Gehennas, Alliance, svensk/engelsk-guild rekryterar - The Burning Crusade Classic

Permalänk
Medlem

Gehennas, Alliance, svensk/engelsk-guild rekryterar - The Burning Crusade Classic

Hej alla!

Nu är det inte många dagar kvar till det att Classic kommer ut på riktigt. Hoppas ni är precis lika taggade som jag är.

Är det så att du fortfarande letar efter ett hem? Kanske är du en solo-spelare som inte vet vart du ska spela? Eller är det så att du och ett gäng polare letar efter en bra guild att lira tillsammans med? Då kanske guilden "Nova" är något för dig!

Jag och ett par kompisar, (ett 20-tal i skrivande stund), har valt att gå ihop och skapa en guild på Gehennas som Alliance. Vi är polare som känner varandra i verkligheten. Målet med denna guilden är att vi ska rensa Classic på all PvE-content inom en rimlig tidsperiod. Vi alla studerar just nu och har därför inte lika mycket tid som man hade "back in the day", men med det sagt ställer vi höga krav på varandra och har som mål att raida 2-3 gånger veckan. Det borde alltså inte vara några problem med Classic.

Jag, och de personer jag har valt som officers, har mycket god erfarenhet av World of Warcraft. Själv raidade jag som mest under sent TBC och i princip igenom hela Wrath of The Lich King. Jag lyckades sänka Lich King heroic, (gamla Mythic för er som inte spelade då), med 5% buff och innan 10% kom.

Det finns alltså mycket god erfarenhet inom guilden när det kommer dels till att raida med också till att leda en raid.

Är du en person som gillar att spela med spelare som har hög kvalité men inte har tiden som du en gång hade? Letar du efter en guild som raidar där du bara kan vara med som social och latcha runt i World-pvp? Vill du ha en guild att levla upp med efter release? En guild där den sociala aspekten värderas extremt högt och vi hjälper varandra?

Låter något av ovanstående intressant så kan du skicka iväg ett meddelande till mig här på Sweclockers så att vi prata vidare! Vi är alltid intresserade av båda sociala spelare som bara vill ha ett hem men också spelare med tidigare erfarenhet som vill hugga in i allt vad Vanilla har att erbjuda. Självklart kan man börja som social och sedan hoppa in i raid-teamet om man vill det.

Sidnotering: vi har ett 20-tal vänner som spelar som horde också, så det kommer alltid att vara hets och PvP på gång!

Med vänlig hälsning,
Pontus Andersson.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Jag tänkte uppdatera den här tråden eftersom att jag faktiskt hittade ett antal bra spelare denna vägen första gången.

<Nova> är fortfarande around and kicking. Vi har nu växt från att vara ett gäng polare som började spela Classic en regnig tisdag den 27 augusti 2019 till att nu vara en av de största "inte hardcore" guilderna på servern.

Vi har nu 2 stycken 40-man teams som båda presterar fantastiskt bra. Mer siffror på hur vi ligger kommer lite senare. Vi är fortfarande en väldigt social guild där fokus ligger på att ha en bra stämning under raider & på Discord. Vi vill ha roligt tillsammans, men för att kunna ha det under en raid gäller det att alla vet vad dem ska göra och kommer förberedd. Därför har vi ganska höga krav på våra spelare. Kan din skit, kom med world buffs och kom med de consumes som efterfrågas. För vi som spelar här gillar att tillsammans pusha varandra att bli bättre.

Saker som buff-trains arrangeras alltid av Guilden innan raid.

Våra raider brukar vara en höjdpunkt där vi sitter och har fantastiskt roligt med varandra. Vi har nu växt till en större familj som sitter lite för mycket på Discord och spelar tillsammans. Detta har också växt utanför World of Warcraft, så vi spelar nu spel som CS, Retail och Sea of Thieves tillsammans.

Guilden har mer struktur än de flesta. Allt dokumenteras. Det finns excel-ark för assignments, attendance, buffar och loot.

