Borttappade XM3or (PostNord)

Permalänk
Medlem

Ska du skicka till företag måste du välja Medium (MAX 3 KG) för 122kr och sedan välja Delivery to company +78kr om du ska skicka via Postnord. Annars skulle du bett företaget fixa en fraktsedel som du sedan får stå för.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ska du skicka till företag måste du välja Medium (MAX 3 KG) för 122kr och sedan välja Delivery to company +78kr om du ska skicka via Postnord. Annars skulle du bett företaget fixa en fraktsedel som du sedan får stå för.

Ser ut som att jag får vänta två veckor för att kunna göra detta, redan minus 120 kr, får bli ännu 200kr till. Skickade ett mail till elfynd också för o se ifall de skickar någon retursedel, riktigt low-effort av deras sida. Så här skrev de till mig när jag skulle reklamera:
"När jag försökte reklamera produkten fick jag ett besked att dessa inte reklameras utan att de ska skickas iväg på service.
Så om ni skickar in de till oss på Fabriksgatan 3, 331 35 Värnamo så skickar vi iväg det på service. Notera att vi enbart behöver ha lurarna och inga andra tillbehör."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Som redan påpekats skulle du kontaktat företaget och fått en retursedel (som då är företagspaket med utkörning). Skicka Lätt har ingen utkörning i normalfallet och jag kan inte hitta något extra val. Var angav du att utkörning som extra tjänst? Vanlig Skicka Lätt hamnar hos ombud oavsett företag eller inte (precis som vanliga paket som inte är under företagspakettjänsten). Om det är en liten försändelse kan det bli brevlåda om man aktivt väljer det, men det är ju ett lotteri.

Finns inget sådant val (som jag kan hitta) för Skicka Lätt, oavsett om man väljer företag eller inte. Kan du visa var?

Edit: Tittade precis i telefonappen också, inga sådana val där heller.

https://i.imgur.com/IsZdUyg.png

"Med Brev Skicka Lätt kan du skicka lättare varor, som exempelvis en bok, upp till 2 kilo. Brevet lämnas hos något av våra ombud. Brevet är spårbart. Mottagaren får en sms- eller brevavi när brevet finns att hämta och avsändaren får en bekräftelse när brevet är hämtat. Utlämningen kräver inte legitimation. Mottagaren ska kunna uppge det nummer som angivits i aviseringen."

Ah, då har de ändrat. Sist jag kollade, kunde jag bocka i "utkörning" när jag valde företag. Men jag kan inte heller se det nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ah, då har de ändrat. Sist jag kollade, kunde jag bocka i "utkörning" när jag valde företag. Men jag kan inte heller se det nu

Väljer du däremot Medium på paketet så finns alternativet utkörning. 122kr för paketet och 78kr för utkörningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

I appen står det att den levereras till ombud så det kommer most likely inte plockas upp av de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skickade mail nu till Elfynd och de sa att de kommer plocka upp från ombud bara man får avisering till deras nummer. Så jag väntar nu tills den e där och då får jag skicka försändelse-id till de på numret. Känns ganska ghetto men nu skiter jag i, vill bara att paketet ska komma fram haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

@videopac
Jag och Postnord-representanten gick båda in på DHL:s trackingtjänst, men systemet accepterade inget av de givda numren.

Fast spårade du på på korrekt DHL tjänst? För DHL e-commerce är inte DHL's vanliga express tjänst och går inte spåra på deras vanliga sida utan du måste spåra här: https://www.logistics.dhl/us-en/home/tracking/tracking-ecomme... eller här: https://webtrack.dhlglobalmail.com/?locale=en-US eller den svenska versionen: https://www.logistics.dhl/se-sv/home/sparning/spara-frakt.htm...

Eventuellt kan du också pröva att spåra med ditt GM nummer här: http://parcelsapp.com/en/carriers/dhl-ecommerce

DHL hanterar bara transporten till Tyskland därefter tar tyska posten över (och försändelsen får ett nytt spårnummer) och sedan Postnord som tar över här i Sverige.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren: Tack för hjälpen, men detta är precis de sidorna jag besökt. Inget Postnord-kompatibelt nummer finns, och senaste statusen är ännu

Skrivet av DHL eCommerce:

Saturday, September, 28 2019
13:36 Local time | DESTINATION COUNTRY - TRACKING UPDATES MAY END HERE, WILL BE DELIVERED SHORTLY
STOCKHOLM, SE

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler