Razer visar upp konceptbygget Eracing Simulator på CES 2020

Permalänk
Melding Plague

Razer visar upp konceptbygget Eracing Simulator på CES 2020

Nytt år och ny upplaga av CES innebär självklart nytt koncept från Razer, vilket i år något annorlunda och framför allt större än tidigare år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man behöver ju fyra stycken så man kan köra Mario kart med polarna xD

Permalänk
Medlem

Har ingen aning vad prylarna kostar men ska vi gissa på minimum 40.000 kr, datorn inte inräknat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Har ingen aning vad prylarna kostar men ska vi gissa på minimum 40.000 kr, datorn inte inräknat.

Bara wheelbasen på ratten går på 15k. Sedan ratt, pedelar, växelspak, växelpaddlar, handbroms osv. så är du uppe i över 25, närmare 30k kanske. Sedan en projektor, duk och därefter hela den där stolen med hydraulik. Minst 9999 dollar gissar jag på

Permalänk
Föredetting

Lite vekt, tycker jag.

Det där var 2010, riggen gick på $50k USD. Tre projektorer, 1.4m höjd på skärmen. Förvisso "bara" 150 grader FOV, men ändå.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Wolfkin:

Har ingen aning vad prylarna kostar men ska vi gissa på minimum 40.000 kr, datorn inte inräknat.

Skrivet av Sidde:

Bara wheelbasen på ratten går på 15k. Sedan ratt, pedelar, växelspak, växelpaddlar, handbroms osv. så är du uppe i över 25, närmare 30k kanske. Sedan en projektor, duk och därefter hela den där stolen med hydraulik. Minst 9999 dollar gissar jag på

Tror inte det räcker med 9999, bara stolen med hydraulik kostar med största sannolikhet betydligt mer 😃

Visa signatur

Intel core i5 6600k, Sapphire Radeon R9 380 Nitro 4GB, 16GB RAM
MacBook Pro 13 tum 2017 i7 16GB RAM 512GB SSD

Permalänk
Medlem

Att lägga ner i min uppskattning 15000-20000 dollar för att köra en arced-racer tycker jag verkar dumt. Om man jämför med tidigare års koncept från racer var ju inte ens detta nytänkande.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Den här riggen https://www.youtube.com/watch?v=AzOBXu9gRtc
ihop med Pimax senaste headset Pimax 8K X
och simulator ACC

Visa signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Permalänk
Medlem

För den som inte orkar vänta på RGB-varianten 😁
https://www.vesaro.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=584&idc...
https://simpit.co.nz/index.php/online-shop/projection-systems...

Med samma val på Vesaro-cockpiten (och minus dator) landar vi tillsammans med skärmen/projektorn på ca ‭271 600kr.

Permalänk
Medlem

Lagom stort, blir lite som att verkligen sitta inne i bilen med krökningen på duken. Gillar idén faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders Matsson:

Den här riggen https://www.youtube.com/watch?v=AzOBXu9gRtc
ihop med Pimax senaste headset Pimax 8K X
och simulator ACC

Man kan tyvärr inte driva ACC i 2x4k utan att du får sätta allt på low.
Man kan inte ens driva en Rift S med ett 2080ti utan problem i ACC

Ska man köra ACC är det bäst att köra en väldigt bred skärm faktiskt med inte för hög upplösning. Men ACC är definitivt den simulator som ser bäst ut och har bäst ljud.

Permalänk

@Sidde: mycket medveten om det men det är mer en dröm skulle ja säga

Visa signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders Matsson:

@Sidde: mycket medveten om det men det är mer en dröm skulle ja säga

Du är inte ensam

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Lite vekt, tycker jag.
https://www.youtube.com/watch?v=m7J4AiGLIhk

Det där var 2010, riggen gick på $50k USD. Tre projektorer, 1.4m höjd på skärmen. Förvisso "bara" 150 grader FOV, men ändå.

Hehe visst va den fet men helt fel propertioner, bilen är ju gigantisk jämfört med honom

Permalänk
Medlem

Känns som något att satsa på för mig som bor i lägenhet, högst upp När man får klagomål så säger man sedan bara iskallt;
"Jaha, ja det är min nya interaktiva VR-porr jag testar. Jag håller fortfarande på att kalibrera elefantdildon så att jag åtminstone kan gå dagen efter".

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vi har en inhemsk tillverkare av motion rig, h
Https://simrig.se

Och väger ens rig för mycket så finns där alltid sfx 100 som är ett diy projekt.
https://opensfx.com

Där finns också dof reality som har allt från rörliga säten till 6 dof riggar
Dofreality.com

Motion rigen o bältesspännaren som visas på Ces ligger på ca 250K:- vilket är ca 200K för mycket i mina ögon.
Det svåra är inte att hitta motorer som inte kostar skjorten utan mjukvaran som styr rörelsen.
Och man blir inte snabbare men det tillför mycket till själva upplevelsen.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??