Problem efter återställning

Permalänk
Medlem

Problem efter återställning

Va tvungen att göra återställning när nätverket strulade vilket nu rört till andra saker.

Problem 1 är att win helt bestämde sig för att ta bort anteckningar. När jag söker på anteckningar (Windows Notepad) i Store så säger den att jag redan har programmet installerat?

Återställningen verkar ha slöat ner mitt nätverk, speciellt när jag tittar på youtube. Innan så började videor att spela direkt nu får jag fram ett meddelande och måste vänta nån minut innan den börjar.

Det uppstod ett fel. Försök igen senare. (Uppspelnings-id: AxfiWcMifpA42vSb)

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Vad har du återställt? windows? Routern?
om windows, vad för typ av återställning? en restorepoint eller en ominstallation?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Vad har du återställt? windows? Routern?
om windows, vad för typ av återställning? en restorepoint eller en ominstallation?

Jag gjorde en ren återställning av hela win 10.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Installera om W10 från scratch ist.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Vissa fel krävde att man startade datorn från USB/DVD och tog bort alla partitioner på Windows disken när man installerade om för att fel vara kvar när de först bara formaterade, återställde, reparerade på olika sätt.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Om du behöver skapa en 10 USB så kan du ladda ned verktyget från Microsoft. Man bruka använda nedre blå knappen (ladda ned verktyget nu). Den laddar ned 10 och låter dig välja mellan DVD, USB mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Problem 1 är att win helt bestämde sig för att ta bort anteckningar. När jag söker på anteckningar (Windows Notepad) i Store så säger den att jag redan har programmet installerat?

Om du kör version 2004, så adminstreras (läggs till/tas bort) Notepad under "Settings -> Apps > Apps & features -> Manage Optional features".

Skrivet av crew seven:

Återställningen verkar ha slöat ner mitt nätverk, speciellt när jag tittar på youtube. Innan så började videor att spela direkt nu får jag fram ett meddelande och måste vänta nån minut innan den börjar.

Det uppstod ett fel. Försök igen senare. (Uppspelnings-id: AxfiWcMifpA42vSb)

Win 10 är relativt bra med att installera drivrutiner automatiskt men ibland blir det fel drivrutin, så prova med tillverkaren's istället (dator/moderkort eller chip tillverkaren).

Om "Grönt nätverk" är aktivt kan det också strula till det med hastigheten.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.