Crytek antyder återigen nytt Crysis

Permalänk
Melding Plague

Crytek antyder återigen nytt Crysis

En uppdaterad nyversion av Cryteks krävande PC-klassiker Crysis närmar sig då företaget antyder nyheter på seriens Twitter-konto.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Ettan var riktigt bra, kanske mest för grafiken just då men ja... Ska bli ytterst spännande att se om datorn orkar det kommande spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Kul! Ettan var riktigt bra, kanske mest för grafiken just då men ja... Ska bli ytterst spännande att se om datorn orkar det kommande spelet.

Jag tyckte faktiskt att expansion Crysis: Warhead var bättre och var ett bra spel Föroppnignsvis gör de något liknande igen!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för detta!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Aj, datorn lär nog inte kunna klara av denna titel :E Blir att uppgradera på nytt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Remake på 1:an med Raytracing?

Sen kanske lägga ett minimum på 8 kärnor och 16 trådar för att få tillgång till vissa kartor i multiplayer

Permalänk
Medlem

Mer Crysis for the wolk. 👍

Grafiken var verkligen jättefin, kul spel var det med.
Jag vill ha helt nytt då dom gamla duger att spela som dom är.
Ge mig nyyyyyyyyyyytt spel damn it.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

var det inte bara en remaster på första ?

Permalänk
Proffsmoddare

Är nog mer intresserad av en Remake än ett nytt spel. Om de ska göra något nytt så blir det antagligen bara nån konsolskadad historia ändå

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Lego Master

Mmm...nom. Hade ändå en "okej" dator när det begav sig, kunde spela på modesta settings utan för mycket lagg. Tokfett spel på alla fronter, ser fram emot vad dom än får för sig att släppa!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Adnerhill:

Kul! Ettan var riktigt bra, kanske mest för grafiken just då men ja... Ska bli ytterst spännande att se om datorn orkar det kommande spelet.

Många fysikdetaljer håller också än idag. Saker som att kunna skjuta sönder träd, oljetunnor som läcker (olika mycket beroende på hålets höjd) och flyter olika baserat på mängden olja kvar inuti, partikeleffekter som skiljer sig i luft och under vatten och en massa sånt.
Digital Foundry visade exempel på en del sånt i deras Crysis-video från 2018.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

kan nVidias superdator köra Crysis?

Permalänk
Inaktiv

Om de behåller storyn men uppdaterar grafik & AI etc, så kan det bli ett riktigt bra spel!
Gillade konceptet med i princip helt öppen värld istället för linjär spelupplevelse med några "val" som inte påverkar ändå.
Det räcker dock inte att endast uppdatera grafiken för att det ska bli ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Maximum Remaster

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Skulle vara skönt med ett nytt stort single player spel med stor värld och rik berättelse.

Finns för många spel som görs med bara fokus på multiplayer eller/och battle royale, bara min åsikt alltså.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Hoppasinte det är remaster det finns ju fullt med grafikmod redan.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Har man inte kört slut på det lilla som fanns att köra slut på i Crysis-serien?
Ettan levde på för sin tid avancerade grafik, under tiden Microsoft försökte kränga Windows 7 och Nvidia sina gamla 8000-serie kort. Men spelmässigt var ettan något av en tragedi. Skjutmekaniken var tråkig, ljudbilden rätt kass, den dåliga AI:n störde ständigt inlevelsen i stunderna där tekniken inte störde fullt lika mycket - och spelet har så dåligt självförtroende att man ständigt behöver berätta för spelaren vad som händer.

Jag spelade genom spelet en gång, sedan var spelet glömt. Samma sak med den ännu mer störiga och illa designade expansionen som är lite som spelvärldens Ghost Busters 2016, där alla karaktärer ska prata hela tiden för att spelaren ska ges intryck av att det händer något av underhållande värde. Huvudvärk garanterad.

Jag rekommenderar alla att prova Crysis igen med en granskande blick. Eller bara demot. Spelet har åldrats jättedåligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag rekommenderar alla att prova Crysis igen med en granskande blick. Eller bara demot. Spelet har åldrats jättedåligt.

