Nvidia Geforce RTX 3080 "Ampere" – ett ovanligt stort prestandakliv

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Inet har ju samma lev datum på sin sida, dvs Januari 2021, då det är tydligen något som Nvidia har informerat dem om? Tror man inte bör klandra återförsäljarna för Nvidias misslyckande.

Jag tvivlar på att Nvidia har något med saken att göra (mer än indirekt eftersom de levererar kretsar till partnertillverkarna). De flesta ÅF sätter ett prel datum för leverans och lägger på X antal dagar/veckor för att inte behöva ändra varje dag. Det är partnertillverkarna (ASUS, MSI, Zotac etc) som kan berätta för ÅF när leverans kan tänkas ske. Om jag läser runt på olika sidor (bl a EVGAs forum och även här) så meddelar de att produktionen av kort förväntas öka i oktober/november.

Jag skulle också tro att det är fler än EVGA som försenat produktionen m a a SP-cap/MLCC-situationen.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Inet har ju samma lev datum på sin sida, dvs Januari 2021, då det är tydligen något som Nvidia har informerat dem om? Tror man inte bör klandra återförsäljarna för Nvidias misslyckande.

Fast det är ju ändå Elgigantens fel att inte informera om rätt datum i så fall.
Elgiganten har satt 30/9 på alla medans inet/komplett osv började med något datum i Oktober.

Det fanns 5st i lager när jag gjorde min beställning och fick ganska direkt ett mail om att de inte kommer kunna leverera tills den 25e som de stod utan de sköt fram de till den 30e. Sen när folk har frågat så har dem gett olika svar till alla.

Någon som beställt ett asus fick svar att det var för att asus skjutit upp leveransen. (De som beställde asus fick också 30/9 samma som jag fick med min beställning på ett MSI)

En annan fick att leveransen tar längre tid på grund av Corona.

Jag fick inte ens ett svar på varför det var framskjutet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

När beställde du?

16:45 17/9 lanseringsdagen
lade min beställning väldigt tidigt så skall ha varit med på "första " batchen

Skrivet av LastNinjas:

Inet har ju samma lev datum på sin sida, dvs Januari 2021, då det är tydligen något som Nvidia har informerat dem om? Tror man inte bör klandra återförsäljarna för Nvidias misslyckande.

Jag förstår, men detta datum har dem sagt är endast om du lägger order idag.
Lade min tidigt på lanseringsdagen samt har pratat med kundtjänst varjedag sen jag lade order 17/9 för att se om det skett ändringar och liknande
Prata innan helgen och då sade han att dem hade en leverans och beräknat att vara hos mig 30/9 (25/9 pratade jag med dem. )

Skrivet av Svertel:

@LastNinjas: Problemet är dock att kundtjänst bekräftade(Ja de använde det ordet) att korten skulle vara framme den 30e. De borde bara skrivit Januari 2021 direkt istället.

Det jag sade också!
Dem bekräfta att jag skall ha kortet 30/9 eftersom dem får en leverans snart.

Tycker att det är skött så jäkla dåligt.
Absolut om dem visste att leveransen var JAN 2021 men att dem sagt en sak 10 gånger till en och plötsligt är det 2021.

Tog upp att det stod JAN 2021 på den artikeln men kundtjänst (3 personer av de jag pratat med sade) "Det är endast för ordrar nu. har du lagt order tidigare så gäller det inte).

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att jag sitter på en RTX 3090 (överklockad +50/500 Core/Minne) och inte stött på några krascher överhuvudtaget. MSI Ventus 3X.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Great, pratade med elgiganten nyss
Dem säger att min leverans som skulle komma fram den 30/9 sep inte är bekräftad och det prel datumet dem har för ALLA deras ordrar på 3080/3090 är i Jan 2021. Oavsett när du beställde.
Jävla pissgiganten så sjukt!

Jag förstår din frustration och det är tråkigt att de lämnat så verklighetsfrånvända besked. Jag har läst inläggen från er som beställt via Elgiganten och hoppats för er skull att magkänslan var fel men jag tyckte deras kundtjänst gett väldigt konstiga svar.

Jag tycker dock inte att det är speciellt konstigt att de backar. Det skulle vara uppseendeväckande om Elgiganten hade drivor med kort i lager när alla andra ÅF inte har ett enda. Nu kan du ha tur i alla fall, vilket jag hoppas, och att du får ett av de enstaka som jag tror de har i lager, men som situationen ser ut nu lär man bara vänta och gå vidare tills man får besked om att kortet är skickat, oavsett ÅF.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

@ImFoze: Känner på mig att det kommer ett sms/mail med titeln "Leveransuppdatering från Elgiganten" med en ytterligare försening.

