Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av r_b89:

Det är ANC av/på och drar man sen ner den när den är på aktiverar man/stänger av transparent hearing funktionen, vilket man också kan göra från appen.

Ahh okej, bra att de skippat joystick:en. Då kanske det blir Momentum 3 när mina går sönder.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Bamsebjörn Någon länk till gamestop kampanjen som du länkade till i tråden? Hittar inte det på mobilen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

@Bamsebjörn Någon länk till gamestop kampanjen som du länkade till i tråden? Hittar inte det på mobilen.

Verkar inte finnas någon speciell kampanj (iallafall ännu), dom har helt enkelt bara sänkt ner priserna på saker, man måste surfa runt för att hitta fynden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

@Bamsebjörn Någon länk till gamestop kampanjen som du länkade till i tråden? Hittar inte det på mobilen.

https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=21714&lista=pris...

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Amazon.de eller var hittar du kort till det priset?

https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-PowerColor-Ra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

@Bamsebjörn Någon länk till gamestop kampanjen som du länkade till i tråden? Hittar inte det på mobilen.

Som tidigare sagt är det ingen kampanj, utan enbart prissänkningar på ett flertal olika varor. Man får glutta runt lite på hemsidan och fynda!

Skrivet av Entash:

Verkar inte finnas någon speciell kampanj (iallafall ännu), dom har helt enkelt bara sänkt ner priserna på saker, man måste surfa runt för att hitta fynden.

Stämmer, är bara prissänkningar och ingen särskild kampanj, men många fynd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Hej kompisar nu byter vi samtalsämne till ANC lurar.
Webhallen har just nu medlemspris på Bose 700, kostar 3500kr.
Samtidigt kostar Sony WH1000xm3 3200kr. Kampanjpris. Det är jämförbara belopp.
Vad tycker ni är bättre och varför? Sony verkar ha bättre ljud och bättre ANC enligt rewievs
Bose har bättre microfon, funkar utomhus, och öronen verkar inte svettas lika mycket...

Måste man kompromissa? Finns inte det ngt som har lyckats bra med samtliga egenskaper??...

Jag har kört båda och tycker att 700 är bättre. Gillar designen och hur de sitter på huvudet samt att touch kontrollen är bättre.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Tror denna länk ska gå rätt. För er som missade Xbox-sändningen ikväll så får man nu 3 månader av Ultimate game pass för 10:- (Gamepass för xbox, Pc och xbox live gold).
Passa på att prova!

https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...

Går annars att gå in via store och söka på ultimate game pass där och följa länken.
Gjorde det precis.

Bra tips men jag kommer stanna på gamepass för PC då månadskostnaden efter 3 månader är 135kr/månad jämfört med 45kr (just nu) per månad för enbart PC. Iaf enligt Ronny.
Har man dock ett Xbox och kör xbox live ändå så är det en mycket bra deal, alternativt om du tar ett konto som du bara kör för trialen.

Skrivet av Ronny.l:

@NoNamesWayne: Obs! När du köper Xbox Game Pass Ultimate uppgraderas ditt befintliga Xbox Live Gold- eller Xbox Game Pass-medlemskap automatiskt till Xbox Game Pass Ultimate och kostnaden för prenumerationsändringen baseras på återstående dagar. Läs mer om hur det fungerar på www.xbox.com/gamepass. Uppgraderingskostnader gäller även för framtida inlösningar av koder. Kostnaden för prenumerationsändringen kan komma att ändras. Alla prenumerationsändringar till Xbox Game Pass Ultimate är slutgiltiga. När du har uppgraderat kan du inte nedgradera ditt Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap till ditt tidigare medlemskap igen

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Bra information och presentation.
Så. Om jag uppgraderar från Live Gold till detta Ultimate-paket kan jag inte gå tillbaka till "bara" Live Gold efter 3 månader?
Jag behöver alltså fortsätta betala ordinarie Ultimate månadskostnad för att inte "förlora" de spel jag kan spela i Live Gold?

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Bra tips men jag kommer stanna på gamepass för PC då månadskostnaden efter 3 månader är 135kr/månad jämfört med 45kr (just nu) per månad för enbart PC. Iaf enligt Ronny.
Har man dock ett Xbox och kör xbox live ändå så är det en mycket bra deal, alternativt om du tar ett konto som du bara kör för trialen.

