Permalänk
Medlem

Samsung QLED QE55Q90R

*Vänligen läs hela texten i annonsen

Säljer en oanvänd Samsung QLED QE55Q90R i befintligt skick.

Denna TV är inköpt under Black Friday på Netonnet. Vid uppackning upptäckte vi en skada på ramen (se bild). Ett garantiärende skapades och vi fick en ny TV samt fick behålla den trasiga.

Den är fortfarande i sin förpackning med skyddsplast och allt emballage kvar. Alla tillbehör är även de ouppackade.

Upphämtning endast. Jag försluter den med packband när köpet är klart.

Att sälja är inget måste, men pengarna kommer att vara till större nytta än TVn för tillfället.
Men får jag inte det pris jag vill ha behåller jag den för framtida behov, så alla skambud undanbedes.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Kanske en bra idé att testa den för att veta om den är i fungerande skick.

Permalänk
Medlem

För att förtydliga, är det den trasiga TVn som du försöker sälja nu? Om det är den med sprickan, du skriver att den är oanvänd, har ni alltså inte testat att koppla in den för att se så att den överhuvudtaget fungerar?

Kan ju isåfall vara värt att koppla in den den och se så den funkar. En liknande sak hände en vän, en spricka i ena hörnet. Visade sig att panelen också fått sig en smäll och det hörnet var helt knas i bilden.

Permalänk
Medlem

Du vill alltså ha 10 lax för en tv som man inte har en aning om den fungerar? 😂

Permalänk
Medlem

Viktigt att förtydliga är att produkten ej har någon garanti kvar. Förstår inte riktigt varför Samsung/NetOnNet inte ville ha tillbaka en TV med slutkundspris på 20K..

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maxizor:

Viktigt att förtydliga är att produkten ej har någon garanti kvar. Förstår inte riktigt varför Samsung/NetOnNet inte ville ha tillbaka en TV med slutkundspris på 20K..

För att tv'n kostar 1000 kr för tillverkaren och priset för att skicka, felsöka och reparera överstiger det extremt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

För att tv'n kostar 1000 kr för tillverkaren och priset för att skicka, felsöka och reparera överstiger det extremt mycket.

Svårt att tro att de inte skulle byta ut ramen på plats, då på flera andra TV-Apparater så kommer de ut och byter panel på plats...

Men men.. bra för TS, men viktigt för den som köper att ha alla fakta på bordet bara!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Avstängd

500 kronor om den fungerar. Helt och hållet då.

Permalänk
Medlem

600 kronor om den fungerar. Helt och hållet då.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

1000 kr om den fungerar. Helt och hållet då.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

1100 kr om den fungerar. Helt och hållet då.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Viktigt att förtydliga är att produkten ej har någon garanti kvar. Förstår inte riktigt varför Samsung/NetOnNet inte ville ha tillbaka en TV med slutkundspris på 20K..

Skulle gissa på att PostNord fick ta smällen och därav vill de inte ha tillbaks TVn.
Jag köpte ju en 65" LG C8 OLED och den var liiiite böjd i ena kanten. Skickade bilder
på kartongen. De skickade direkt ut en ny TV och så skulle jag avvakta beslut från PostNord
vad jag skulle göra med min gamla TV.

En vecka senare beslutades att det var en fraktskada och NetOnNet frågade om jag kunde frakta TVn
till tippen själv eller om de skulle skicka en lastbil som fraktar den tbx till dom och att
de sedan kasserar den.

Jag valde att kassera själv.

Tror f.ö inte att TS fick behålla TVn utan snarare samma val som mig - att kassera den själv.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Bjuder 1500kr om den funkar som den ska.

Permalänk
Medlem

1600 kr om den fungerar. Helt och hållet då.

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

1700 kr om den fungerar. Helt och hållet då.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Avstängd

3000kr förutsatt att den fungerar som den ska, alltså att det endast är en kosmetiskt skada

Permalänk
Medlem

3500kr

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem

Ni som bjuder, tänk på att det inte kommer finnas någon somhelst garanti på den. Den räknas som kasserad av både Samsung och Netonnet.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Skulle gissa på att PostNord fick ta smällen och därav vill de inte ha tillbaks TVn.
Jag köpte ju en 65" LG C8 OLED och den var liiiite böjd i ena kanten. Skickade bilder
på kartongen. De skickade direkt ut en ny TV och så skulle jag avvakta beslut från PostNord
vad jag skulle göra med min gamla TV.

En vecka senare beslutades att det var en fraktskada och NetOnNet frågade om jag kunde frakta TVn
till tippen själv eller om de skulle skicka en lastbil som fraktar den tbx till dom och att
de sedan kasserar den.

Jag valde att kassera själv.

Tror f.ö inte att TS fick behålla TVn utan snarare samma val som mig - att kassera den själv.

Förstår hur du tänker! Aja, får se vad som händer!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Följer tråden och inväntar svar från TS gällande funktion

Permalänk
Medlem

@chrippe7: TV'n är endast startad för att se att bild och ljud fungerar och så är också fallet. Installationsprocessen har jag inte gjort då jag tror att en ny användare gärna gör detta själv då den guidar dig genom olika steg.
Sen har det säkerligen inte undkommit dig, även fast jag tror att de flesta kan räkna ut detta själv, så är det ingen garanti på tv'n.

Permalänk
Medlem

@wåhla: Så kan du vara väldigt tydlig, det är alltså den trasiga TVn du försöker sälja?

Permalänk
Medlem

@PsyCor: Ja, tv'n som är skadad är den jag säljer.

Permalänk
Medlem

3600:- med hämtning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

4000:- förutsatt att det endast är kosmetisk

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 6000:- och hämtar, förutsatt att den fungerar förstås.

Skrivet av wåhla:

*Vänligen läs hela texten i annonsen

Säljer en oanvänd Samsung QLED QE55Q90R i befintligt skick.

Denna TV är inköpt under Black Friday på Netonnet. Vid uppackning upptäckte vi en skada på ramen (se bild). Ett garantiärende skapades och vi fick en ny TV samt fick behålla den trasiga.

Den är fortfarande i sin förpackning med skyddsplast och allt emballage kvar. Alla tillbehör är även de ouppackade.

Upphämtning endast. Jag försluter den med packband när köpet är klart.

Att sälja är inget måste, men pengarna kommer att vara till större nytta än TVn för tillfället.
Men får jag inte det pris jag vill ha behåller jag den för framtida behov, så alla skambud undanbedes.

Läs hela annonsen här