Hur ligger vi till?
Molten core 10/10 - Clearat ungefär 3 veckor in i Classic.
Blackwing lair 8/8 - 7'e första Alliance guilden på servern efter stora guilder som Salad bakers & apes att döda Nefarian.
Zul Gurub 8/8 - 10 först på servern. Trots lagg, DC's och det faktumet att bara halva teamet kom in var vi 10'e först igenom ZG.

Vi kommer att fortsätta pusha på detta sättet.

Vad söker vi?
Jag är GM och styr Team 1 och det är också dit jag just nu rekryterar. Jag är just nu ute efter följande:

  • 1x Fury Warrior

  • 1x Warlock

  • 1x Rogue

  • 1x Mage

  • 1x Björn

Är du inte något av ovanstående klasser men är fortfarande sugen på att vara med? Tveka inte att kontakta mig. Jag är alltid på jakt efter exceptionella spelare, och annars har vi alltid plats för socials.

Du som faktiskt söker efter att bli raider. Ha koll på din klass. Jag har inga krav satta i sten när det kommer till gear, men jag har inte heller tid att geara en helt nydingad spelare igen.

Har du några andra frågor? Kontakta då mig här eller in-game.

Det går att läsa mer om guilden här:

https://docs.google.com/document/d/1NR5yFOvctOEOo8_Uk-YStBRQy...

Whybother & Dontbother på Gehennas Alliance.

//Pontus

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Uppdatering, eftersom att jag har fått bra utslag från denna tråden tidigare.

Vi sitter nu och förbereder inför Naxxramas som kommer ut den tredje december. Vi har just nu ett väldigt starkt och kompetent team, och guilden ligger nu placerad som 18 bästa Guilden med en Clear Speed på 43 minuter på Gehennas, och 8 bästa Alliance Guilden. Detta utan att tryharda och fortfarande ha en bra, social och rolig atmosfär i raider.

Vad jag söker just nu

  • 1x Björn

  • 1x Warrior

  • 1x Mage

Är du duktig, kan din skit och vet vad du håller på med så går det bra att kontakta mig oavsett vilken class du spelar. Hoppas vi syns på Gehennas!

Edit: Vi håller även på att starta upp ett Mythic lag i Retail. Är du intresserad av det så är det bara att höra av dig.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Hej vänner!

Som alla World of Warcraft intresserade spelare vet har Blizzard nu annonserat The Burning Crusade Classic "soon". Det betyder att Guilden nu är i full fart att sadla om och förbereder sig på att tackla TBC och allt kul som kommer där.

40 blir 25 - varför fortsätta rekrytera?
<Nova> har en sjukt stabil grund att stå på nu inför TBC - något vi inte kunde säga inför Classic. Men, vi har också beslutat att vi vill pressa hårdare. Under hela Classic har vi legat runt top 20 i "speed", (42 minuter AQ40 och 1h 39 minuter Naxxramas), och top 10 first time clears i BWL, AQ40 och Naxxramas. Jag söker alltså därför nu duktiga spelare som är intresserade av att ta oss till en top 10 till 15 guild på Gehennas, (en helt tokigt maxad server), lite mer permanent.

Vad söker vi?
Svårt att säga. Det handlar mer om spelare än Classen. Vad jag kan säga är att vi INTE söker följande:

  • Tanks

  • Warlocks

  • Hunters

  • Shadow Priest

Låter detta som något för dig? Släng iväg en meddelande till mig här på Sweclockers. Vill ni ha mer info om Guilden och hur vi presterat är det bara att läsa i tråden!

Kel'Thuzad dog 14 december

Guildbild

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Hej vänner!

Efter en lite skakigare P2 än vad vi som guild hade velat är vi nu tillbaka på banan och söker nya spelare för att bli riktigt starka inför phase 3. Eftersom att det har nappat gott här tidigare så fortsätter jag med denna tråden.

