Vad gör att jag blir bannad från minecraft sevrar?

Permalänk
Medlem

Vad gör att jag blir bannad från minecraft sevrar?

Tjena,

Spelade Minecraft för några dagar sedan på Hypixel servern. Mitt i ett game av Capture the Wool så blev jag bannad för fusk. Stannade upp i spelandet några dagar pga plugg, och idag skulle jag spela på Mineplex. Inom 5 sekunder av att jag joinar blir jag bannad för fusk detection. Jag har verkligen ingen aning vad som gör att jag blir bannad. Har aldrig haft fusk installerade på denna dator, och det enda mod jag har är optifine vilket är tillåtet på nästan alla servrar.

Har någon upplevt detta? Jag är så otroligt förvirrad

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

@Qmobss: Möjligen att din mus dubbelklickar mha någon programvara som du glömt bort att avinstallera eller som du inte tror räknas som fusk.

Här finns info om skäl till att bli bannad och där det också går överklaga: https://hypixel.net/forums/punishment-appeals.36/