Även jag borde vara med i första batchen. Fick min bekräftelse 16:48 17/9 när det fanns <5 i webblager. Non-OC-versionen av STRIX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag förstår din frustration och det är tråkigt att de lämnat så verklighetsfrånvända besked. Jag har läst inläggen från er som beställt via Elgiganten och hoppats för er skull att magkänslan var fel men jag tyckte deras kundtjänst gett väldigt konstiga svar.

Jag tycker dock inte att det är speciellt konstigt att de backar. Det skulle vara uppseendeväckande om Elgiganten hade drivor med kort i lager när alla andra ÅF inte har ett enda. Nu kan du ha tur i alla fall, vilket jag hoppas, och att du får ett av de enstaka som jag tror de har i lager, men som situationen ser ut nu lär man bara vänta och gå vidare tills man får besked om att kortet är skickat, oavsett ÅF.

Mjo det blir väl desvärre så.
Förstår dock inte hur svårt det kan vara att ha en "röd tråd"
hos kundtjänsten.
Dessa korten är som alla ÅF sagt, Väldigt efterfrågade.
Då bör man ha skickat ut något till all kundtjänst så dem sitter på samma information.

Ringde upp igen för att prata med en annan kille som sade att det ser ut som jag skall ha ordern den 30/9 MEN att ASUS nu nämt att leveransen är 2021 Jan. Men att dem kanske får in en liten order.
Lmao, så oklar kundtjänst.

Skrivet av Svertel:

@ImFoze: Känner på mig att det kommer ett sms/mail med titeln "Leveransuppdatering från Elgiganten" med en ytterligare försening.

Även jag borde vara med i första batchen. Fick min bekräftelse 16:48 17/9 när det fanns <5 i webblager. Non-OC-versionen av STRIX.

Jag hade +5 i webblager när jag lade på STRIX OC. Så hoppas att man kanske var med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Shudnawz:

Det där har med din bank att göra. Om ingen har bekräftat betalningen inom en viss tid (beroende på bank/kortutgivare) så tas prelbokade belopp bort. Detta för att ditt kort inte ska vara uppfyllt med prelbokningar från transaktioner som aldrig genomförts, typ avbrutna köp pga dåliga terminaler eller laggiga webbshoppar.

Så din order ligger säkerligen kvar, men ÅFen kommer behöva göra om hela dragningen på ditt kort när de väl bekräftar ordern och skickar kortet.

En vanlig tid för "timeout" på prelköp är 10 dagar, vilket det är idag från när 3080 släpptes.

Däremot är det ju lite konstigt att de bara gjorde en prelbokning. När jag hade en order på Inet så gjorde de hela dragningen färdig och klar, även om ordern inte skickats. Så när jag nu i fredags avbokade, får jag vänta några dagar på att pengarna ska komma tillbaka istället.

Jo, det är säkert något sådant som hänt. Är bara van vid att betalningsreservationer brukar ligga en längre period än fyra dagar eftersom ordern lades den 24:e. Men vi får helt enkelt se vad som händer under veckan.

Permalänk
Medlem

Gällande Elgiganten och antagligen alla andra också är att de har ett kö-system men de kan inte se eller berätta vem som har vilken plats. Så alla får "samma" leveransdatum. Jag tror att flertalet kommer få kort nu under oktober-december men de som ligger sist i kö får antagligen vänta till 2021.

Jag beställde ett par minuter efter de lanserat sina på elgiganten och fick snabbt ett mail med 30e september som datum.

Dessutom tror jag flera tillverkare DRAR tillbaka sina kort. MSI/Gigabyte/Zotac har ju alla typ sagt eller visat att de kommer modifiera sina kort lite. Detta kan såklart då försena ännu mer.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Jag hade +5 i webblager när jag lade på STRIX OC. Så hoppas att man kanske var med.

Att de hade Strix-kort i webblager på lanseringsdagen låter som total BS givet att ASUS explicit sagt att endast TUF icke OC var redo i tid till lansering och att Strix förväntas nå butiker först någon gång denna vecka.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag tvivlar på att Nvidia har något med saken att göra (mer än indirekt eftersom de levererar kretsar till partnertillverkarna). De flesta ÅF sätter ett prel datum för leverans och lägger på X antal dagar/veckor för att inte behöva ändra varje dag. Det är partnertillverkarna (ASUS, MSI, Zotac etc) som kan berätta för ÅF när leverans kan tänkas ske. Om jag läser runt på olika sidor (bl a EVGAs forum och även här) så meddelar de att produktionen av kort förväntas öka i oktober/november.

Jag skulle också tro att det är fler än EVGA som försenat produktionen m a a SP-cap/MLCC-situationen.

Jo men de gick väll på den information som de hadde då, sen om saker och ting har ändrats sen dess, vad ska de göra liksom, finns det inga kort så blir det ju väldigt svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Samma här, står som "bearbetar". Något som är lite oroväckande för min del är att betalningsreservationen som Digitalriver gjorde på mitt kreditkort försvann nu på morgonen.

