den, sen kom det en firmwareuppdatering som fixade det. men nu har det kommit tillbaka igen. När jag scrollar nedåt i chrome scrollar den alltid lite upp igen. Troligtvis ett firmware fel igen...men det finns ingen uppdatering vad jag kan se.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Har haft min G603 i ett halvår nu och har fortfarande inte bytt batterier...kör Ikeas uppladdningsbara batterier men har en extrauppsättning fulladdade. Skall bli intressant och se hur länge det dröjer innan batterierna behöver bytas
Kommer aldrig gå tillbaka till sladdad mus igen.
En fråga, funkar din scrollning helt korrekt? Jag hade problem när jag köpte den, sen kom det en firmwareuppdatering som fixade det. men nu har det kommit tillbaka igen. När jag scrollar nedåt i chrome scrollar den alltid lite upp igen. Troligtvis ett firmware fel igen...men det finns ingen uppdatering vad jag kan se.

Nä, hade tur med min. Och de funkar fortfarande hur bra som helst. Har också uppdaterat Firmware även om de inte känts som att behövts. De enda jag tycker är lite tråkigt är att jag har slitit bort loggan på musen :/

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

@Fulci
Samt att G502 Hero lanserades på närmare $90-99.
Så inte nog med att det inte är 3x priset utan snarare 1,5x ligger det säkert lite mer materialkostnad och R&D som Kenneth påpekade i 502WL och - såklart - en liten prispremie.
Men troligtvis inte i närheten av 3x prispremie

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, såg sen att det var nedsatt pris och originalpris är $80.

Jag har en G903 gen2 med 30 timmar batteritid. Nya gen 3 har 180 timmar och bättre sensor. Cirka 6 gånger bättre batteritid än min. Suck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Japp, såg sen att det var nedsatt pris och originalpris är $80.

Jag har en G903 gen2 med 30 timmar batteritid. Nya gen 3 har 180 timmar och bättre sensor. Cirka 6 gånger bättre batteritid än min. Suck...

Äähh, jag har själv använt både 703 och 903 med sina 30h (kör nu GPW på 60h men har sedan en tid Powerplay). Tyckte batteritiden var rätt vass redan på 30h. 180h blir bara löjligt lång tid, nästan som de billiga kontorsmössen där batteritiden är så lång att musen lär ge upp långt innan batteriet
Kan bli tufft att rättfärdiga en Powerplay för G903 gen3 däremot

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När nyversionen av MX518 kommer som trådlös också så blir det en sån, men har inte hittat nån trådlös som känns lika bra i handen

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Avstängd

Jag kör Logitech G305 och har kört sedan lansering och kan bara hålla med om att den e helt underbar.
Har även "light weight" moddat min med ett AAA batteri istället för AA och kör med aluminiumfolie för kontaktytan, så nu väger den 80g
Vägde enligt min köksvåg 97g tidigare, så en besparing på 17g (typ 17-18%) med ett simpelt fix.

Batteritiden är fortfarande grymt bra, kör med ett 950mAH laddningsbart.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ha en trådlös mus, men iom hur svårt det är att hitta en bra trådad mus så vill jag inte begränsa utbudet ännu mer genom att bara kolla på de få trådlösa som finns tillgägliga.

Om logitech kan släppa en riktig trådlös version av den trådade G pro så kan jag tänka mig att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag skulle gärna ha en trådlös mus, men iom hur svårt det är att hitta en bra trådad mus så vill jag inte begränsa utbudet ännu mer genom att bara kolla på de få trådlösa som finns tillgägliga.

Om logitech kan släppa en riktig trådlös version av den trådade G pro så kan jag tänka mig att byta.

Sååå.. du nenar G305?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Sååå.. du nenar G305?

Skickades från m.sweclockers.com

Den hade jag helt missat. Tackar!

Alltså jag blir så trött på dessa företag. När logitech annonserade att de skulle släppa G pro wireless så blev jag väldigt exalterad, men det visade sig vara en helt annan mus så mitt intresse försvann omgående. Senare släpper de faktiskt en trådlös version av g pro, men kallar den då för G305? Jag blev lite less efter g pro wireless och kollade aldrig närmare på G305 så jag missade denna helt. Tack för informationen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Den trådlösa hetsen ser jag lika precis som när RGB blev trendigt.

Inte så att man har trådlöst för att det ser bättre eller är trendigt, utan för att slippa sladdjäveln...

***bort/mod***

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...