Xbox Series X beskrivs som "tyst som en viskning"

Permalänk
Medlem

Är den lika tyst som mitt One så är det riktigt bra, hör knappt att det är igång även när det är tyst i rummet. Har även ett PS4, men där krävs det slutna hörlurar för att det ska vara behagligt att spela

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SellahiR:

Alltså, 30s för att ladda ett spel? Min dator laddar inte något spel på över 10s och det med en SSD och inte nvme. Är det inte NVME som next gen consolerna har? Eller har jag missförstått något?

Som mAster9 sa, dessa spel är inte optimerade alls. Det är helt enkelt "gamla gen" spel som testats på den nya misstänker jag. Nu är jag camp PS5, så har bättre koll där vilka spel som ska utlova typ 0 laddningstider och det första jag tänker på är Demon'S Souls samt Ratchet & Clank demot man fick se. De nya spelen optimeras. De gamla kan bara bli lite bättre men aldrig gå ner till 0. Själv är jag glad bara det är någon som helst förbättring som gör att PS4'ans spel går snabbare att köra för då kommer man också snabbare igång med trofejakten bland annat. Fast travel var inte så jäkla fast egentligen när man tittar tillbaka, även om det var klart mycket snabbare än att springa/köra/rida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Med tanke på hur tyst Xbox One och Xbox One X är så är det bra att veta att modellen ska vara tyst. Xbox 360 (Elite) och PS4 och framförallt PS4 Pro var inte behagliga att spela med. Får hoppas att PS5 också är tyst nu bara.

Alla PS4/Pros är ju inte högljudda.
Min PS4 och min PS4 Pro går lika tyst som mitt xbox one x och den enda konsolen jag har som vrölar som ett plan är PS3 Fat vilket även gäller visa jag spelar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag läste någonstans att Ps5 laddar snabbare än series X, att Xbox är kraftigare men att ps5 är snabbare.

Du har läst rätt, Xbox är lite kraftfullare och har lite bättre RT prestanda men PS5 har en unik lagringteknik som gör den snabbare än något annat på marknaden hittills, Xbox Series X inkluderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Förstår faktiskt inte varför dom inte slänger på en stor vanlig mekanisk HD med.
Så många spel som inte behöver SSD som kan ligga där.

Går fint att peta dit en USB disk och köra Xbox/360/One spel från. Xbox Series spel kommer vara optimerade för att liras från den interna SSDn/officiella expansionskortet (kan ju hoppas att det kommer expansionstakt från andra tillverkare framöver som pressar priset lite).

Skönt att höra att den är tyst, håller den sig på samma nivå som One X så är jag nöjd, vilket den borde göra även för icke BC lir tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Alla PS4/Pros är ju inte högljudda.
Min PS4 och min PS4 Pro går lika tyst som mitt xbox one x och den enda konsolen jag har som vrölar som ett plan är PS3 Fat vilket även gäller visa jag spelar med.

Då måste du ha haft väldig tur med dit ex, min Pro vrålar så du måste spela med lurar... Samma med alla jag känner.
Som folk skrivit så tog det helt hus i helvete när man drog igång GoW eller speciellt RDR2, lustigt nog var det inte lika farligt med LoU2, men ändå jäkligt störande, min XoneX är helt knäpptyst i jämförelse.

Permalänk
Avstängd

Varför står det en portkodshögtalare höger om Switchen?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lepr86:

Då måste du ha haft väldig tur med dit ex, min Pro vrålar så du måste spela med lurar... Samma med alla jag känner.
Som folk skrivit så tog det helt hus i helvete när man drog igång GoW eller speciellt RDR2, lustigt nog var det inte lika farligt med LoU2, men ändå jäkligt störande, min XoneX är helt knäpptyst i jämförelse.