Permalänk
Medlem

Nej du kan säga upp det direkt och teckna vad du vill efter tre månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spruce:

Bra information och presentation.
Så. Om jag uppgraderar från Live Gold till detta Ultimate-paket kan jag inte gå tillbaka till "bara" Live Gold efter 3 månader?
Jag behöver alltså fortsätta betala ordinarie Ultimate månadskostnad för att inte "förlora" de spel jag kan spela i Live Gold?

Skrivet av Jallle:

Nej du kan säga upp det direkt och teckna vad du vill efter tre månader.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tolkar det såsom att man inte kan byta tillbaka även efter att tiden gått ut utan är fast på Ultimate.

"Alla prenumerationsändringar till Xbox Game Pass Ultimate är slutgiltiga. När du har uppgraderat kan du inte nedgradera ditt Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap till ditt tidigare medlemskap igen."

Om det nu inte är så att man kan låta prenumerationen löpa ut helt och sedan välja den billigare versionen. Någon som har hunnit testa?
Jag är fortfarande på min 1 månad av Xbox games pass for PC.

Du kan fortsätta att lösa in Xbox Live Gold- och Xbox Game Pass-koder när du har börjat prenumerera på Xbox Game Pass Ultimate. Koderna kommer automatiskt att konverteras till Xbox Game Pass Ultimate-koder med en konverteringskurs som baseras på kodernas uppskattade försäljningspris.

Din token säger …

Du får ...

Gold i 1 månad

Ultimate i 20 dagar

Gold i 3 månader

Ultimate i 50 dagar (1+ månad)

Gold i 6 månader

Ultimate i 79 dagar (2+ månader)

Gold i 12 månader

Ultimate i 4 månader

Gold i 24 månader

Ultimate i 8 månader

Xbox Game Pass i 1 månad (konsolspel)

Ultimate i 20 dagar

Xbox Game Pass i 3 månader (konsolspel)

Ultimate i 2 månader

Xbox Game Pass i 6 månader (konsolspel)

Ultimate i 4 månader

Xbox Game Pass i 12 månader (konsolspel)

Ultimate i 5 månader

Xbox Game Pass i 24 månader (konsolspel)

Ultimate i 10 månader

Xbox Game Pass för PC i 1 månad

Ultimate i 20 dagar

Dold text
Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag tolkar det såsom att man inte kan byta tillbaka även efter att tiden gått ut utan är fast på Ultimate.

"Alla prenumerationsändringar till Xbox Game Pass Ultimate är slutgiltiga. När du har uppgraderat kan du inte nedgradera ditt Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap till ditt tidigare medlemskap igen."

Om det nu inte är så att man kan låta prenumerationen löpa ut helt och sedan välja den billigare versionen. Någon som har hunnit testa?
Jag är fortfarande på min 1 månad av Xbox games pass for PC.

Du kan fortsätta att lösa in Xbox Live Gold- och Xbox Game Pass-koder när du har börjat prenumerera på Xbox Game Pass Ultimate. Koderna kommer automatiskt att konverteras till Xbox Game Pass Ultimate-koder med en konverteringskurs som baseras på kodernas uppskattade försäljningspris.

Din token säger …

Du får ...

Gold i 1 månad

Ultimate i 20 dagar

Gold i 3 månader

Ultimate i 50 dagar (1+ månad)

Gold i 6 månader

Ultimate i 79 dagar (2+ månader)

Gold i 12 månader

Ultimate i 4 månader

Gold i 24 månader

Ultimate i 8 månader

Xbox Game Pass i 1 månad (konsolspel)

Ultimate i 20 dagar

Xbox Game Pass i 3 månader (konsolspel)

Ultimate i 2 månader

Xbox Game Pass i 6 månader (konsolspel)

Ultimate i 4 månader

Xbox Game Pass i 12 månader (konsolspel)

Ultimate i 5 månader

Xbox Game Pass i 24 månader (konsolspel)

Ultimate i 10 månader

Xbox Game Pass för PC i 1 månad

Ultimate i 20 dagar

Dold text

Detta borde ju gälla tills dess att prenumerationstiden är slut. Köper man ultimate för 3 månader och efter det inte har något så måste man ju kunna teckna gold.

Permalänk

Aha. Men de skickar väl inte till Sverige så måste gå via www.mailboxde.com eller nåt? Men det verkar inte kosta mycker mer än €15 dock. Kanske kan vara intressant.

