Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Jaapp, la en order direkt för lokal upphämtning hos Kjell&Co, står att de ska få in 100+ kopior, så håller tummarna där

Lagt order hos Kjell också!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Lagt order hos Kjell också!

Fick precis leveransbekräftelse från Netonnet att spelet nu är på väg, så har avbokat hos Kjell. Så får någon annan vara the lucky one som också får en kopia

Permalänk
Medlem

Mitt blev skickat igår från webhallen så borde ligga i lådan idag eller imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Fick precis leveransbekräftelse från Netonnet att spelet nu är på väg, så har avbokat hos Kjell. Så får någon annan vara the lucky one som också får en kopia

Kul att höra! När beställde du? Själv beställde jag på eftermiddagen 4 september men har ej hört något från netonnet än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kul att höra! När beställde du? Själv beställde jag på eftermiddagen 4 september men har ej hört något från netonnet än.

Märkligt! Jag beställde den 5:e september, 10:58 på förmiddagen fick jag orderbekräftelsen. Så du borde ju ha fått ett bekräftelsemail innan mig, beroende på hur de betar av ordrarna såklart.. Kollat skräpposten så att aviseringen inte hamnat där?

Permalänk
Medlem

Mitt är i alla fall skickat från Komplett.
Smart drag av mig som inte ens har en switch ännu

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jallle:

Mitt blev skickat igår från webhallen så borde ligga i lådan idag eller imorgon.

Grattis! Min ligger fortfarande som förhandsinfo. Kanske Webhallen såg att jag beställde, drog tillbaks försändelsen för att fundera på hur de ska skicka en begagnad produkt denna gång....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kul att höra! När beställde du? Själv beställde jag på eftermiddagen 4 september men har ej hört något från netonnet än.

Beställe mitt från Netonet 7 sep. 06:34.

Fick mail idag från Netonnet att det är skickat 09:44.

Har valt brevleverans. Om posten sköter sig så har jag det imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Beställe mitt från Netonet 7 sep. 06:34.

Fick mail idag från Netonnet att det är skickat 09:44.

Har valt brevleverans. Om posten sköter sig så har jag det imorgon.

Skrev med deras kundsupport och de sa att alla skulle skickas ut nu under dagen, så det kommer väl strax.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Grattis! Min ligger fortfarande som förhandsinfo. Kanske Webhallen såg att jag beställde, drog tillbaks försändelsen för att fundera på hur de ska skicka en begagnad produkt denna gång....

Webhallen skickade min order idag får se om den kommer imorgon eller inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Webhallen skickade min order idag får se om den kommer imorgon eller inte.

Finns risk att Webhallen sumpat leveransen helt här och den dyker upp först på måndag. Insåg precis att de gjort detta innan. Tidig med boka transport men segar med själva leveransen. Och då är jag lvl 15 till och med...

Hoppas ni andra får era leveranser i tid. Kanske årets mest intressanta spellansering som inte är helt ny för mig. Tre 3D-klassiker i samma box, ska spelas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Beställe mitt från Netonet 7 sep. 06:34.

Fick mail idag från Netonnet att det är skickat 09:44.

Har valt brevleverans. Om posten sköter sig så har jag det imorgon.

Beställde på kvällen den 8:e och fick nu leveransbesked. Skönt att man har spelet säkrat 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Fick precis leveransbekräftelse från Netonnet att spelet nu är på väg, så har avbokat hos Kjell. Så får någon annan vara the lucky one som också får en kopia

Såg att det var Komplett jag beställt hos (den 6/9), så avvaktar och låter min beställning hos Kjell ligga kvar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns risk att Webhallen sumpat leveransen helt här och den dyker upp först på måndag. Insåg precis att de gjort detta innan. Tidig med boka transport men segar med själva leveransen. Och då är jag lvl 15 till och med...

Hoppas ni andra får era leveranser i tid. Kanske årets mest intressanta spellansering som inte är helt ny för mig. Tre 3D-klassiker i samma box, ska spelas!

