Microsoft avtäcker ny version av Xbox Elite Wireless Controller

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002

Betydligt rimligare pris.

Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, 960GB NVMe+2TB SSD+4TB HDD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Dell U2713HM + 2x HP ZR24w, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Tack! Förbokat nu. Väntade på att den skulle dyka upp hos webbis. Samt misstänkte jag att de förhoppningsvis var billigare än MS Store, vilket de var.

Just nu en console peasant

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av mikgus:

Väcker ett lit habegär. Är det någon här som äger den gamla modellen och kan säga om den är så mycke bättre än original kontrollern?

Har två (en svart och en vit). Är de absolut bästa och trevligaste som finns (och då räknar jag inte endast in Xbox, utan totalt sätt).

Kommer nog att förhandsboka denna nya!

macOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10: Surface Pro [8/512GB], Surface Go [8/128GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite [64GB], Misc: Apple Watch 4 LTE
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av serdyllon:

Jag inser att jämförelsen haltar något, men min gamla TAC2:a kommer överleva både mig och nästa kärnvapenkrig. Någon muterad kackerlacka kan säkert få glädje av den i en avlägsen framtid. Rent generellt var ju joystickarna runt sent 80-tal till tidigt 90-tal byggda för att klara även den sämsta förlorarens allra strängaste betongväggar.

Mot den bakgrunden är jag svalt inställd till priset. Premiumprodukter kan gott ha ett premiumpris, men i min värld håller en premiumprodukt längre än 6-8 månader och är inte beroende av en degenererande strömkälla.

Du har fel misstänker jag.

Iaf alla nuvarande Xbox-kontrollers, både mina vanliga och mina Elite, kan strömförsörjas via USB-kabel (följer dessutom med till ivf. version 1 av Elitekontrollern).

macOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10: Surface Pro [8/512GB], Surface Go [8/128GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite [64GB], Misc: Apple Watch 4 LTE
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgs skärgård
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av martinot:

Du har fel misstänker jag.

Iaf alla nuvarande Xbox-kontrollers, både mina vanliga och mina Elite, kan strömförsörjas via USB-kabel (följer dessutom med till ivf. version 1 av Elitekontrollern).

Lite reinkarnation över att återuppliva en två månader gammal tråd, men vi kör väl på det:

Vad jag menade med degenererande strömkälla är att jag mycket hellre hade sett att den hade utbytbar strömkälla. Om de inte vill köra AA kunde de fortfarande ha löst det på annat vist, t.ex. som Steelseries 840, där du har en laddstation med extrabatteri som medföljer, så du aldrig behöver stå utan om batterinivån börjar dippa. Att använda USB-kabel för att använda en kontroll för 2199:- känns ganska ovärt.

Med det sagt har jag ändå en förhandsbokning för 1699 kr hos WH. Lär fortfarande vara den bästa kontrollen so släpps inom överskådlig framtid och jag har dessutom inte någon Elite 1.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Oavsett hur bra den är så det sjukt mycket pengar för en kontroll. När den väl är köpt så kan det mycket väl kännas att det är värt det. Det är ändå den en styr med och lära göra i något år. Men ändå.. dyrt som fan är det för plast och lite elektronik.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av serdyllon:

Lite reinkarnation över att återuppliva en två månader gammal tråd, men vi kör väl på det:

Vad jag menade med degenererande strömkälla är att jag mycket hellre hade sett att den hade utbytbar strömkälla. Om de inte vill köra AA kunde de fortfarande ha löst det på annat vist, t.ex. som Steelseries 840, där du har en laddstation med extrabatteri som medföljer, så du aldrig behöver stå utan om batterinivån börjar dippa. Att använda USB-kabel för att använda en kontroll för 2199:- känns ganska ovärt.

Med det sagt har jag ändå en förhandsbokning för 1699 kr hos WH. Lär fortfarande vara den bästa kontrollen so släpps inom överskådlig framtid och jag har dessutom inte någon Elite 1.

Ok. Då är jag med på vad du menar, och håller med helt.

Ledsen över inte så snabba svar, men jag läser ofta SweC med några månaders/veckors mellanrum (mycket annat att prioritera, sorry).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av SCORPIUS:

Oavsett hur bra den är så det sjukt mycket pengar för en kontroll. När den väl är köpt så kan det mycket väl kännas att det är värt det. Det är ändå den en styr med och lära göra i något år. Men ändå.. dyrt som fan är det för plast och lite elektronik.

Den mesta moderna elektroniken kommer väl i plast?

Vad kostar inte mobiler; där har du fortfarande lite elektronik, och ibland en del plast, till (vad jag personligen tycker) orimligt höga priser?

Vill du ha mycket metall per krona så gå in på råvarumarknaden för bly eller järn.

Kvalitet kostar, och skall bli spännande att se om denna nya Eliten är värd priset.

De två tidigare Elite Gen 1 som jag har, har utan tvekan varit väl värda sitt pris (men det behöver ju inte betyda att denna nya är det, även om jag ser fram emot att kika på den).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av martinot:

Den mesta moderna elektroniken kommer väl i plast?

Vad kostar inte mobiler; där har du fortfarande lite elektronik, och ibland en del plast, till (vad jag personligen tycker) orimligt höga priser?

Vill du ha mycket metall per krona så gå in på råvarumarknaden för bly eller järn.

Kvalitet kostar, och skall bli spännande att se om denna nya Eliten är värd priset.

De två tidigare Elite Gen 1 som jag har, har utan tvekan varit väl värda sitt pris (men det behöver ju inte betyda att denna nya är det, även om jag ser fram emot att kika på den).

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s416349029&o=produ...
Om du tittar på länken, menar du att elektroniken, design, material, patent osv osv osv kan jämföras med en handkontroll?
Dessa telefoner i länken kostar som denna handkontroll, inser du nu vilket makalöst överpris den sälj för?

Den är säkert jättebra, säkert så bra att jag själv skulle vilja ha den. Den verkar ju nice
Men för det priset?

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.