Command & Conquer Remastered Collection släpps i juni

Permalänk
Medlem

@mrwu: Varje faction hade en bonus och nackdel typ. Tror soviets prylar kostade mer men hade starkare tanks eller nått sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Hade ju varit så fett coolt att ha en tesla coil hemma! <3 Det va min absolut favorit. Byggde massa elkraftverk och massa teslas
Frågan är om det är värt typ 1800:- för den collector boxen...

Efter frakt, skatt och tullavgift blir priset närmare 3000 kr och det är för mycket pengar (för mig), 1800 kr var redan saftigt.

Permalänk
Skrivet av paperboy:

Efter frakt, skatt och tullavgift blir priset närmare 3000 kr och det är för mycket pengar (för mig), 1800 kr var redan saftigt.

Bra info där. Priset för den vanliga boxen borde landa på strax över 1000 kr inkl frakt+moms eller? Som jag förstår så betalar man inte tull på varor under 1700 (inköpspris+frakt). Jag tror aldrig jag har köpt något utanför EU's gränser, så nån som vet bättre får gärna rätta mig.

Väldigt stort spann på leveranstiden också. 2-4 månader efter att pre-order stängs den 10 april. Så man kan få leverans nån gång mellan 10 juni - 10 augusti. Alltå mer än 2 månader efter release om man har otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosendorfer:

Bra info där. Priset för den vanliga boxen borde landa på strax över 1000 kr inkl frakt+moms eller? Som jag förstår så betalar man inte tull på varor under 1700 (inköpspris+frakt). Jag tror aldrig jag har köpt något utanför EU's gränser, så nån som vet bättre får gärna rätta mig.

De tar $50 i fraktkostnad för internationella ordrar. Sen beräknar tullverket moms på hela beloppet, d.v.s. man får betala moms även på fraktkostnaden. Den lilla specialutgåvan kostade väl $60 så med frakten blir det $110, alltså ungefär 1050 kr. Du har helt rätt i att man slipper tullavgiften om varan understiger 1700 kr, men dessvärre vill Postnord ha en hanteringsavgift på 75 kr. Så totalsumman bör landa på runt 1125 kr.

Tillägg: jag glömde momsen(!), totalsumman bör då bli omkring 1388 kr.

Permalänk
Medlem

Det var några år sen jag spelade igenom alla spelen senast så det här kommer ju lägligt till att jag börjar bli sugen på att spela dem igen. Ser verkligen fram emot det här!

Permalänk
Avstängd

Så trist att det inte är remastered på Red Alert 2

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig dessa (testade en gång tror jag) fastän jag gillade RTS (dune2/warcraft1-3/starcraft1-2), men enligt trailern ser det ut som dom gjort en remaster som "man skall göra", ser riktigt bra ut, allt!

Nästan lite sugen, men har inte tid nu för tiden. Blir snart lite RTS dock, lovat grabbarna att jag skall spela Starcraft Remasted (dom kollar på, brukar vara helnöjda med det) innan vintern är slut (lovade det i våras/somras). Har velat dra ut på det så länge som möjligt, bara bra om dom är lite äldre. Bara Mars kvar på "vintern" så blir nog att vi börjar idag eller imorgon faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lechiffre1:

Så trist att det inte är remastered på Red Alert 2

Tror du inte dom sonderar markerna lite bara? Om detta går bra så är lär det göras remaster på 2:an med. Det hoppas jag i alla fall.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subzero299:

Tror du inte dom sonderar markerna lite bara? Om detta går bra så är lär det göras remaster på 2:an med. Det hoppas jag i alla fall.

Hoppas!

Permalänk
Avstängd

Vilket datum kommer de?

Permalänk
Medlem

Kommer buggen med lasertornen vara fixad? Att man kunde sälja dem, ångra säljkommandot men ändå få några gubbar gratis. Någon som kommer ihåg?

Permalänk
Medlem

@paperboy

Ohh fan :S Ja då kommer det ju inte bli ngt köp :/ Får se om man kan få tag på tesla tornen någonannanstans eller bygga själv i en 3d skrivare å måla till XD

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

@paperboy

Ohh fan :S Ja då kommer det ju inte bli ngt köp :/ Får se om man kan få tag på tesla tornen någonannanstans eller bygga själv i en 3d skrivare å måla till XD

De lär dyka upp på Ebay, men det kan bli billigare att 3D-skriva ut egna. Vi vet väl inget om hur stora prydnadsföremålen kommer att bli heller, mammutstridsvagnen t.ex. skulle kunna vara lika liten som en tennsoldat.