Får hålla tummarna att det reder ut sig för oss alla som otåligt väntar lev från nvidia. Min reservation ligger kvar sen den 24e än så länge.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Teddis:

Att de hade Strix-kort i webblager på lanseringsdagen låter som total BS givet att ASUS explicit sagt att endast TUF icke OC var redo i tid till lansering och att Strix förväntas nå butiker först någon gång denna vecka.

"I lager" verkar innebära "på ingång till lagret, kanske, typ nån gång i framtiden" nuförtiden

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv

Blir att kolla Nvidia på torsdag igen, ifall de tänker lägga ut nya kort då. Börjar kännas som jag slösat bort på tok för mycket tid på denna skitlansering. Kan nästan lika väl köra med mitt 1080Ti tills något bättre lanseras och investera budgeten för grafikkort och skärm tills vidare. Vi närmar oss två veckor efter lansering, suget minskar för var dag som går nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir att kolla Nvidia på torsdag igen, ifall de tänker lägga ut nya kort då. Börjar kännas som jag slösat bort på tok för mycket tid på denna skitlansering. Kan nästan lika väl köra med mitt 1080Ti tills något bättre lanseras och investera budgeten för grafikkort och skärm tills vidare. Vi närmar oss två veckor efter lansering, suget minskar för var dag som går nu.

Håller hoppet vid liv till 30/9 då leveranser av kort kommer in till ÅF men men.. Sen litar jag inte längre på kompletts kösystem då en som beställde på kvällen den 17e fått ett kort.

Permalänk
Medlem

Nvidia hade väldigt bråttom att lansera före AMD denna gången, det gav två stora nackdelar, dels att korten inte går att få tag i och dels att dom få som har fått tag i ett kort har problem med krascher.

Enligt uppgift var lanseringen så hemlig så inte ens AIB själva hade riktiga drivrutiner förrän EFTER att dom hade börjat producera korten. Alltså ingen testning utförd med fulla drivrutiner alls. Det kommer att ge badwill, även fast prestanda är skyhög(när det inte kraschar).

Det finns helt klart en risk att vissa kort måste designas om, och väntetiden blir ännu längre för dom som är köpsugna. Sen kan man vara lätt skeptisk över dom ryktade 20GB-korten, redan dom med 10GB har hotspots på över 100C på minnena man kan då undra hur det blir med dubbelt så många minneskapslar. Mycket minne, och snabbt, men är det stabilt?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av the squonk:

Sen kan man vara lätt skeptisk över dom ryktade 20GB-korten, redan dom med 10GB har hotspots på över 100C på minnena man kan då undra hur det blir med dubbelt så många minneskapslar. Mycket minne, och snabbt, men är det stabilt?

Dock har vi ju en modell med hela 24Gb minne dessutom med högre hastighet som vi kan titta på för referens så man behöver nog inte måla upp allt för svarta orosmoln "i onödan" där kan jag känna.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Dock har vi ju en modell med hela 24Gb minne dessutom med högre hastighet som vi kan titta på för referens så man behöver nog inte måla upp allt för svarta orosmoln "i onödan" där kan jag känna.

Nej, man skall inte oroa sig i onödan, men man kanske skall vänta tills korten är ordentligt testade av tredjepart innan man trycker på köpknappen. Det mest troliga är att Nvidia lärde sig en läxa nu och att kommande modeller blir rigoröst testade innan dom släpps.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Nej, man skall inte oroa sig i onödan, men man kanske skall vänta tills korten är ordentligt testade av tredjepart innan man trycker på köpknappen. Det mest troliga är att Nvidia lärde sig en läxa nu och att kommande modeller blir rigoröst testade innan dom släpps.

Nu har det kommit rapporter om att krascherna troligen var en drivrutinsrelaterad sak, med den nya drivrutinen har kort som kraschade innan varit stabila och det utan att förlora någon boost utan tom kunnat boosta något högre.
Så att korten inte skulle varit testade ordentligt är jag inte så säker på.

Edit: gällande temperaturen på minnena så var det väl någon som kom fram till att det inte var minnena i sig som hade den tempen, utan det var värme från andra saker om spred sig, kommer inte ihåg exakt men iaf så var det inte minnena som överhettade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av the squonk:

Nej, man skall inte oroa sig i onödan, men man kanske skall vänta tills korten är ordentligt testade av tredjepart innan man trycker på köpknappen. Det mest troliga är att Nvidia lärde sig en läxa nu och att kommande modeller blir rigoröst testade innan dom släpps.

En av anledningarna att jag avbokade mitt Zotac 3080 Trinity i fredags, för få tester av kortet. Sen att det verkar vara rätt snålt tilltaget, kortets längd (alla dessa kort är långa men då jag planerar att gå ner i storlek räknas varenda millimeter) gör mig tveksam. Säkert inga dåliga kort men när varenda människa som recenserar grafikkort fått testa Asus 3080 TUF/OC så blev valet lätt att fokusera på den bokningen för mig.

Skrivet av MacAllan:

Nu har det kommit rapporter om att krascherna troligen var en drivrutinsrelaterad sak, med den nya drivrutinen har kort som kraschade innan varit stabila och det utan att förlora någon boost utan tom kunnat boosta något högre.
Så att korten inte skulle varit testade ordentligt är jag inte så säker på.

Edit: gällande temperaturen på minnena så var det väl någon som kom fram till att det inte var minnena i sig som hade den tempen, utan det var värme från andra saker om spred sig, kommer inte ihåg exakt men iaf så var det inte minnena som överhettade.

Grejen är ju också att både ASUS och EVGA säger att de upptäckt problem vilket gjort att de skjutit upp lanseringen av en del kort/designat om. Nu bör man inte lita på PR-folk och säljare men om det är fler problem än dåliga drivare och tveksam design återstår ju att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jo, det är säkert något sådant som hänt. Är bara van vid att betalningsreservationer brukar ligga en längre period än fyra dagar eftersom ordern lades den 24:e. Men vi får helt enkelt se vad som händer under veckan.

Skrivet av SiD:

Får hålla tummarna att det reder ut sig för oss alla som otåligt väntar lev från nvidia. Min reservation ligger kvar sen den 24e än så länge.

Jajamen! Då har leveransbekräftelsemailet kommit. Fick mitt 07.38. Känns som julafton

Såg också av en slump ett 3080 FE som avslutats på tradera med ett vinnande bud av 17000kr... inte konstigt att folk köper och säljer vidare.
Tråkigt men förståeligt.

Permalänk
Medlem

Vad körde Swec med för inställningar i RDR2?
Där står bara Ultra.. när jag sätter mina inställningar till vad geforce experience föreslår (allt på max, men MSAA till x2) så ligger min avg fps på 56. Vilket är betydligt lägre än vad recensionen visar..

Kan en Ryzen 3700x verkligen göra en så enorm skillnad?
När jag kollar systemresurserna ligger den på 70% på ett antal trådar men ingen går i taket, GPUn ligger på 99% last..

Jag är väldigt fundersam vad som kan tänkas orsaka den stora skillnaden :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeroastic:

Vad körde Swec med för inställningar i RDR2?
Där står bara Ultra.. när jag sätter mina inställningar till vad geforce experience föreslår (allt på max, men MSAA till x2) så ligger min avg fps på 56. Vilket är betydligt lägre än vad recensionen visar..

Kan en Ryzen 3700x verkligen göra en så enorm skillnad?
När jag kollar systemresurserna ligger den på 70% på ett antal trådar men ingen går i taket, GPUn ligger på 99% last..

Jag är väldigt fundersam vad som kan tänkas orsaka den stora skillnaden :/

Drivrutiner? Och är det benchmarken du kör? Vilken upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Drivrutiner? Och är det benchmarken du kör? Vilken upplösning?

Senaste som släpptes idag, Ja precis benchmarkloopen i 1440p.

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckats beställa ett FE kort de senaste dagarna?
eller är det helt lönlöst att hålla koll på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series... ?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Är det någon som lyckats beställa ett FE kort de senaste dagarna?
eller är det helt lönlöst att hålla koll på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series... ?

Haft igång Distill.io 24/7 sen i torsdag förra veckan för att monitorera sidan och det har inte gått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Senaste som släpptes idag, Ja precis benchmarkloopen i 1440p.

Med ett 3080 alltså? Kör du också vulkan? Låter ju väldigt lågt isåfall. Kan det vara något annat som begränsat- Ram? Ser du om du ligger på bra frekvenser på GPUn? Inte så att resolution scale i spelet ligger högre än 100% av någon anledning?

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Haft igång Distill.io 24/7 sen i torsdag förra veckan för att monitorera sidan och det har inte gått

Kör inte distill.io en uppdatering bara var 6e timme? Eller betalar du för tjänsten?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Kör inte distill.io en uppdatering bara var 6e timme? Eller betalar du för tjänsten?

Jag har betalversionen via jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Är det någon som lyckats beställa ett FE kort de senaste dagarna?
eller är det helt lönlöst att hålla koll på https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series... ?

Den 24/9 lyckades jag med flera (JonasT tex) klicka hem ett tidigt på morgonkvisten. Runt 06.40 lyckades jag lägga ett kort i kundvagnen och jag hämtade ut kortet igår (29/9) från postombud.

Absolut värt att kolla sidan men dem tar fortfarande slut väldigt fort så det handlar mer om tur än något annat.

Är extremt nöjd med kortet än sålänge. Gick ifrån 1080 till 3080 FE.

Lycka till!