Permalänk
Medlem

Frakt inom Europa

Hej Sweclockers

Jag funderar på att skicka lite paket/brev inom Europa, har Googlat lite vad det kommer kosta och allt verkar vara svin dyrt när jag kollar på fraktkostnader med tanke på hur litet paketet är.

Vet någon som är mer kunnig inom detta ämne vad bästa och billigaste sättet är att skicka små paket/brev inrikes så väl som inom europa är med specifikationerna nedan.

Längd: 20 cm
Bredd: 7 cm
Höjd: 3 cm

Vikt: 200 gram
Värde: 100 kr

Dessa är siffrorna för max vikt/storlek på varan inne i paketet, utsidan behöver inte bli mycket större. Har inte funderat så mycket ännu på hur jag ska paketera grejerna ännu, men antagligen bara köpa ett sånt där brev där insidan är gjord av bubbelplast (Om ni förstår vad jag menar)

Hoppas någon vet om det ens är ekonomiskt hållbart att frakta något såhär billigt inom Europa, uppskattar alla tips jag kan få!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En grej som kostar 10 kr att tillverka är dyr att köpa just för att frakt kostar.

Men inom Europa så ca 300 spänn för att skicka ett litet paket. Är det verkligen dyrt för att skicka ett paket så långt?? Tycker det är tokbilligt när man tänker på det.

Fast om du inte behöver spårning (vilket jag skulle skippa för varuvärde 100kr) så kan du väl bara posta det som ett vanligt brev? Med frimärken menar jag. Vet inte vart du ska skicka men 250 gram till Italien kostar t.ex 66 kr.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Gå med i Edge tex så får du gruppavtal på Dhl, då kostar Parcel connect typ 78kr inom Europa