Testpilot: Cooler Master Master Air MA620M

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Cooler Master Master Air MA620M

AIO-kylare i all ära, luftkylarna är här för att stanna. Björn Endre testar Cooler Masters senaste gigant med RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snygg! Hade dock gärna sett en jämförelse med Noctua NH-D15. För det priset vill man ju gärna att den presterar bättre än Noctuas flaggskepp som dessutom är billigare (även Chromax varianten).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Synd att priset är rent löjligt, ca 500-600kr dyrare än Amazon i England eller Tyskland, får se om det ändrar sig i svenska butiker.
Edit: jämfört med priset listat på prisjakt - 1620-1690kr.

Permalänk
Medlem

Men jösses vilken klump! För 1350:- så hade jag istället gått på någon smidigare AIO 240 rad.

Permalänk
Medlem

”Lite dyr” - Kostar som ett moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Nice! Fin test, saknar bara en jämförelse mot nån referenskylare typ NH-D15 som redan nämnts.

Det hade varit oerhört intressant att se prestanda/ljud om man byter ut den medföljande fläkten mot en 120mm Noctua NF-A12x25. CoolerMaster's fläktar är väl inte sådär superbra i regel, så det kan nog bli en rätt fin boost.

Trevligt med fler högpresterande luftkylare på marknaden, dessutom!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra test. En fråga som inte berör testet har jag däremot. Skruvmejsel/dragaren du har, vart har du köpt den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk

Skapligt dyrt. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av osgorth:

Nice! Fin test, saknar bara en jämförelse mot nån referenskylare typ NH-D15 som redan nämnts.

Det hade varit oerhört intressant att se prestanda/ljud om man byter ut den medföljande fläkten mot en 120mm Noctua NF-A12x25. CoolerMaster's fläktar är väl inte sådär superbra i regel, så det kan nog bli en rätt fin boost.

Trevligt med fler högpresterande luftkylare på marknaden, dessutom!

Som testpilot är jag lite begränsad av vad jag har inne för närvarande. Jag hade tyvärr inte möjlighet att få tag i en annan större kylare förutom den som jag hade för Ryzen. Nu hade jag Artic-kylaren inne så det var bra tillfälle att använda den som referens. Nu när denna skickats tillbaka ska jag se om jag byter till någon annan luftkylare så jag i framtiden har lite mer referensresultata.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Linus82:

Tack för ett bra test. En fråga som inte berör testet har jag däremot. Skruvmejsel/dragaren du har, vart har du köpt den?

Skickades från m.sweclockers.com

Du noterade den på en av bilderna :)? Faktiskt en skruvdragare köpt via en facebookannons. Ska se vad den heter. Riktigt trevlig. Liten och smidig men ändå motordriven så man får hjälp. Massor av bits också.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Du noterade den på en av bilderna :)? Faktiskt en skruvdragare köpt via en facebookannons. Ska se vad den heter. Riktigt trevlig. Liten och smidig men ändå motordriven så man får hjälp. Massor av bits också.

Yes, såg den på bilderna. Har sett den förut nånstans också och tänkt att en sån vill jag ha ;).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Som testpilot är jag lite begränsad av vad jag har inne för närvarande. Jag hade tyvärr inte möjlighet att få tag i en annan större kylare förutom den som jag hade för Ryzen. Nu hade jag Artic-kylaren inne så det var bra tillfälle att använda den som referens. Nu när denna skickats tillbaka ska jag se om jag byter till någon annan luftkylare så jag i framtiden har lite mer referensresultata.

Jadå, ingen fara! Det var inte menat som kritik, mest en öppen fundering.

Jag gillar luftkylare och testar gärna själv, dock var den här lite dyr så det blir nog inget med det förrän det ändras.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED