Cachade autentiseringsuppgifter har löpt ut - Officepaket

Permalänk

Cachade autentiseringsuppgifter har löpt ut - Officepaket

Hej,
Har problem med Office paket på 2 helt separata Windows 10 datorer. Med olika Windows 10 version. 2004 och 1909.
Helt plötsligt i Excel/Word så vid uppladdning mot OneDrive så får jag följande fel.

Har något sett samma felmeddelande någon gång? Ominstallation samt borttagning i autentiseringshanteraren hjälpte inte.

Mvh
Johan

Permalänk
Avstängd

Har du provat att logga in på nytt som det står ?

Permalänk
Skrivet av Numbnutt:

Har du provat att logga in på nytt som det står ?

Hej, japp.
Rutan som dyker upp blinkar bara till snabbt ett par gånger och inget händer.

Permalänk
Medlem

Rensa din credential manager (Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Autentiseringshanteraren)

Visa signatur

- none -

Permalänk
Skrivet av aztekk:

Rensa din credential manager (Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Autentiseringshanteraren)

Tidigare gjort detta som jag skrev.
Löste det. Låg en key i registret som jag tog bort och starta om datorn för att återskapa nyckeln och sen funka allt.

Permalänk
Medlem

Tänk va bra det vore om du delade med dig av den nyckel du hittade i registret. Det här problemet har jag haft i flera månader, javisst det fungerar att rensa credential manager i två dagar så är jag på ruta 1 igen. Oftast så är det Outlook som tappar lösenordet. En omstart hjälper ibland, ibland måste jag ta bort hela mail profilen, känns som att det är något som är knas.

Permalänk
Skrivet av HoppeIT:

Tänk va bra det vore om du delade med dig av den nyckel du hittade i registret. Det här problemet har jag haft i flera månader, javisst det fungerar att rensa credential manager i två dagar så är jag på ruta 1 igen. Oftast så är det Outlook som tappar lösenordet. En omstart hjälper ibland, ibland måste jag ta bort hela mail profilen, känns som att det är något som är knas.

Hej,
Inte inne här så ofta, såg det nu.

Gör så här:

1. Logga ut överallt på klienten ( i office logga ut så den inte är licenserad till något
2. Ta bort allt ur autentiseringshanteraren.
3. Ta bort Identiy mappen i Regedit: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity
4. Starta om datorn och logga in. Då bör det funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR_FREDDY50:

Hej,
Inte inne här så ofta, såg det nu.

Gör så här:

1. Logga ut överallt på klienten ( i office logga ut så den inte är licenserad till något
2. Ta bort allt ur autentiseringshanteraren.
3. Ta bort Identiy mappen i Regedit: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity
4. Starta om datorn och logga in. Då bör det funka.

Tack tänk att inte Microsoft kunde svara på det. Haft det så sedan i mars.
Stort mega turbo tack till dig:-)

Permalänk
Skrivet av HoppeIT:

Tack tänk att inte Microsoft kunde svara på det. Haft det så sedan i mars.
Stort mega turbo tack till dig:-)

Gött det löste sig!
Trevlig Helg på dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR_FREDDY50:

Hej,
Inte inne här så ofta, såg det nu.

Gör så här:

1. Logga ut överallt på klienten ( i office logga ut så den inte är licenserad till något
2. Ta bort allt ur autentiseringshanteraren.
3. Ta bort Identiy mappen i Regedit: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity
4. Starta om datorn och logga in. Då bör det funka.

Random tack för hjälpen