|Medeltidstema|Minecraft nystartad server 20+

Permalänk
Medlem

|Medeltidstema|Minecraft nystartad server 20+

Tjena tänkte starta upp en Bukkit server där jag kommer lägga in plugins senare om servern blir mer populär Har just nu påbörjat bygget av start byn.
vill gärna att vi håller oss till medeltidstema och dem första som anmäler sitt intresse får gärna vara med och bygga på staden i creative läge.
Vill gärna ha en åldersgräns på 20+ då jag själv är 25 kan göra undantag men då får ni prestera haha
hoppas vi ses bara att plinga in på discord om ni är intresserade

Discord https://discord.gg/S5q8u9u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Tjena tänkte hosta en egen server från min dator via hamachi och undrar hur många som skulle kunna tänka sig vara med kommer vara en ren vanlig version av minecraft inga plugins. kanske om det växer och blir större än tänkt haha

om ni är intresserade så joina min Discord https://discord.gg/DhFNtUK

Får man fråga varför du tänkte köra Hamachi?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Får man fråga varför du tänkte köra Hamachi?

Faktiskt en bra fråga som jag inte har svar på av någon anledning så fick jag för mig att man inte kunde ansluta via vanlig ip men det kan man ju hahaha ska ta bort det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Faktiskt en bra fråga som jag inte har svar på av någon anledning så fick jag för mig att man inte kunde ansluta via vanlig ip men det kan man ju hahaha ska ta bort det

Haha, Enklaste är ju egentligen att du prtforwardar rätt portar i din router, sedan skaffar en dynamsik DNStjänst typ (no-ip.com) skappar ett konto och klienten på din dator och skaffar en domän typ "blabla.ddns.net" Så slipper du hålla kolla på ditt IP oxå.

Kan tillägga att jag själv höll på med hamachi förut, dock är det nog typ 15 år sedan känns det som trodde inte ens det fans kvar längre.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Haha, Enklaste är ju egentligen att du prtforwardar rätt portar i din router, sedan skaffar en dynamsik DNStjänst typ (no-ip.com) skappar ett konto och klienten på din dator och skaffar en domän typ "blabla.ddns.net" Så slipper du hålla kolla på ditt IP oxå.

Kan tillägga att jag själv höll på med hamachi förut, dock är det nog typ 15 år sedan känns det som trodde inte ens det fans kvar längre.

verkar som du har bra koll på detta inte sugen på att vara med du kan ju bli admin och hjälpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

verkar som du har bra koll på detta inte sugen på att vara med du kan ju bli admin och hjälpa till

Ska nog tillägga att jag inte har direkt kolla på detta, har bara en minecraft server hemma för barnen. spelar inte själv minecraft förutom ibland (Då bara "creative") med barnen, då tiden inte finns. Men har du några frågor så är det ju alltid bara att du skickar ett PM så hjälper jag så gott jag kan om jag har tid, men det finns garanterat dom på detta forum som har super koll på allt detta

Visa signatur

Main

Spare/kontor

Permalänk
Medlem

Hej

Undrar är serven fortfarande aktiv och söker ni spelare eller admins, vilka plugins använder ni av ? Är det fortfarande medeltids tema ? Mvh E