Uppgradera Voodoo2 8 MB till 12 MB

Permalänk
Medlem

Uppgradera Voodoo2 8 MB till 12 MB

Verkar fungera fint. Någon här som har testat? Som jag har förstått det har varken Voodoo Graphics eller Voodoo2 något BIOS och det nya minnet verkar hitta sig själv utan övriga modifieringar av grafikkortet än att löda dit fler minneskretsar.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Känns inte som min lödningskompetens är tillräcklig... Hade dock varit trevligt, har ett Voodoo2 med 8MB och ett med 12MB.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Känns inte som min lödningskompetens är tillräcklig... Hade dock varit trevligt, har ett Voodoo2 med 8MB och ett med 12MB.

8MB varianterna är betydligt ovanligare och därmed betingar betydligt högre priser idag.
Så sälj hellre kortet och skaffa ett 12MB (eller 3!) istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

8MB varianterna är betydligt ovanligare och därmed betingar betydligt högre priser idag.
Så sälj hellre kortet och skaffa ett 12MB (eller 3!) istället.

Det hade jag inte en aning om! Vet att det ena jag äger sitter i en XPS maskin jag inte startat på många år och det andra ligger nedgrävt i en kartong med kablar. Borde nog leta fram och testa, trevliga kort hursomhelst.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det hade jag inte en aning om! Vet att det ena jag äger sitter i en XPS maskin jag inte startat på många år och det andra ligger nedgrävt i en kartong med kablar. Borde nog leta fram och testa, trevliga kort hursomhelst.

Var försiktig!
Korten är bräckliga, det är väldigt lätt att skada de tunna kopplingarna till chippen.
Har sett många kort som ser ut så här: