Hemkok Deluxe med problem att streama

Permalänk
Medlem

Hemkok Deluxe med problem att streama

Tjohej,

Riggade upp datorn i sovrummet tillsammans med en tv och en stereo. Då jag saknar nätverksuttag i sovrummet så kör jag just nu så att jag tar in wifi signal till en Samsung S7 och vidaredelar den med usbkabel till datorn.

Spotify funkar ju klockrent att köra på det här sättet även om jag först måste starta det på datorn för att sen kunna styra musiken via appen i min mobil. Finns det nåt sätt att få Youtube att funka så att jag kan kontrollera det hela från mobilen?

Eller finns det nåt enklare sätt att styra alltihop från mobilen, hade gärna sett stöd för typ Netflix, viaplay, hbo, prime video, Motortrend on demand, SVT play och Spotify.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

@tcntad:

Jo det är klart man kan köra med en chromecast men tycker det känns som det borde gå att lösa på något annat sätt när man har en hel dator inkopplad till tvn plus att jag inte äger nån chromecast 🙂

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB