Kan ej starta Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan ej starta Windows 10

Efter att knappt ha använt Win 10 på en vecka går det helt plötsligt inte att starta.

Kanske är en uppdatering.

Har tillgång till annan dator med Win 10. Hur kan jag enklast få igång det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Windows har blivit uppdaterar de senaste dagarna men hur yttrar sig problemet? Postar datorn? Var i processen slutar saker att fungera? Låser systemet sig? Svart skärm/ blå skärm? m.m m.m

mvh

Permalänk
Medlem

Att det "inte startar" kan ha tusentals förklaringar.
En beskrivning över hur problemet visar sig, händelseförloppet mellan det att du trycker på on-knappen tills problemet börjar. Vad exakt står på skärmen, skärmdumpar/mobilerbilder på det osv.

Inte för att jag troligen vet svaret men du kommer kunna få betydligt bättre hjälp på forumet

Permalänk
Medlem

Man ser symbolerna för moderkortet. Sedan är det bara den snurrande "cirkeln med punkter" som att datorn jobbar.

Sedan händer inte mer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Efter flera omstarter fick jag upp alternativ.

Valde att installera på nytt men behålla filer tror jag.

Det fungerade.

Märkligt dock att det alls hände.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Kanske höll på att uppdatera och du avbröt den..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Kanske höll på att uppdatera och du avbröt den..?

Kan möjligen ha varit så.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777:

Samma sak har hänt för mig och det berodde på att den inte kunde läsa rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olov_92:

@Larsp777:

Samma sak har hänt för mig och det berodde på att den inte kunde läsa rätt.

Ok, hur då läsa rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10