Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Det brukar väl vara standard på dessa stolar? Finns dessutom nackkudde och svankstöd på flertalet bilder så det ingår med största sannolikhet.

Ja det var bilderna jag tänkte på. Då ser det ut som det ingår, men framgår ingen info alls om det. Konstigt!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Fråga om dettta fynd:

https://www.proshop.se/RAM/GSkill-TridentZ-Neo-DDR4-3600-C16-...
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x8GB CL16
F4-3600C16D-16GTZNC
Memory (RAM), 16 GB: 2 x 8 GB (Dual Channel)
DIMM 288-pin, DDR4, 3600 MHz / PC4-28800
CL16-19-19-39, 1.35 V
unbuffered, non-ECC

Jag köpte 2st sådana i syfte att komma upp i 4x8 = 32 gb RAM i ny dator som skall byggas nu under hösten på ett X570 modertkort.
Kommer dessa minnen att vara kompatibla att köra i en sådan konfiguration med 4st 8gb moduler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincentor:

Fråga om dettta fynd:

F4-3600C16D-16GTZNC
CL16-19-19-39, 1.35 V
unbuffered, non-ECC

Jag köpte 2st sådana i syfte att komma upp i 4x8 = 32 gb RAM i ny dator som skall byggas nu under hösten på ett X570 modertkort.
Kommer dessa minnen att vara kompatibla att köra i en sådan konfiguration med 4st 8gb moduler?

Man ska ha 3600MHz minnen på alla 4 för att det ska funka lika bra sen är jag inte lika säker på om man måste ha samma märke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincentor:

Fråga om dettta fynd:

F4-3600C16D-16GTZNC
CL16-19-19-39, 1.35 V
unbuffered, non-ECC

Fungerar med största sannolikhet bra.

Permalänk
Inaktiv

Asus RTX 2070 Super dual evo finns kvar att köpa till humant pris av 3900Kr,
Fyndvara klass 3.

Man görjar märka av att nya serien är på antågande

https://www.webhallen.com/se/product/309482-ASUS-GeForce-RTX-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Asus RTX 2070 dual evo finns kvar att köpa till humant pris av 3900Kr,
Fyndvara klass 3.

Man görjar märka av att nya serien är på antågande

https://www.webhallen.com/se/product/309482-ASUS-GeForce-RTX-...

Beror som du skrev antagligen på medlems"level". För mig kostar det 4065, jag är level 7

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Riktigt fint pris på en Samsung 20 4G (!) samt kupong för att köpa Samsung Galaxy Tab A 10.1 2019 för 99:-
Nästan så man slår till själ!

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Beror som du skrev antagligen på medlems"level". För mig kostar det 4065, jag är level 7

lvl 18, 3829 kr för mig. Skulle ju kunna plocka ut till någon i Stockholms området om intresse finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Intel Core i9-10900K

När du hittar dessa fyndvaror, är det via webblager eller måste man gå till fysiska butiken i just den staden där komponenten finns för att köpa den?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

När du hittar dessa fyndvaror, är det via webblager eller måste man gå till fysiska butiken i just den staden där komponenten finns för att köpa den?

@Viktorph

Det är webblager och du får dessa skickade till dig.

Jag köpte en 10900k för 4400kr men denna va ännu billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Viktorph

Det är webblager och du får dessa skickade till dig.

Gött! Hade gärna slagit till men verkar inte finnas nu längre. Fick minsta pris på typ 5800 kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Gött! Hade gärna slagit till men verkar inte finnas nu längre. Fick minsta pris på typ 5500 kr.

Ok, jag har handlat mycket där och har extra rabatt när man har samlat poäng i deras system.

Tror det är 15% på fyndvaror.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Streamdog:

Ja det var bilderna jag tänkte på. Då ser det ut som det ingår, men framgår ingen info alls om det. Konstigt!

Varför skulle det vara med på bilderna om det inte ingår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Ok, jag har handlat mycket där och har extra rabatt när man har samlat poäng i deras system.

Tror det är 15% på fyndvaror.

Det förklarar saken. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schani:

Produkt: Phanteks Enthoo PRO M / Window - Svart
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/238614-Phanteks-Enthoo-P...
Kategori: Chassin
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3473116
Pris: 499 kr

Det kan vara värt att notera att detta chassi kommer med en trist Acrylic-sida.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara en party pooper (det var verkligen bästa fynd och jag gillar det) men i och med att den där Samsung TVn blivit så populär, borde inte den förtjäna en egen tråd nu så vi inte tar fokus från resterande fynd i den här tråden?

Jag antar att den här debatten om extra gratis produkt eller icke extra gratis produkt (om Samsung godkänner eller ej) kommer att fortsätta flera sidor till så det tar ju inte slut här.

Så brukar det ju vara när det blir stort intresse för en viss produkt?

Vad säger ni mods?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*lite info*

Då det blev en riktigt intressant diskussion om HiFi-klubbens samsungerbjudande kände jag att den förtjänade en egen tråd
Den finner ni numera här

(Hojta till om ni känner att något blivit fel, en maaaassa inlägg att mecka med på en söndagsförmiddag 😁)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Techlab: Absolut

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Windows 10 Home OEM, 399 kr. https://software.pcworld.com/p43168-windows_10_home
Windows 10 Pro Retail, 499 kr. https://software.pcworld.com/p43169-windows_10_professional

Gäller i nästan 2 dagar framåt. PCWorld är en del av IDG så nycklarna lär vara helt i sin ordning.

Jag slog till på den här men undrar om nån annan hajat riktigt hur det funkar med nedladdningen?
Mejlen tjatar om att man bara har 30 dagar på sig att ladda ner filerna om man inte köper den där förlängningstiden...
Men man har ju fått produktnyckeln redan. Det går väl att ladda ner windows direkt från microsoft numer? Man är väl inte beroende av Pcworlds laddsida alls? (cleverbridge eller vad det nu heter)
Undrar om jag missar något...
(jag kommer inte bygga ny burk precis i närtid, så vore ju skönt att veta om man kan släppa detta)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jag slog till på den här men undrar om nån annan hajat riktigt hur det funkar med nedladdningen?
Mejlen tjatar om att man bara har 30 dagar på sig att ladda ner filerna om man inte köper den där förlängningstiden...
Men man har ju fått produktnyckeln redan. Det går väl att ladda ner windows direkt från microsoft numer? Man är väl inte beroende av Pcworlds laddsida alls? (cleverbridge eller vad det nu heter)
(jag kommer inte bygga ny burk precis i närtid, så vore ju skönt att veta om man kan släppa detta)

Jag sitter i samma sits och ska bygga burk längre fram. Jag förutsätter att det går lika bra att installera Windows 10 rent genom media creation tool och sedan ange produktnyckeln.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Windows 10 Home OEM, 399 kr. https://software.pcworld.com/p43168-windows_10_home
Windows 10 Pro Retail, 499 kr. https://software.pcworld.com/p43169-windows_10_professional

Gäller i nästan 2 dagar framåt. PCWorld är en del av IDG så nycklarna lär vara helt i sin ordning.

OBS! Betala med USD istället.

Windows 10 Home OEM, 270:-
Windows 10 Pro Retail, 360:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nej, kan inte tänka mig att man skulle vara beroende av deras nerladdning och det är absolut rekommenderat att ladda ner senaste versionen direkt från Microsoft.

Om du är nyfiken kan du ju testa att ladda ner deras ISO och jämföra checksumman mellan en officiell ISO av samma version.

Skrivet av Role_Model:

Jag sitter i samma sits och ska bygga burk längre fram. Jag förutsätter att det går lika bra att installera Windows 10 rent genom media creation tool och sedan ange produktnyckeln.

Precis. Kan inte tänka mig att det ska vara något problem.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Hur väljer man att betala med USD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Hur väljer man att betala med USD?

Andra valutan uppe i högra hörnet när du besöker sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Daaamn där missade man!
Men det tillkommer inte moms på dollar priset?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Daaamn där missade man!

6% är inkluderat i priset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Fan, så billigt att man inte kan låta bli att köpa. Alla mina system som behöver licens har licens men skadar inte att ha en nyckel liggandes, redo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Daaamn där missade man!

Har du köpt? Fick du nyckeln direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Står så här när man beställt "Notera: Giltighetstiden för nedladdningslänken påverkar inte giltigheten för licensen."

Skrivet av Borked:

Har du köpt? Fick du nyckeln direkt?

Du får produktnyckeln direkt via e-post.

Beställde själv en Home licens, blir kanske ett speldatorbygge i vinter (har inte haft stationär sen 2014).

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | 2 x Lenovo R27qe
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk

Tack @Role_Model

Windows 10 nyckel