Permalänk

Program för RGB?

Hej,

Jag har nyligen fått en ny gaming PC från Komplett. Jag vill kunna ändra mina RGB fläktar osv men hittar inget. Kan bara ändra färg på själva moderkortet vilket knappt gör någon skillnad. Vilket program ska jag använda?

Det här är mina specs:

Phanteks Eclipse P400A RGB Black
Palit GeForce RTX 2060 SUPER Dual
Intel Core i5-9600K Prosessor
CM Hyper H411R ARGB Black Komplett Edition
HyperX Fury DDR4 2666MHz 8GB
Kingston A2000 500GB NVMe M.2 SSD
ASUS TUF B360M-Plus Gaming, S-1151
Seasonic Core GC 500 500W PSU
Svive Gaming Virga nätverkskort

Jag har testat Asus Aura, där jag bara ser moderkortet. Jag har även RGB Fusion, iCue, Logitech G HUB osv. Men jag misstänker att det borde vara Asus Aura.

Permalänk
Medlem

Du får öppna upp lådan och titta hur belysningen är ansluten. Kontrollera om något är inkopplat i moderkortets "RGB header" (se manualen). Det är vad Asus Aura kan kontrollera om det är något med RGB, för att ARGB stöds inte av moderkortet.

Visa signatur

😑

Permalänk
Viking

Ganska säker på att du måste byta RGBn med en knapp på frontpanelen. Alltså kan du inte använda mjukvara för att byta färgerna. En gissning är att ditt moderkort inte har några uttag för A-RGB, du har alltså inga andra val än att ändra via knappen på frontpanelen.

Edit: Tittade manualen och ditt moderkort har tyvärr inte stöd för A-RGB...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Du ska kunna styra belysningen via 2st knappar på chassit.