Har hört att det måste varit ren tur men vi är 3 av 8 som fått ps4or som inte låter.
Jag har bara spelat RDR2 av de 3 spelen så kan inte saga så mycket om det men jag använder alltid TV högtalarna så konsolen då jag inte behövt något headset än.
Men jag tillhör de som stör sig på fläkt ljud, mina 3 fläktar fram I datorn tickar som en V8 då lagren ger sig så det blir ju helt klart lurar XD Men min PS3Fat spelas inte på ofta, kanske 1 gång i månaden om ens det annars har den jobbat som dvd/blueray spelare vilket mitt xbox one x gör idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Lite luttrad så har man ju läst samma påståenden om typ varenda spelkonsol som släppts genom åren. "tyst som en viskning", "hörs inte alls" osv. Kanske det är sant den här gången, vem vet.

Jag tror på det när jag hör det med egna öron. 20 minuter in i en krävande spelsession.

Är inte alls luttrad. Precis alla konsoler som jag ägt har varit supertysta.

Detta inkluderar Switch, Switch Lite, XBox 1S och XBox 1X.

Det mesta som hörs på Xbox är den mekaniska disken, men den försvinner ju nu.

Så för mig så känns SweCs rapportering 100% trovärdig.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Varför står det en portkodshögtalare höger om Switchen?

Xbox Series S(peaker)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Har hört att det måste varit ren tur men vi är 3 av 8 som fått ps4or som inte låter.
Jag har bara spelat RDR2 av de 3 spelen så kan inte saga så mycket om det men jag använder alltid TV högtalarna så konsolen då jag inte behövt något headset än.
Men jag tillhör de som stör sig på fläkt ljud, mina 3 fläktar fram I datorn tickar som en V8 då lagren ger sig så det blir ju helt klart lurar XD Men min PS3Fat spelas inte på ofta, kanske 1 gång i månaden om ens det annars har den jobbat som dvd/blueray spelare vilket mitt xbox one x gör idag.

Min PS4 låter inte heller så mycket, inte så mycket så jag märker av det vid vanlig användning och spelande i alla fall. Och den köpte jag när PS4 släpptes så den har några år på nacken.

Men det är positivt att Series X beskrivs som tyst i alla fall och jag hoppas att PS5 inte låter mer än min PS4.
Jag antar att det är fläkten de menar, undrar hur mycket extra det kommer låta när den läser av från en fysisk skiva man stoppar in (dvs inte digitalt spel). Det är väl i och för sig mest vid installation som skivan används och sedan när programmet startar som verifikation att man fortfarande äger skivan och inte har sålt den. All speldata som inte har något med DRM att göra kommer läsas från SSDn, antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Min PS4 låter inte heller så mycket, inte så mycket så jag märker av det vid vanlig användning och spelande i alla fall. Och den köpte jag när PS4 släpptes så den har några år på nacken.

Men det är positivt att Series X beskrivs som tyst i alla fall och jag hoppas att PS5 inte låter mer än min PS4.
Jag antar att det är fläkten de menar, undrar hur mycket extra det kommer låta när den läser av från en fysisk skiva man stoppar in (dvs inte digitalt spel). Det är väl i och för sig mest vid installation som skivan används och sedan när programmet startar som verifikation att man fortfarande äger skivan och inte har sålt den. All speldata som inte har något med DRM att göra kommer läsas från SSDn, antar jag.

Min läsare låter ju lite men jag har ju Pre-Order modellen av den vanliga PS4an och PRO är det en vanlig modell men jag var ju noga med på PRO modellen att kolla serie nr så jag fick den modellen som inte hade en fläckt som lät mycket, fans lite att läsa på google/reddit om det. Jo är fläktarna som brukar låta högt men tror garanterat att PS5an lär vara rätt tyst med tanke på storleken på den men det marker man ju när testerna kommer.
Mjo Series X verkar ju vara nästan helt tyst och kan ju hoppas att båda är tysta då jag garanterat köper bade PS5 och Xbox Series X då jag gillar att spela Forza och andra bil spel på konsolerna. " Minst krångel" än vad det är på PC då varken Horizon 3 eller Motorsport vill funka som det ska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Sluta läsa Expressen. Om en processor är kraftigare så innebär det att den är snabbare.