Permalänk
Medlem

@Doomfarer: Jo det är ju lite extra steps men det är ganska enorm prisskillnad.

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Aha. Men de skickar väl inte till Sverige så måste gå via www.mailboxde.com eller nåt? Men det verkar inte kosta mycker mer än €15 dock. Kanske kan vara intressant.

Inte korrekt. Mindfactory.de levererar till Sverige. Men jag föreslår att du kontrollerar sina kundrecensioner först så att du vet vad du får till.

Skrivet av Gainsgoblin:

@Doomfarer: Jo det är ju lite extra steps men det är ganska enorm prisskillnad.

När Sverige väljs kommer priset att förändras något på grund av den löjliga överbeskattningen här. I det här fallet MOMS vid 25% istället för 20% (som om 20% inte redan är för mycket).

Permalänk
Medlem

@Super Älg: Fast kör du via mailbox.de så kan du komma runt momsen väl?

Permalänk
Medlem

När det ändå pratas om ANC-lurar. Vilka av de stora modeller kan man idag helt stänga av ANC på utan att behöva använda en app?

För ett par år sedan provade jag tre modeller och det gick inte att stänga av alls, sen läste jag att någon/några uppföljare gjorde så man kunde stänga av via en app. Snacka om att inte tänka igenom sin produkt...

Skrivet av Gainsgoblin:

@Super Älg: Fast kör du via mailbox.de så kan du komma runt momsen väl?

Man måste väl fortfarande betala tysk moms antar jag.

Permalänk
Medlem

@Trunk:
Sonny WH har ju en funktion där du håller handen på höger luren(örat) då stängs ANC av och mikrofonerna tar istället in ljud från omgoivningen (om du nu behöver samtala med någon).

Bose verkar ha löst detta på ett annat sätt. I appen kan du ha 0-10 av ANC. På lurarna har du sedan en knapp där du kan byta mellan profiler. Alltså kan du ha profil 1 - 0 ANC, profil 2 - 10 ANC och genom en knapp byta profilerna.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

@Trunk:

På både Sony WH-100xm3 och Bose QC35 kan du stänga av ANC via en knapp på hörlurarna. På Sony är det förinställt så du trycker tre gånger för att stänga av. På Bose behöver du först aktivera det via appen så att du väljer bort att starta röstassistenten. Låter som att du bara har testat dåliga modeller

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Inte korrekt. Mindfactory.de levererar till Sverige. Men jag föreslår att du kontrollerar sina kundrecensioner först så att du vet vad du får till.

De levererar inte till konsumenter i sverige, företag behöver bara skriva in VAT-ID / eu-organisationsnummer för att hantera momsen och beställa.

Mailboxde verkar fortfarande som den bästa lösningen.

Permalänk
Medlem

@Trunk: Självklart, tänkte att jag uttryckte mig lite klumpigt men var för lat för att fixa det.

Permalänk

Har ni stött på portabla SSD-diskar ute på rea eller finns det ingen marknad för de? Vilket är alternativet isåf?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Har ni stött på portabla SSD-diskar ute på rea eller finns det ingen marknad för de? Vilket är alternativet isåf?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad de säljs för nu, men har tidigare köpt en Xbox-brandad portabel SSD på rea. Så det finns absolut!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av pacc:

De levererar inte till konsumenter i sverige, företag behöver bara skriva in VAT-ID / eu-organisationsnummer för att hantera momsen och beställa.

Mailboxde verkar fortfarande som den bästa lösningen.

Nej det är inte korrekt. Varför säger folk dessa saker utan att kontrollera?

Jag frågade till och med Mindfactory.de via telefon tidigare i veckan, efter att ha hört felinformation i detta forum från andra människor som sa saker som liknar det du just har sagt. Människor som kanske inte har kontrollerat på länge. Prova det själv. Lägg ett föremål i vagnen, börja till kassan (som gäst om du inte har ett konto) och välj Sverige som leveransland. Du kommer också att kunna se prisändringarna för svenska MOMS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Nej det är inte korrekt. Varför säger folk dessa saker utan att kontrollera?

