ASRock 939Dual-SATA2 + CPU ska bort

Permalänk
99:e percentilen

ASRock 939Dual-SATA2 + CPU ska bort

Har ett ASRock 939Dual-SATA2 och en CPU (antingen en Athlon64 3500+ eller en tvåkärnig Opteron; vet inte vad som sitter under kylaren) som jag inte vill slänga. Kanske kan det vara intressant för ett retrobygge eller något? Man vet aldrig.

TechPowerUp har recenserat det:

What is unique about the ULi M1695 is that it has native support for AGP 8x and PCI-Express x16. Other boards which have both AGP and PCI-E, implement the AGP port via a PCI-to-AGP bridge, which means that all special performance enhancing features of AGP are lost. On these boards AGP performance is quite sluggish.

Pros

• Awesome price

• AGP 8x and PCI-Express x16

• Good performance

• Good overclocker, but only after modding

• Extra SATA-II port

• Can be upgraded to Socket M2

• Silent

Cons

• BIOS offers very little OC options

• Needs modded BIOS and voltmods for serious overclocking

• Only 100 MBit networking port

• Slim accessories

• No Firewire

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Jag tar det gärna native Agp på "modernt" moderkort låter ju intressant

Permalänk
Medlem

Hade ett sådant här när det begav sig.
Tyckte det var oerhört skönt att slippa uppgradera gpu då jag hade ett fint AGP.
Något år senare blev det detta kort: https://www.webhallen.com/se/product/64827-BFG-GeForce-7950GT...

Permalänk
Medlem

Skulle gärna uppgradera min XP-maskin som i dagsläget huserar en P4! Håller till i Göteborg, och har möjlighet att plocka upp.

Permalänk
99:e percentilen

@RetroFletch fick det. Berätta gärna vad du gör med det sedan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

@RetroFletch fick det. Berätta gärna vad du gör med det sedan.

tackar tackar toppen kort detta bara startat upp det i nuläget, processorn som satt i vart ju toppen, en Opteron 180 en av dom bättre som finns för socket 939 så den får sitta kvar Kortsiktigt har jag bara tänkt att spela lite spel som quake 3 arena osv. Kommer nog sitta ett Voodoo 5 5500 i den en stund imorgon med för o lira lite GLIDE spel men långsiktigt kommer jag använda det som ett benchmarking kort också då jag kan köra såväl PCI, AGP och PCIE grafikkort i samma moderkort och få rättvis jämfödelse så är det ju väldigt smidigt!

Sen har den ju en SLOT för att uppgradera till AM2 med men jag tror dom korten är extremt svåra att få tag på men skall hålla utkik

Permalänk
Medlem

Låter som paketet får ett välförtjänt hem.
Min 2.8GHz Northwood HT får tugga vidare på sitt ECS 661FX-M med ett Matrox Parhelia 256MB!