Permalänk
Medlem

The Matrix "4"

Idag när jag satt och slösurfade på en random nyhetstidning så kom det upp en nyhet att The Matrix "4" kommer göras och att det är officiellt. Matrix-nörd som man är så blev jag helt till mig.

Keanu reeves kommer ha huvudrollen igen och Lana Wachowski kommer även denna gång att vara en av regissörerna.

Det går även rykten om att Michael B Jordan skall ha en roll i filmen vilket jag absolut inte hoppas på då jag tycker han är en riktigt kass skådis och riskerar att förstöra filmen. Men smaken är som baken.

Kommer det bli en flopp eller kommer det bli nått bra av det här? Jag hoppas på det senare och är riktigt hypad!

/nino

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

En "4" när det skulle slutat efter första filmen.
Nej tack!
Chansen är mycket stor att det blir som så många andra "storfilmer" numera och man får se en kavalkad av politiskt korrekta karaktärer i de på tok för många och långa CGI actionscenerna.
Vore ju kul att bli överraskad, men det är ingenting jag förväntar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

En "4" när det skulle slutat efter första filmen.
Nej tack!
Chansen är mycket stor att det blir som så många andra "storfilmer" numera och man får se en kavalkad av politiskt korrekta karaktärer i de på tok för många och långa CGI actionscenerna.
Vore ju kul att bli överraskad, men det är ingenting jag förväntar mig.

Att den skulle slutat efter första filmen tycker jag absolut inte då det är alla 3 som gör helheten av hela storyn så bra. Men det där senare du skrev är just det jag är rädd för.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Matrix 4 är påväg :(

Fick precis info. om att detta är påväg att bli verklighet.
https://variety.com/2019/film/news/matrix-4-keanu-reeves-carr...

Matrix för mig kommer alltid vara en triologi. Precis som att Terminator bara finns i 2st filmer...
Jag hoppas de lyckas, men spontant tror jag det kommer bli skräp.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att se den om den blir bra.

Om den är dålig så skiter jag i att se den

Edit: Det finns redan en tråd https://m.sweclockers.com/forum/trad/1566987-the-matrix-4#l-1...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser gärna en film till i Matrix serien. Betydligt mer intressant än det mesta andra som dyker upp. De gamla filmerna är ju såklart kvar, och 2an och 3an var kanske inte sådär super direkt. De bör kunna komma upp på den nivån iaf.

Ett orosmoln är dock Jordan, om det stämmer. Musiker eller idrottsutövare i rollistan tyder på låg ambitionsnivå / cashgrab (generellt, undantag finns säkert).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkov2:

Ett orosmoln är dock Jordan, om det stämmer. Musiker eller idrottsutövare i rollistan tyder på låg ambitionsnivå / cashgrab (generellt, undantag finns säkert).

...eeeeller att han just nu råkar vara ett hett namn efter att ha gjort Black Panther och Creed I/II. Vilken idrott eller musik var det han var känd för?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Helt ok för min del, skadar inte om den är bättre än 2:an och 3:an (som båda sög rätt hårt enligt min mening).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på att den första filmen fortfarande inte fått en vettig uppföljare så kanske det blir tredje gången gillt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fick precis info. om att detta är påväg att bli verklighet.
https://variety.com/2019/film/news/matrix-4-keanu-reeves-carr...

Matrix för mig kommer alltid vara en triologi. Precis som att Terminator bara finns i 2st filmer...
Jag hoppas de lyckas, men spontant tror jag det kommer bli skräp.

Ska man va petig så finns väl fjärde filmen redan vid namn animatrix

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Sötast

Haha "Oh no!"

Lite som att vara ledsen för att vissa går med korkskor

Jag såg hela trilogin på en kväll/natt för ett par månader sedan! Önskade att det fanns fler och woho! Seems there will be! Sen är jag galet bitter och antar friskt att den kommer bli rejält dålig

Fast har höga förhoppningar med tanke på att de två är kvar, bör kunna bli något ändå?

Permalänk
Medlem

Trilogi? Saknar alternativet "Enbart den första filmen var bra, hade ett tillfredsställande slut och borde aldrig fått en enda uppföljare".

I övrigt riskerar väl en 4 att bli lika som 2 och 3 tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirayatail:

...eeeeller att han just nu råkar vara ett hett namn efter att ha gjort Black Panther och Creed I/II. Vilken idrott eller musik var det han var känd för?

Tråkigt nog inte ens första gången jag får fel för mig med det namnet. Nåja, orosmolnet är borta och jag ställer mig i hörnet med dunce-mössan.

(https://www.imdb.com/name/nm0003044/)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Trilogi? Saknar alternativet "Enbart den första filmen var bra, hade ett tillfredsställande slut och borde aldrig fått en enda uppföljare".

I övrigt riskerar väl en 4 att bli lika som 2 och 3 tänker jag.

Lagt till alternativet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Lär ju se den!
Tyckte de första var bra, mest för att man helatiden hittar pusselbitar till saker man inte ser i med en gång, subtila antydningar, mm när man tror att man sedan länge visset allt om det.
Missar man den aspekten så blir ju filmerna dock ganska platta antar jag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Min absoluta favorittrilogi, även om tvåan och trean kanske inte riktigt håller samma mått som ettan. Tycker dock att andra filmen är bättre än vad 'konsensus' verkar vara. Säkert sett alla tre filmer kring 10-15 gånger.

Har inte alls något emot en fjärde film, blir den dålig kollar jag helt enkelt inte på den igen. Alltid spännande med Wachowski-bröderna (/transsystrarna), känns som om de bör ha något i kikaren om man vill göra en ny film.

Denna sida: https://matrix.fandom.com/wiki/Main_Page är för övrigt ganska rolig att kika igenom, kanske ha uppe på laptopen bredvid när man kollar på filmerna igen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkov2:

Tråkigt nog inte ens första gången jag får fel för mig med det namnet. Nåja, orosmolnet är borta och jag ställer mig i hörnet med dunce-mössan.

(https://www.imdb.com/name/nm0003044/)

Lätt hänt

Men den andra Michael Jordan var ju så bra i Space Jam

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk

Då förstår man ju varför John Wick 4 har premiär 21 maj 2021.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4