Hm, jag spelade det för första gången runt 2016 och gillade det skarpt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta! Spelade originalet som en galning när det var nytt, men nu känns grafiken i det spelet daterat. Vore kul att köra en sista omgång med modern grafik och återuppleva lite klassisk nostalgi.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Har man inte kört slut på det lilla som fanns att köra slut på i Crysis-serien?
Ettan levde på för sin tid avancerade grafik, under tiden Microsoft försökte kränga Windows 7 och Nvidia sina gamla 8000-serie kort. Men spelmässigt var ettan något av en tragedi. Skjutmekaniken var tråkig, ljudbilden rätt kass, den dåliga AI:n störde ständigt inlevelsen i stunderna där tekniken inte störde fullt lika mycket - och spelet har så dåligt självförtroende att man ständigt behöver berätta för spelaren vad som händer.

Jag spelade genom spelet en gång, sedan var spelet glömt. Samma sak med den ännu mer störiga och illa designade expansionen som är lite som spelvärldens Ghost Busters 2016, där alla karaktärer ska prata hela tiden för att spelaren ska ges intryck av att det händer något av underhållande värde. Huvudvärk garanterad.

Jag rekommenderar alla att prova Crysis igen med en granskande blick. Eller bara demot. Spelet har åldrats jättedåligt.

Vi tycker alla olika så klart.
Personligen har jag flera gånger med åren återkommit till serien, främst första, och slängt på diverse mods och haft superkul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Ser fram emot detta! Spelade originalet som en galning när det var nytt, men nu känns grafiken i det spelet daterat. Vore kul att köra en sista omgång med modern grafik och återuppleva lite klassisk nostalgi.

Kan verkligen rekommendera dig att ladda ner och testa dom olika modifikationerna som finns idag för grafiken i spelet om du känner så.
Prestandan är tyvärr fortfarande kass, men upplevelsen finns där!

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Har man inte kört slut på det lilla som fanns att köra slut på i Crysis-serien?
Ettan levde på för sin tid avancerade grafik, under tiden Microsoft försökte kränga Windows 7 och Nvidia sina gamla 8000-serie kort. Men spelmässigt var ettan något av en tragedi. Skjutmekaniken var tråkig, ljudbilden rätt kass, den dåliga AI:n störde ständigt inlevelsen i stunderna där tekniken inte störde fullt lika mycket - och spelet har så dåligt självförtroende att man ständigt behöver berätta för spelaren vad som händer.

Jag spelade genom spelet en gång, sedan var spelet glömt. Samma sak med den ännu mer störiga och illa designade expansionen som är lite som spelvärldens Ghost Busters 2016, där alla karaktärer ska prata hela tiden för att spelaren ska ges intryck av att det händer något av underhållande värde. Huvudvärk garanterad.

Jag rekommenderar alla att prova Crysis igen med en granskande blick. Eller bara demot. Spelet har åldrats jättedåligt.

Jag håller faktiskt med skutmekaniken eller spelglädjen när man skjuter är inte särskilt rolig och har aldrig varit. Det är inte Quake vi pratar om här.

Sedan är storyn rätt förutsägbar men ändå ganska cool mycket tack vare grafiken. Crysis lever fortfarande kvar i mångas minnen men det är ju pga dess tekniska egenskaper.

Permalänk
Medlem

Jag älskar Crysis spelen! Synd att 2an och 3an var lite för fördummade och linjära (konsolifierade).

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

Hoppas AIn förbättras vid eventuell remaster

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kan inte vänta på att få spela crysis med ny grafik i 30 fps igen, gärna med all raytracing crytek kan trycka på skalet🤤

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte 3:an var bäst?

Flöt på riktigt bra med mina GTX970 i SLI.

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Hoppas de sätter en ny nivå vad gäller grafik så vi får till baka "Klarar datorn Crysis i 1080P "

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Maximum Remaster

Maximum New.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Trodde Crytek hade kursat för längesedan. Någon som har koll på utvecklingen?

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Twitter-kontot för Crysis fortsätter att pytsa ut diverse referenser, nu senast med Nomad. Om ett avtäckande inte kommer i närtid är det trollande på hög nivå

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas