Chromecast ultra, dålig kvalité

Permalänk
Medlem

Chromecast ultra, dålig kvalité

Hej, jag skulle behöva lite hjälp när det kommer till felsökning utav min chromecast ultra.

Problemet är att när jag streamar fotbollsmatcher från datorn till tv på 1080p så brukar det fungera bra i ett tag och sedan så går det ner i kvalité och ser ut som 144p eller något. Medans datorskärmen fortfarande visar bra kvalité. Jag streamar det genom Google chrome. Jag har 150/10 från comhem och routern är ca 4m ifrån chromecasten igenom en gipsvägg.(kan kolla på youtube och netflix utan några som helst problem på tvn så själva internetsignalen bör vara tillräckligt bra(?))

steg jag gjort :
omstart av chromecast och dator.
fabriksåterställning av chromecast
sett till att ha senaste versionen av google chrome.
stängt av windows defender

Jag kan streama twitch/netflix / youtube utan problem, utan det kommer enbart när man försöker från google chrome.

Permalänk
Medlem

Hur är mottagningen av wifi på datorn? eftersom Netflix funkar bra (är det genom mobilen i samma rum som Chromecasten, eller streamar du allt genom datorn?) verkar det vara datorn som kan ha dålig täckning.

Testa att streama fotbollsmatcherna genom mobilen och se om det skiljer sig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hur är mottagningen av wifi på datorn? eftersom Netflix funkar bra (är det genom mobilen i samma rum som Chromecasten, eller streamar du allt genom datorn?) verkar det vara datorn som kan ha dålig täckning.

Testa att streama fotbollsmatcherna genom mobilen och se om det skiljer sig.

youtube och netflix kör vi direkt i tvn då appen finns där, twitch har jag streamat från ipad utan några som helst problem..

tack för input, skall kika på datorn uppkoppling. Det är en gammal laptop så kanske spökar där!

Permalänk
Medlem

Testa att koppla in Chromecast Ultra med nätverkssladd (sitter i strömadaptern) och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Klonar du bilden så är det ju inte streaming som cc är tänkt utan då måste din dator transcoda sändningen och det hinner den troligen inte med i bra kvalitet. Streama själva länken i stället.