Xbox "Anaconda" tre gånger kraftfullare än Sony Playstation 4 Pro

Permalänk
Melding Plague

Xbox "Anaconda" tre gånger kraftfullare än Sony Playstation 4 Pro

Nya uppgifter om Microsofts kommande Xbox-modeller anger två modeller med stor skillnad i beräkningskapacitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Det blir nog en Playstation 5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Anaconda tillsammans med ett nytt Forza Motorsport skulle räcka för att övertyga mig.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Då får man hoppas att spelen till Xbox "Anaconda" är tre gånger kraftfullare också.

Permalänk
Medlem

men kom igen nu, kan vi inte bara snabbspola fram ett år?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

PS4 pro man har där hemma kommer att säljas så fort man har spelat klart The Last of Us 2, och det kommer bli ett perfekt avslut på den generationen. Ser framemot PS5 oehört mycket och det blir nog en julklapp till sig själv 2020!

Permalänk
Medlem

Rimlig jämförelse ändå: "Nästa generations Xbox blir kraftfullare än nuvarande generations Playstation."

Eeeh, ja? Det låter väl rimligt?
Clickbaitdravel....

Permalänk
Medlem

The relatively modest increase in clock speed over the previous-gen systems may seem mild, but vast improvements to caching, new silicon architecture, and other general bespoke.....

Jag svär på min familj, att cpu´n kommer de att kunna öka efter 2 år. Och samma gäller GPU.
Då ser vi en black Anaconda ramla in på prishyllan...

Jag var bara tvungen hahaha

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Frågan är om man vill ha en Anakonda om man inte får med frallor...
(får se om någon klurar ut referensen)

Men klart ett lyft från föregående generation.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Blirre:

Rimlig jämförelse ändå: "Nästa generations Xbox blir kraftfullare än nuvarande generations Playstation."

Eeeh, ja? Det låter väl rimligt?
Clickbaitdravel....

Rubriken kvantifierar hur pass mycket snabbare nästa Xbox blir jämfört med dagens Playstation, enligt uppgifterna. Det är inte clickbait på något vis, hade vi däremot skrivit att den bara blir snabbare enligt din tolkning där hade det däremot funnits fog för att dra fram clickbait-kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av issue:

men kom igen nu, kan vi inte bara snabbspola fram ett år?

Haha, den känslan infinner sig varje gång jag läser eller skriver om nästa generations konsoler 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

My anaconda don't, my anaconda don't
My anaconda don't want none unless you got buns, hun

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

De blir nog bra båda två, Zen 2 blir ett galet hopp från Jaguar som inte ens var särskilt bra när den kom.

För de med en vettig Windowsburk så är dessa dock ej särskilt intressanta. Blir förmodligen en PS5 istället så att man kan spela nästa God of War.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Varför ska OS få 3GB reserverat minne? Jag har en Windows 10 PC där OS drar mindre än 3GB och det är ett OS som är för generellt användade och med en last av 30 års bakåtkompatibilitet. Att inte klara göra ett dedikerat OS för en speldator som klarar sig på mindre än det låter rätt svagt.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se exakt vad de erbjuder. Skiter blankt i konsolerna i sig egentligen, lirar uteslutande på PC. Men visst, kommer den med en 4K Blu-ray spelare så visst, varför inte köpa en då liksom att ha under TVn.

Men det stora för mig är att spelen kan ta ett skutt framåt eftersom de inte måste utvecklas med nuvarande konsoler i åtanke på sikt, utan istället med mycket kraftfullare hårdvara i åtanke från början.

Bara kolla på Battlefield 4 och Battlefield 1 tex så märker man ju skillnaden när DICE gör ett spel som måste fungera på 360/PS3 samt One/PS4 vs enbart One/PS4. Det är detta jag som PC spelare ser fram emot med nya generationen, när generationsskiftet slår igenom för oss också så att säga!

Skrivet av Specias:

Vilken skitartikel och skitnyhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ehm, ok? Utveckla?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa med nästa generation konsoler är den enormt mycket kraftfullare CPU-delen. Hoppas få se rejäla förbättringar på fysik och AI. Det märks hur skev belastningen är när man spelar större titlar på PC; GPU belastning 99% CPU belastning 12%.