Undrar om vi verkligen får några fördelar hos Webhallen? Är lvl 14, men känner att transporter alltid tar tid.

Går oftast snabbare att beställa och få levererat hem från Inet, eller tom. från Amazon Japan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Kjell var snabba! Fick precis mail; order skickad!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Undrar om vi verkligen får några fördelar hos Webhallen? Är lvl 14, men känner att transporter alltid tar tid.

Går oftast snabbare att beställa och få levererat hem från Inet, eller tom. från Amazon Japan.

Jo, Jag får ofta öppnade produkter trots att jag köper nya och inte deras fyndgrejer. Riktigt uselt, speciellt när man nått en ganska hög nivå. Och förstås segheten med leveranser trots att man fått speedpacking perks. Blir mer och mer Amazon för mig så jag vänder mig dit jag får bra service istället. Inet sköter sig bra med oftast.

Permalänk
Medlem

Ori and the will of the wisps kommer (mycket överraskande för mig) tydligen idag digitalt, måste säga att den för mig är högre prioriterat än Mario 3D all stars, barnen får alltså vänta på Mario...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel. Kört igenom båda på xbox ett par gånger och jag tycker du prioriterar helt rätt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Kjell var snabba! Fick precis mail; order skickad!

Antar du är fullt garderad då.

Mitt spel uppdaterade precis, nådde Rorsberg idag så får se. Enda säkra är Örebro runt midnatt för leverans dagen efter i 99% av fallen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Pirum:

Ori and the will of the wisps kommer (mycket överraskande för mig) tydligen idag digitalt, måste säga att den för mig är högre prioriterat än Mario 3D all stars, barnen får alltså vänta på Mario...

Kommer även fysiskt till Europa med, CE boxen är exklusiv för USA.

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Direct Mini: Partner Showcase & Monster Hunter Direct

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Dagens i-landsproblem. Nylanserat spel och fullpris, ändå fick jag UKV i brevlådan. Finns ju version med svensk text på lådan UK4. Super Mario 3D All-Stars.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av torbjorn_75:

Dagens i-landsproblem. Nylanserat spel och fullpris, ändå fick jag UKV i brevlådan. Finns ju version med svensk text på lådan UK4. Super Mario 3D All-Stars.

Samma version här beställde från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Yes uk från webhallen här med
Aldrig är man nöjd

Permalänk
Inaktiv

@loevet fick tag i en nordisk från Webhallen, verkar vara olika batchar. Min därifrån var också UK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kjell var snabba! Fick precis mail; order skickad!

Idag strax efter lunch så fick jag besked att det var framme hos mitt postombud.

Snabbt jobbat Kjell!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Ori and the will of the wisps kommer (mycket överraskande för mig) tydligen idag digitalt, måste säga att den för mig är högre prioriterat än Mario 3D all stars, barnen får alltså vänta på Mario...

Kör Ori and the will of the wisps på min bärbara dator, och mycket trevligt spel!

Skrivet av Jallle:

Fantastiskt spel. Kört igenom båda på xbox ett par gånger och jag tycker du prioriterar helt rätt!

Det trevliga är att licensen låter mig spela det både på mina datorer och konsoler. Riktigt grymt!

För de som har Xbox Game Pass så ingår det där just nu kan jag tipsa om (men tycker det helt klart är värt att äga).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tänkte slå till på en extra Switch som julklapp till hela familjen. Någon som vet ifall det går att hitta billigare än på Warehouse204? 3549 kr:

https://warehouse204.se/produkt/nintendo-switch-2019-neonrod-...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

Tänkte slå till på en extra Switch som julklapp till hela familjen. Någon som vet ifall det går att hitta billigare än på Warehouse204? 3549 kr:

https://warehouse204.se/produkt/nintendo-switch-2019-neonrod-...

Kan vara värt att vänta till singles day eller Black Friday. Har själv köpt från Tyskland. Men är det bråttom så köp nu. Med bråttom menar jag de kan ta slut snabbt och du hamnar på back-order.

COVID har spetsat till det ordentligt med efterfrågan av Nintendo Switch-produkter.