Permalänk
Medlem

Gamla kablar

Hejsan,

Håller på att städar ett rum och slänger saker, tänker göra rummet till ett hobby rum.
Ville fråga er ifall jag bör slänga dessa sladdar eller fortsätta behålla dem, har bara legat och samlat dam i alla år.

Tacksam för er tid

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem

Ser ut att mest vara Molex- och PATA-kablar som man använde för hårddiskar för många år sedan, det är bara att slänga. Den svarta kabeln med runda kontakter vet jag inte vad det är, någon sorts DIN-kabel? Den är troligtvis inget att spara heller.

Permalänk
Medlem

Ibland kan en Molex-till-SATA eller Molex-till-6/8-pin komma till användning. Resten skulle jag göra mig av med.

Permalänk
Hedersmedlem

Kablar är alltid bra att ha lite extra liggande. Dyker upp behov lite då och då, oftast veckan efter man kastat något.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceronic:

Hejsan,

Håller på att städar ett rum och slänger saker, tänker göra rummet till ett hobby rum.
Ville fråga er ifall jag bör slänga dessa sladdar eller fortsätta behålla dem, har bara legat och samlat dam i alla år.

https://i.imgur.com/CRfoFgE.jpg

https://i.imgur.com/btoqCgq.jpg

Tacksam för er tid

Ser ut att vara väldigt skyssta saker.
Släng inte, vidarebefordra till en behövande retronerd istället