Han kanske läste det på DN? Kraftigare processor betyder inte per automatik att det finns en KÄNSLA av att den är snabbare. Allt beror på hur resurser används. Exempel. PS3 var kraftigare än Xbox 360 men utvecklarna kunde inte utnyttja denna kraft pga. komplexiteten att koda mot PS3s CPU. Så mer kraft på pappret innebär inte bättre upplevelse i praktiken per automatik.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Han kanske läste det på DN? Kraftigare processor betyder inte per automatik att det finns en KÄNSLA av att den är snabbare. Allt beror på hur resurser används. Exempel. PS3 var kraftigare än Xbox 360 men utvecklarna kunde inte utnyttja denna kraft pga. komplexiteten att koda mot PS3s CPU. Så mer kraft på pappret innebär inte bättre upplevelse i praktiken per automatik.

Nu flummar du iväg helt i onödan. Men om du undrar varför 360 upplevdes snabbare ibland så var der för att den då var snabbare.

Om en processor är kraftfullare så processar den data snabbare. Och vice versa.

Så att säga xbox är kraftfullare och ps är snabbare makes no sense. Prestanda inom datorvärlden mäts alltid i hur snabbt en viss uppgift kan utföras.

Vad han borde 'läst nånstans" är att xbox gpu är snabbare medans ps i/o är snabbare. Då hade (kanske) Expressenläsaren förstått att de två är snabba på 2 olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Men en snabbare lagring innebär ju att saker laddas snabbare

Du missade poängen.
"Bil A går fortast men bil B är snabbast"

Permalänk
Medlem

Inte varit helt nöjd med volymen på mitt one X, men det är nog för jag är van vid "ultra tyst" pc

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Du missade poängen.
"Bil A går fortast men bil B är snabbast"

Snarare att en Volvo 240 kör snabbare än en porsche när Volvon kör på E4an och Porschen går på en 30 väg, det är min poäng och där med är Ps5an snabbare enligt vad jag tror.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Inte jätteförvånad att den kan jobba ganska svalt och tyst. Tittar man på den ser den ut som något ingenjörerna har fått jobba på ifred. Stilren och effektiv på bekostnad av "flashig" kosmetisk design.

Ska bli intressant att se hur PS5:an presterar där man uppenbarligen har tänkt annorlunda. Men då den är stor som ett hus kan den nog gå ganska svalt ändå.

Permalänk
Medlem

Hmm den enda associationen jag har men konsoler och ljudnivå är den gamla 360:n jag har kvar. Första generationen. Låter som ett sågverk!

Bra om dom kan få det tyst!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Snarare att en Volvo 240 kör snabbare än en porsche när Volvon kör på E4an och Porschen går på en 30 väg, det är min poäng och där med är Ps5an snabbare enligt vad jag tror.

Inte bara det, vid dessa förhållanden är Volvon även kraftfullare än Porschen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Inte jätteförvånad att den kan jobba ganska svalt och tyst. Tittar man på den ser den ut som något ingenjörerna har fått jobba på ifred. Stilren och effektiv på bekostnad av "flashig" kosmetisk design.

Ska bli intressant att se hur PS5:an presterar där man uppenbarligen har tänkt annorlunda. Men då den är stor som ett hus kan den nog gå ganska svalt ändå.

Håller med, gillar designen på Series x, och hur funktion ändå fått gå före men att formatet ändå är snyggare än en platt låda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns några elefanter i rummet.
Hur mycket låter den när CPU och GPU får svettas i next-gen spel?
Hur kommer Series S palla bakåtkompabilitet och hur mycket lagring får man över efter OS, 350GB?
Series S ska tydligen inte få samma fördelar som Series X vid bakåtkompabilitet heller:

VGC

“To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.”

Varför är lagringen så slö på äldre spel och hur mycket snabbare kommer den vara på nya spel?
Över 25ggr så snabb överföringshastighet på lagringsenheten och bara upp till 3ggr kortare laddningstider, verkar lite konstigt.
Sätter man i en SSD i PS4 Pro som är betydligt långsammare(både konsolen och SSDn med 550MB/S) så får man liknande resultat i RDR2, samma gäller med One X med USB SSD, sök på RDR2 SSD på youtube.