Jag frågade till och med Mindfactory.de via telefon tidigare i veckan, efter att ha hört felinformation i detta forum från andra människor som sa saker som liknar det du just har sagt. Människor som kanske inte har kontrollerat på länge. Prova det själv. Lägg ett föremål i vagnen, börja till kassan (som gäst om du inte har ett konto) och välj Sverige som leveransland. Du kommer också att kunna se prisändringarna för svenska MOMS.

Det du skriver stämmer inte överens med det som står på Mindfactory's egna sida. Det står samma sak både på tyska och på engelska här https://www.mindfactory.de/info_center.php/icID/13

"Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich. Wenn Sie eine Umsatzsteuer-ID besitzen, fügen Sie diese bitte in Ihren Kontodaten ein. Andernfalls können Sie die Abholung im Ladengeschäft in Wilhelmshaven oder eine Lieferanschrift in Deutschland angeben."

och
"Shipping to consumers outside of Germany is not available. If you have a VAT ID, please insert it into your account details. If you don't, you can still choose in-store pick-up."

Men andra ord de skickar inte till privatpersoner utanför Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

@Tdoll:
Sonny WH har ju en funktion där du håller handen på höger luren(örat) då stängs ANC av och mikrofonerna tar istället in ljud från omgoivningen (om du nu behöver samtala med någon).

Bose verkar ha löst detta på ett annat sätt. I appen kan du ha 0-10 av ANC. På lurarna har du sedan en knapp där du kan byta mellan profiler. Alltså kan du ha profil 1 - 0 ANC, profil 2 - 10 ANC och genom en knapp byta profilerna.

Sonys lösning som du nämner är dock bara att temporärt stänga av anc vilket inte riktigt duger för mig (men joeldeluxe nämner en bättre lösning). Det finns ju faktiskt tillfällen då man vill höra omgivningen eller när det är helt onödig att ha det igång, t.ex. när man är hemma.

Nu var det som sagt ett par generationer sedan jag provade men då kunde man vid låga volymer och lugn musik höra ANC:n vilket var irriterande. Ska dock tilläggas att jag stör mig mer än normalt på sådana störbrus.

Lösningen från Bose går väl an. Lite onödigt med extra steg kan jag tycka men så länge det fungerar så.

Skrivet av joeldeluxe:

@Tdoll:

På både Sony WH-100xm3 och Bose QC35 kan du stänga av ANC via en knapp på hörlurarna. På Sony är det förinställt så du trycker tre gånger för att stänga av. På Bose behöver du först aktivera det via appen så att du väljer bort att starta röstassistenten. Låter som att du bara har testat dåliga modeller

Nädå, provade bra modeller men det var som sagt ett par generationer sedan. Jag provade Sennheiser Momentum wireless, Bose QC35 (innan man kunde stänga av anc via appen) och en till som jag glömt bort, det var inte Sonyn i alla fall.

Ska nog hålla ett öga öppet efter bra erbjudanden framöver, mina sladdbundna trotjänare börjar bli lite gamla.

Permalänk

@unixware:
Det strider mot informationen jag fick faktiskt två gånger av dem. Jag kommer att maila dem om det och ringa ett nytt samtal. Jag kommer också att be dem att klargöra om sidan du har länkat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Tror denna länk ska gå rätt. För er som missade Xbox-sändningen ikväll så får man nu 3 månader av Ultimate game pass för 10:- (Gamepass för xbox, Pc och xbox live gold).
Passa på att prova!

https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...

Går annars att gå in via store och söka på ultimate game pass där och följa länken.
Gjorde det precis.

Förlåt för noob-fråga men är detta abonemang eller kan man avsluta det när som helst så det inte automatiskt förlängs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Förlåt för noob-fråga men är detta abonemang eller kan man avsluta det när som helst så det inte automatiskt förlängs?

Du kan avsluta det direkt och antingen välja om du vill ha tillbaka pengarna (och förlora kvarvarande tiden) eller avsluta abonnemanget och fortsätta dra nytta av tiden du redan betalt för (dvs. de 3 månaderna i detta fall). Testade det själv igår.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Du kan avsluta det direkt och antingen välja om du vill ha tillbaka pengarna (och förlora kvarvarande tiden) eller avsluta abonnemanget och fortsätta dra nytta av tiden du redan betalt för (dvs. de 3 månaderna i detta fall). Testade det själv igår.

Tusen tack för info! Men då verkar det som att det funkar lite som Spotify Premium isf