Inför fas 3, (Black Temple och Mount Hyjal), är jag inte längre på jakt efter en specifik klass, (behöver dock inte alls Rogue/Warrior) och letar istället efter stabila killar eller tjejer som vill vara med och pusha.

Jag letar specifikt efter någon som kan hjälpa mig styra upp läget kring healing med bland annat assignment, roles och loot för att få lite mer struktur på den fronten.

Vi raidar fortfarande Torsdagar & Måndagar, 20:00 - 23:00 och gör i skrivande stund både SSC & TK på ungefär en timme vardera.

Hör gärna av er om det låter intressant!

**OBS** Efter tredje januari 2022 har officers tagit beslutet att flytta till Firemaw då Alliance situationen på Gehennas tyvärr ser väldigt tråkig ut. **OBS**

//Pontus

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Black Temple kom - Black Temple föll. Phase 3 visade sig vara betydligt enklare än Phase 2 och vi sprang igenom både MH & SSC första veckan. Inför phase 4, och releasen av Zul Aman, hade jag gärna sett att vi går upp på ett roster av 30 spelare för att kunna lira 3x 10-mans lag för mounts.

Vi gör nu Black Temple & Mount Hyjal på en kväll, (cirka 3 timmar), och har därför gått ner till 1 raidkväll per vecka igen. Flytten över till Firemaw gick också smärtfritt och vi sitter nu på en MYCKET friskare server.

Är du en social spelare som vill kunna haka på raider lite då och då? Skriv gärna till mig då! Det spelar ingen roll vilken klass du är. (Dock har vi mindre behov av tanks än något annat).

För vårt Main Team letar jag egentligen bara efter 1 boomkin, vilket verkar vara typ helt omöjligt att få tag på! Skriv gärna till mig och du lirar boomy och letar efter en stabil guild att spela i.

Måste få skryta lite också - vi har gått från att inte haft en enda Nightbane/Gruul-sköld på hela P1/P2 till att få 2x Bulwark på 3x veckor.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Nova rekryterat fortfarande, (och igen).

Vi ligger nu på 6/6 efter lite extra mycket struggle på KJ. Som med alla expansioner är det alltid ett litet tapp av spelare när sista bossen faller och vi kikar nu efter att plocka upp ett par starka pjäser inför Wrath of The Lich King.

Vad jag främst letar efter är följande:

1x Resto Shaman
1x Holy/Shadow/Disc priest
1x Boomie

Letar, som alltid, efter bra spelare utanför detta med - men det är främst dessa 3 klasser jag söker.

Bara att skicka ett meddelande här på Sweclockers om det låter intressant.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Nu var det dags igen!

Med Ulduar på PTR och phase 1 snart bakom oss är det ännu en gång dags att stärka roster något. Phase 1 har gått ut på att se till att vi stabiliserar inför Ulduar, fixa fram spelarna vi vill ha, lösa achievements & plocka immortal innan den tas bort - något vi nu har gjort.

Nedan kan ni se vad vi just nu söker för att gå in i Ulduar & framåt:

1x warlock Demonology/Affliction (high)
1x hunter Survival/MM (high)
1x priest Discipline (high)

1x paladin Protection (medium)
1x paladin Holy (medium)

1x shaman Enhancement (low)
1x shaman Elemental (low)
1x shaman Restoration (low)

Sen vill jag också lägga till att är det någon gång du kan byta karaktär/börja spela så är det just nu. Det finns oändligt med gear att plocka upp så bara du är max-level kan vi lösa det, om matchningen mellan guild & spelare känns rätt.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Nova is still around kicking!

Vi söker nu lite spelare igen, främst riktigt jävla duktiga casters men spelar du vad som helst utanför DK tank & Fury warriors så kan du vara intressant. Hör av er om du spelar på Firemaw alliance och letar stabil guild med Ulduar på 1 night farm med alla Hard Modes.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync