Permalänk
Medlem

Gammal serverrack

Hej,

Börja med att tillägga min okunskap i frågan så vänder mig till er.
Har för några månader sen flyttat in i nya kontor med ett vad jag antar är ett gammal serverrack som en tidigare hyresgäst har ägd.
En dålig bild är bifogad. Vart kan man hitta mer information om detta? Försökt kika efter klisterlappar eller "namnskyltar" men inget jag ser.

Vi vill bli av med detta då vi inte behöver de. Någon som vet om de värt att sälja?

Bild

Vänligen
Manju Perera

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgmp:

Hej,

Börja med att tillägga min okunskap i frågan så vänder mig till er.
Har för några månader sen flyttat in i nya kontor med ett vad jag antar är ett gammal serverrack som en tidigare hyresgäst har ägd.
En dålig bild är bifogad. Vart kan man hitta mer information om detta? Försökt kika efter klisterlappar eller "namnskyltar" men inget jag ser.

Vi vill bli av med detta då vi inte behöver de. Någon som vet om de värt att sälja?

Bild

Vänligen
Manju Perera

Det ser ut som en patchpanel. Om ni har nätverksuttag på väggarna, så är detta andra änden på dessa uttag. Det är här ni kopplar in switchar så att ni kan använda nätverksuttagen i lokalen.

Plockar ni bort patchpanelerna så förstör ni i princip nätverksinstallationen. Siffrorna på patchpanelen skall motsvara siffrorna på nätverksuttagen. Det är ganska mycket jobb bakom en sådan installation.

Permalänk
Medlem

@cp_: Nu är jag med! Inget av de används idag.
Vårt internet får vi via en annan lösning. Så detta är inte ens på idag.
Därav att vi försöker bli av med det.

Permalänk
Medlem

Instalationen är nog "fast"

Att återställa är nog minst lika mycket jobb som att installera detta.
Räkna med c.a. 2-3 arbetsdagar minst att montera ner detta.

Serverrack är vanligen skänkes mot att dom hämtas vad jag vet.

Mvh
Johan Ström

Permalänk
Medlem

Det är nog inte en bra ide att börja sälja av sladdar och dosor som sitter i väggarna, vad säger hyresvärden om det.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla med hyresvärden så det inte är deras och ingår i lokalen. I så fall blir de inte glada om det tas bort.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Är ni även hyresgäster i detta kontor?

Kanske är en bra ide att höra med hyresvärden innan ni river ut installationen?

[Edit] Tredje på bollen..... *bah*

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Vi köpte inredningen i lokalen inklusive panelen. Det är dosor i taket men nästintill alla kablar är avklippta. Antagligen för att den gamla hyresgästen inte vill att någon skulle använda deras grejer på deras bekostnad.
Så ingenting funkar som det är nu. Inga dosor används för internetåtgång heller. Vi tänkte lägga golv och göra om rummet som panelen är i så behöver egentligen bli av med den.