Hej. Ibland när jag tittar på youtube eller en dvd film via datorn typ via VLC. Då händer det ibland att jag pausar och gör något annat och sen kommer tillbaka. Låt oss säga att volymen va på 40% när jag pausade och sen när jag startar igen, då är det ashögt, utan att jag ens har höjt volymen eller pillat på den. Sänker jag med 1%, då återgår det till gamla ljudet som jag hade innan jag pausade. Jag vet inte varför det blir så här men det är väldigt irriterande då man är rädd att väcka grannarna ibland. Om någon vet hur man löser det här så får ni gärna berätta.
Jag hade problem att ljudet höjdes och det berodde på att min knapp för att höja och sänka var nertryckt hela tiden. kolla så inte några knappar är nedtryckta. Kan oxå bero på virus. Jag hade en kompis som inte installerade VLC från original sidan så då hände det att ljudet ändrades. Så avinstallera och installera om från original sidan. När det gäller tex Youtube har jag själv upplevt att ljudet kan ha ändrats. vet inte vad det beror på, men jag brukar använda mig av hörlurar och sen starta klippet och justera därefter.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.