Rea i SweClockers butik – 40 procent rabatt på Hardware Dreams

Permalänk
Melding Plague

Rea i SweClockers butik – 40 procent rabatt på Hardware Dreams

SweClockers kärleksbrev till hårdvara kan just nu köpas som både T-shirt och huvtröja till rejält nedsatt pris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

de blev en hoodie hade varit sweet med swish betalning.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag beställde hoodie och t shirt med gamla loggan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ah vafan, slog till på både T-shirt och Hoodie.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Inaktiv

Kan man förvänta sig att storlekarna ungefär är som i butik eller ska man beställa en storlek större/mindre?

Edit: nvm hittade mått.

Permalänk

kunde inte hålla mig längre, har haft suget länge, men nu fick det bli hoodie, och kaffemugg såklart för att få det fraktfritt, smart tänkt swec...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Slog till på lite t-shirts.
En sak som slog mig dock var att er samarbetspartner Merch-ants lämnar mycket att önska när det kommer till info och köpvillkor.

Bland annat så lämnas villkor som står i strid med gällande lagstiftning, så som t.ex dröjsmål (KKöpL). Villkoren gör gällande att säljaren inte skall hållas ansvarig för dröjsmål upp till fyra veckor, medan KKöpL inte lämnar detta utrymme.

Upplysningen beträffande ångerrätt är även direkt felaktig och väldigt bristfällig. Till att börja med hävdar man att konsumenten ej kommer få erlagd fraktkostnad (frakt från säljare till konsument) återbetald vid utövandet av ångerrätten. Detta står i strid med gällande lagstiftning (DAL), där man ger konsumenten rätt att frånträda avtalet i sin helhet - därmed inkluderat debiterade fraktkostnader. Det finns alltså inget lagligt utrymme för den hävdan som säljaren gör. Det enda fallet då säljaren har rätt till ersättning för fraktkostnaden är då denna varit förhöjd på grund av konsumentens val av fraktsätt.
Vidare så följer man inte den upplysningsskyldighet som finns beträffande den tidsfrist som gäller för ångerrätten. Köpvillkoren gör gällande att en vara skall skickas tillbaka inom 14 dagar, något som inte stämmer överens med bestämmelserna i DAL.

Sist men inte minst så meddelar man i villkoren att man vid klagan skall skicka tillbaka varan till säljaren på egen bekostnad. KKöpL reglerar rätten till klagan/reklamation på annat sätt.

Det finns ytterligare brister som jag inte tänker gå in på i hur köpvillkoren är utformade, något som SweClockers kanske bör ta upp med sin samarbetsparter.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med måtten då? X-Large 63/74. Killgissar jag korrekt i att jag tar en hoodie som passar hemma, knäpper den och lägger den platt på sängen och mäter bredd (sida till sida) och höjd (krage till nederkant)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Hur fungerar det med måtten då? X-Large 63/74. Killgissar jag korrekt i att jag tar en hoodie som passar hemma, knäpper den och lägger den platt på sängen och mäter bredd (sida till sida) och höjd (krage till nederkant)?

Så har jag också tolkat storlekarna, men leverantören lämnar ju lite att önska gällande tydlighet.

Permalänk

sega de var på att skicka ut ordrar, beställde den 14e, fortfarande inte hört något annat, mer än att jag fick en orderbekräftelse samma dag jag handlade, då är man ju bortskämd och van med snabbare o bättre kommunikation från flera andra leverantörer i sverige idag.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

sega de var på att skicka ut ordrar, beställde den 14e, fortfarande inte hört något annat, mer än att jag fick en orderbekräftelse samma dag jag handlade, då är man ju bortskämd och van med snabbare o bättre kommunikation från flera andra leverantörer i sverige idag.

Har inte heller hört ett knyst annat än bekräftelse på mottagen order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Har inte heller hört ett knyst annat än bekräftelse på mottagen order.

Beställde 13e och inte fått annat än orderbekräftelse. Hoppas sakerna kommer snart. Brukar det ta tid?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Beställde 13e och inte fått annat än orderbekräftelse. Hoppas sakerna kommer snart. Brukar det ta tid?

Ingen aning, nu har min beställning dock fakturerats i deras egna orderhanteringssystem - saknar dock fortfarande spårningsnummer så vet inte om varorna är skickade ännu.

Permalänk

@LemurenSwe:

jag hörde av mig till dem i helgen, fick ett svarsmail idag på morgonen, om att de hade haft mycket att göra sista veckan, men vart lovad att de skulle få iväg mitt paket idag, och mycket riktigt så vid kl 13.00 fick jag leverans besked, och spårningsnummer, så kanske imorgon då att det kommer fram..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Fick idag SMS om att det finns att hämta.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fick hem och tvättade min blåa hoodie men det finns ju frågor.
Det första som hände när jag tog på mig den var tråd som lossnade, såna finns överallt och drar jag i ett par av de så kan jag säkert dra bort en hel del av sömmen.

Mer exakt var vänder jag mig för att få detta tillrättat?