Min tanke är att spel gjorda för nästa generation konsoler äntligen kommer belasta CPU på en PC också. Samt att prestandan används för att förbättra saker i spel som inte varit möjligt på grund av den enormt svaga Jaguar i nuvarande generation konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blirre:

Rimlig jämförelse ändå: "Nästa generations Xbox blir kraftfullare än nuvarande generations Playstation."

Eeeh, ja? Det låter väl rimligt?
Clickbaitdravel....

Nu läste du nog inte ordentligt! Det förklarar hur pass mycket snabbare nästa generation är jämfört med nuvarande.

Skrivet av Specias:

Vilken skitartikel och skitnyhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var inte så fint sagt!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Pri$et då?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Får se om det faktiskt blir en ny konsol denna gång. Nuvarande ps4 används ju knappt där hemma.

Men när jag väl ser spelen som släpps brukar "behovet" uppstå...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det blir en Anaconda, vill inte ha någon halvmesyr till ny konsol om jag ändå "uppgraderar" men jag är skeptisk till att Microsoft levererar bra spelutbud nästa generation heller så lär bli framförallt PS5 för mig.

Permalänk
Medlem

Blir det då 1080P och ray tracing samt 4k i ray tracing som skiljer dom åt?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Säger egentligen antalet "TFLOPS" någonting om konsolen?

Vad brukar lanseringspriset för en ny konsol ligga på?

Permalänk
Medlem

Alltså...är ni inte vakna eller?

Inser ni inte hur mkt 12 TFlops är? Vore en duktig skräll om det här stämmer. Förstår inte hur de ska få ihop det när det gäller såväl $ som (W)...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Säger egentligen antalet "TFLOPS" någonting om konsolen?

Ja. Det är produkten av antalet beräkningsenheter och deras klockfrekvens så det säger väldigt mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Då får man hoppas att spelen till Xbox "Anaconda" är tre gånger kraftfullare också.

Definera 3 ggr kraftfullare mjukvara...

Men om specen är korrekt kan man iaf konstatera att Anaconda totalt sätt blir klart mer än 3 ggr snabbare än Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja. Det är produkten av antalet Compute Units och klockfrekvensen så det säger väldigt mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Klockfrekvensen säger ju ingenting egentligen? Du kan ju ta en 15 årig gammal CPU som kör på 2.8GHz och jämföra med dagens på samma 2.8GHz, de lär ju inte ha samma prestanda?

Men oavsett, om du den starkare varianten har 12 TFLOPS och den gamla Xbox One X 6 TFLOPS, kan man då säga att den lär vara dubbelt så bra? Dubbelt så kraftfull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Varför ska OS få 3GB reserverat minne? Jag har en Windows 10 PC där OS drar mindre än 3GB och det är ett OS som är för generellt användade och med en last av 30 års bakåtkompatibilitet. Att inte klara göra ett dedikerat OS för en speldator som klarar sig på mindre än det låter rätt svagt.

Det är nog inte operativsystemet självt som behöver 3 GB. Man har tagit höjd för att kunna ha en massa bakgrundstjänster som aldrig någonsin ska kunna orsaka framedrops i spel oavsett vad de gör. Sannolikt blir också en CPU-kärna reserverad till OS:et av just den anledningen.

Permalänk
Medlem

betyder ingenting där det är spelen som säljer konsollerna, o inte hårdvaran bara..

Permalänk
Medlem

@ipac: Haha det går knappast att definiera, det var mer ett skämtsamt inlägg. Sorry

Permalänk
Skrivet av Snorlena:

Pri$et då?

"It's over 9000!!"

Ja, bra fråga. Med tanke på att den ska ha en bättre NVMe-enhet också. Samt konkurera mot spel-strömmningstjänster som t.ex Stadia, GFN etc så blir det väll som tidigare att de måste gå med förlust på själva hårdvaran föar att sen käna igen det på spelen.

Det en fölorar på gungorna tar en igen på karusellen. Så att säga.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd