Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vad står det om du loggar in på dhcp.bahnhof.net?

Kör du inte kabel till alla accesspunkter så kommer de stjäla bandbredd. Kan mycket väl varas så att du får okej resultat om en av accesspunkterna är trådlös, men den tredje behöver vara kabelansluten för att nå bra resultat. Det är tyvärr sånt man får testa sig fram.

Vi känner inte igen din ip-adress..

Du har abonnemang på Skekraft, men denna ip ska inte kunna förekomma där. Därför kan vi inte aktivera din enhet.

Testa att starta om din dator och eventuell bredbandsdelare/router och försök igen.

Får du samma fel igen så kontakta Bahnhof Kundtjänst på 010-510 00 00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rovbin84:

Vi känner inte igen din ip-adress..

Du har abonnemang på Skekraft, men denna ip ska inte kunna förekomma där. Därför kan vi inte aktivera din enhet.

Testa att starta om din dator och eventuell bredbandsdelare/router och försök igen.

Får du samma fel igen så kontakta Bahnhof Kundtjänst på 010-510 00 00.

Är det när du loggar in på sidan eller när du besöker sidan?

Har du en publik IP eller en som börjar på 100.64 (100.64-127)?

Permalänk
Medlem

81.170.242.x

När jag loggat in på sidan så står det så. Skulle vilja gå in där och låsa upp routerns mac om det nu går.. om det ens ger nånting 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rovbin84:

81.170.242.x

Detta är nog Bahnhofs privata IPs om du har ett helt annat publikt IP, alltså CGNAT.

Kollar du ditt publika IP så ska det vara något annat.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Petterk:

Detta är nog Bahnhofs privata IPs om du har ett helt annat publikt IP, alltså CGNAT.

Kollar du ditt publika IP så ska det vara något annat.

Nej det är en publik adress som tillhör Bahnhof.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej det är en publik adress som tillhör Bahnhof.

Då bör väl Bahnhofs sida vilja känna sig vid den?

@Rovbin84: Är det denna IP din router får?

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det finns ett till abonnemang på adressen? Av föregående boende. Inte första gången något sådan skulle skapa problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Kan det vara så att det finns ett till abonnemang på adressen? Av föregående boende. Inte första gången något sådan skulle skapa problem.

Enkelt att testa, då det är TS som beställt ny mediaomvandlare av Skellefteå Kraft. Får TS 200-300 Mbit/s i Bredbandskollen så är det nog den nya tjänsten från TS som är aktiv. Bahnhof bör ha sett att tjänsten inte är aktiv också, när TS pratade med kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rovbin84:

Vi känner inte igen din ip-adress..

Du har abonnemang på Skekraft, men denna ip ska inte kunna förekomma där. Därför kan vi inte aktivera din enhet.

Testa att starta om din dator och eventuell bredbandsdelare/router och försök igen.

Får du samma fel igen så kontakta Bahnhof Kundtjänst på 010-510 00 00.

Det fick jag när jag låg i fel stadsnät. Kontakta dom och kolla

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Det fick jag när jag låg i fel stadsnät. Kontakta dom och kolla

I fel stadsnät ?

Permalänk
Medlem

Det här med att jag har låst upp min dators macadress i routern för att få inet att fungera. Är det nånting jag måste köra med resten av livet? Eller kommer det försvinna senare?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rovbin84:

Anslut din dator, kör en ipconfig /release, vänta 6-12 timmar och anslut routern utan klonad MAC?

Permalänk
Medlem

När jag fick samma problem så har jag för mig att det löste sig när jag gick över till Merlin firmware istället för ASUS default firmware.

https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/RT-AC68...

Det funkade också för mig när jag klonade MAC adressen, så låter väldigt likt. Testa med Merlin och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Tvekar på att du har låst MAC eller klonat det... Det var en misslyckad konfiguration av rounter/mesh i början som du har löst. Så du kan släppa det.

Visa signatur

😑