Jag skulle gärna se ett test med USB SSD(550MB/S) på Series X, bara för att se ifall laddningstiderna skiljer något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Det finns några elefanter i rummet.
Hur mycket låter den när CPU och GPU får svettas i next-gen spel?
Hur kommer Series S palla bakåtkompabilitet och hur mycket lagring får man över efter OS, 350GB?
Series S ska tydligen inte få samma fördelar som Series X vid bakåtkompabilitet heller:

VGC

“To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.”

Varför är lagringen så slö på äldre spel och hur mycket snabbare kommer den vara på nya spel?
Över 25ggr så snabb överföringshastighet på lagringsenheten och bara upp till 3ggr kortare laddningstider, verkar lite konstigt.
Sätter man i en SSD i PS4 Pro som är betydligt långsammare(både konsolen och SSDn med 550MB/S) så får man liknande resultat i RDR2, samma gäller med One X med USB SSD, sök på RDR2 SSD på youtube.

Jag skulle gärna se ett test med USB SSD(550MB/S) på Series X, bara för att se ifall laddningstiderna skiljer något.

Arstechnica hade en jämförelse med extern SSD och det verkar inte vara någon skillnad i laddningstid mellan One X med extern SSD och XSX med intern, när det gäller gamla spel.

"The newly added scores (marked in gray) are for the faster drive as connected to Xbox One X. Notice I didn't list scores for this drive on Series X. That is because its results are nearly identical to Series X's built-in NVME 4.0 drive, within a margin of error of 1-2 seconds. This is very good news, should you wish to enjoy cheaper higher-speed storage for older software on Series X."

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Arstechnica hade en jämförelse med extern SSD och det verkar inte vara någon skillnad i laddningstid mellan One X med extern SSD och XSX med intern, när det gäller gamla spel.

"The newly added scores (marked in gray) are for the faster drive as connected to Xbox One X. Notice I didn't list scores for this drive on Series X. That is because its results are nearly identical to Series X's built-in NVME 4.0 drive, within a margin of error of 1-2 seconds. This is very good news, should you wish to enjoy cheaper higher-speed storage for older software on Series X."

Intressant.

Jag tolkar dock texten lite annorlunda, att en extern 550MB/S SSD fungerar lika snabbt som den interna som ska gå i 2400MB/S i Xbox one spel, på Series X.
Annars så verkar resultet varierande, kanske beror det på hur mycket systemet får arbeta med komprimering och att Series X är snabbare på det?
Annars så har jag inte en aning om vad som drar ut på tiden så mycket och varför samma SSD går så mycket fortare på Series X :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det finns några elefanter i rummet.
Hur mycket låter den när CPU och GPU får svettas i next-gen spel?
Hur kommer Series S palla bakåtkompabilitet och hur mycket lagring får man över efter OS, 350GB?
Series S ska tydligen inte få samma fördelar som Series X vid bakåtkompabilitet heller:

VGC

“To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.”

Varför är lagringen så slö på äldre spel och hur mycket snabbare kommer den vara på nya spel?
Över 25ggr så snabb överföringshastighet på lagringsenheten och bara upp till 3ggr kortare laddningstider, verkar lite konstigt.
Sätter man i en SSD i PS4 Pro som är betydligt långsammare(både konsolen och SSDn med 550MB/S) så får man liknande resultat i RDR2, samma gäller med One X med USB SSD, sök på RDR2 SSD på youtube.

Jag skulle gärna se ett test med USB SSD(550MB/S) på Series X, bara för att se ifall laddningstiderna skiljer något.

Du svarar på din egen fråga gällande bakåtkompabilitet och Series S?
Det är inte OS som tar mest plats, det är quick resume som reserverar plats på hårddisken för save states. Oklart om detta går att stänga av.

Konsolspel som är optimerade för att köras från en mekanisk hårddisk drar inte lika stor nytta av en SSD som spel som är optimerade för detta.

Någon annan kan säkert förklara detta bra:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Arstechnica hade en jämförelse med extern SSD och det verkar inte vara någon skillnad i laddningstid mellan One X med extern SSD och XSX med intern, när det gäller gamla spel.

"The newly added scores (marked in gray) are for the faster drive as connected to Xbox One X. Notice I didn't list scores for this drive on Series X. That is because its results are nearly identical to Series X's built-in NVME 4.0 drive, within a margin of error of 1-2 seconds. This is very good news, should you wish to enjoy cheaper higher-speed storage for older software on Series X."

Rekommenderar Digital Foundery om du vill ha bästa expertis.

Ser väldigt bra ut och som många andra säger, mest intressanta konsol-generation sedan aldrig.

https://youtu.be/7oe1LUJyCCs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Han kanske läste det på DN? Kraftigare processor betyder inte per automatik att det finns en KÄNSLA av att den är snabbare. Allt beror på hur resurser används. Exempel. PS3 var kraftigare än Xbox 360 men utvecklarna kunde inte utnyttja denna kraft pga. komplexiteten att koda mot PS3s CPU. Så mer kraft på pappret innebär inte bättre upplevelse i praktiken per automatik.

Helt riktigt gällande PS3 vs XB360.

Dock så gäller inte riktigt denna typ av skillnader längre. När det gäller CPU och grafik så har både XB och PS numera extremt lik arkitektur (lite gällande minne och lagring som skiljer, men väldigt likt på både CPU och GPU).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det finns några elefanter i rummet.
Hur mycket låter den när CPU och GPU får svettas i next-gen spel?
Hur kommer Series S palla bakåtkompabilitet och hur mycket lagring får man över efter OS, 350GB?
Series S ska tydligen inte få samma fördelar som Series X vid bakåtkompabilitet heller:

VGC

“To deliver the highest quality backwards compatible experience consistent with the developer’s original intent, the Xbox Series S runs the Xbox One S version of backward compatible games while applying improved texture filtering, higher and more consistent frame rates, faster load times and Auto HDR.”

Varför är lagringen så slö på äldre spel och hur mycket snabbare kommer den vara på nya spel?
Över 25ggr så snabb överföringshastighet på lagringsenheten och bara upp till 3ggr kortare laddningstider, verkar lite konstigt.
Sätter man i en SSD i PS4 Pro som är betydligt långsammare(både konsolen och SSDn med 550MB/S) så får man liknande resultat i RDR2, samma gäller med One X med USB SSD, sök på RDR2 SSD på youtube.

Jag skulle gärna se ett test med USB SSD(550MB/S) på Series X, bara för att se ifall laddningstiderna skiljer något.

Vill du ha bäst upplevelse, både gällande nya spel och bakåtkompatiblitet, så är det nog ändå X du skall satsa på tror jag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Intressant.

Jag tolkar dock texten lite annorlunda, att en extern 550MB/S SSD fungerar lika snabbt som den interna som ska gå i 2400MB/S i Xbox one spel, på Series X.

Jo, det är klart. Jag såg uppdaterade siffror på telefonen och kollade inte på graferna tillräckligt. Men det är ju intressant att en mekanisk disk på XSX i många fall är likvärdig med en SSD på One X.

Citat:

Annars så verkar resultet varierande, kanske beror det på hur mycket systemet får arbeta med komprimering och att Series X är snabbare på det?
Annars så har jag inte en aning om vad som drar ut på tiden så mycket och varför samma SSD går så mycket fortare på Series X :/

Nej det är lite oväntat, speciellt med tanke på att spelen inte är det minsta optimerade för XSX. Jag antar att det i viss mån beror på att I/O i systemet är snabbare och att externa enheter då faktiskt kan gå närmare sin maxhastighet.

Skrivet av leafbranch:

Rekommenderar Digital Foundery om du vill ha bästa expertis.

Ser väldigt bra ut och som många andra säger, mest intressanta konsol-generation sedan aldrig.

https://youtu.be/7oe1LUJyCCs

Digital Foundry är bra också. Jag föredrar Ars för att de har artiklar och inte bara videos, vilket förstås är en smaksak, och också för att kommentarerna där håller väldigt hög kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Digital Foundry är bra också. Jag föredrar Ars för att de har artiklar och inte bara videos

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry