Google presenterar Pixel 5, ny Chromecast och smart högtalare

Permalänk
Medlem

Hmm... var sugen på en ny Chromecast, men inte helt såld på att de ska integrera vad jag söker på osv... Men man kan väl ställa in Chromecasten med en färsk Gmail gissar jag och slippa sånt? Jag vill ha koll på apparna själv tack.

Mi box S 4K har vi på andra TVn och den funkar ju å andra sidan helt perfekt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av izcho:

Enligt tabellen har alla inkl 4a standard-versionen trådlös laddning det stämmer väl inte?
Trodde 4a inte hade det.

Nej, det letade sig felaktigt in i 4a och 4a 5G-kolumnerna, men är nu åtgärdat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Ringer cast:en hem som telefoner? Med data om ens nätverk eller nått?

Så jävla fientligt lagd till alla sådana produkter nuförtiden, äger en google home och en echo dot, men inte inkopplade längre.

Litar inte ett skit på google längre

Det är klart den ringer hem, men vad den rapporterar om är svårare att veta. Gissningsvis inte så mycket om ditt nätverk, men om vad du kollar på, när, osv. Dock tror jag ingen bryr sig om ditt nätverk, och om du är oroad över detta är det kanske dags att segmentera nätverket ändå.

Om du inte litar på dem ska du inte köpa produkter från dem.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kelthar:

Ringer cast:en hem som telefoner? Med data om ens nätverk eller nått?

Så jävla fientligt lagd till alla sådana produkter nuförtiden, äger en google home och en echo dot, men inte inkopplade längre.

Litar inte ett skit på google längre

Typ alla smarta grejer rapporterar hem konstant.
Smartklockan skickar datan till appen i mobilen och appen rapporterar hem. Samma sak med robotdammsugaren. Om de inte har egen uppkoppling alltså.
SmartTVn skickar väl mer direkt hem eftersom den har uppkoppling. Likaså chromecast, appleTV, Nvidia shield, Mi box S, konsolerna -ooch allt annat.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Går tyvärr inte att köpa genom Tyska google längre. Tricket som har fungerat förr har google börjat säga nej till.
Finns en tråd på swedroid, jag och många andra har beställt från en firma i Frankrike nu https://www.fnac.com/.
Vet inte om det kommer fungera bra men de har internationella alternativ på leveranserna.
Detta gäller ju 4a men tror att det kommer gälla 5, samt 4a 5G också.

https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-google-pixel-4a-...

Ah, tråkigt! Men bra att det finns alternativ

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Liten marknad som är mättad, finns inte mycket att hämta + att priserna skjuter i höjden pga skatter och avgifter som egentligen inte har något med telefoner att göra.

Alla Google Pixel lurar har gått att köpa i Sverige, de importeras av olika butiker.

Sen går det ju beställa från annat EU-land för väldigt mycket billigare än vad det skulle kosta i Sverige.

Vilka butiker har importerat Google Pixel 4A? Jaha men hur blir det då med garantin då? Blir ju betydligt krångligare.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Icte:

Kul! Använde du någon parcel forwarder för att få telefonen hem till Sverige, eller går det att beställa dessa direkt hit?

En forwarder (mailboxde) användes i detta fall. Får se om det går att ta del av erbjudandet med Bose-lurarna denna gång. Har gått bra med tidigare erbjudanden.

Edit: Ser nu att vissa har haft problem med just mailboxde när man läser runt lite. Får se om det blir problem här också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TateM:

"Those looking for the very best smartphone performance and features will certainly prefer Snapdragon 865-powered flagships over handsets powered by the Snapdragon 765G. However, the latter is a perfectly decent strategic choice for more affordable 5G handsets."

699$ för budget Snapdragon?

Nu är väl inte riktigt Snapdragon 765G "budget", är nog den SoC som jag finner mest intressant, då jag inte spelar på mina telefoner så lär prestandan räcka å bli över. Är ju en modern SoC med god prestanda (A76/A55 på 7nm), men din poäng kvarstår, andra telefoner med 765G ser ju att vara lägre prissatta.

Jäkla synd, tycker 6" är en perfekt storlek, och ett 4000mAh batteri är också bra i den storleken, i kombination med SoCen och skärmstorleken lär det ge fin batteritid! Får väl se vilket pris den landar på om man vill köpa den till Sverige. Hade man kunnat få den för 5000 så hade det vart ett givet köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det är ju helt på dig själv, det har snackats om en ny Chromecast med fjärr i flera veckor innan detta eventet ju...

För egen del var det enda intressanta Nest Audio för att få ljud i hela huset utan att behöva köra Sonos.
Har en schysst mobil, och Nvidia Shield som sköter allt jag begär av den. Ingen stress.

Har inte hängt med i nyhetsflödet om vad som ska lanseras. Tyckte bara att det va min klassiska tur att det lanseras en ny produkt samma kväll som jag köpte den gamla.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Baksidan på min LGOLED55B7V är vit, Baksidan på min Marantz SR7015 syns inte så det blir en vit Chromecast. Det spelar ingen roll var jag sätter den, den blir osynlig i vilket fall för mig
Man har ju sett läckta foton på denna och då var det en mörkgrå variant med. Den babyblåa har jag inte sett på något läckt foto, konstigt val av färg.

Min LGOLED55C7 är vit på baksidan med men det syns ju inte, fronten är ju endå svart samt mina övriga kontroller

Permalänk
Medlem

Webhallen har ju haft pixel förr, får hoppas de tar in 5an för jag ser fan inte många vettiga alternativ idag på marknaden, funderat på att gå tillbaka till samsung men de verkar ju gå ännu mer mot riktad och invasiv reklam om deras tv-apparater är nåt att döma av.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av MauseRR:

Har inte hängt med i nyhetsflödet om vad som ska lanseras. Tyckte bara att det va min klassiska tur att det lanseras en ny produkt samma kväll som jag köpte den gamla.

Well, gamla Chromecast Ultra är ju inte värdelös bara för det kommer en Shield-liknande box från Google.
Jag har en Ultra själv kopplad till sekundärTVn i nördgruvan, funkar perfekt för det jag vill kunna göra där.

Annars har du väl öppet köp, speciellt om du köpt den på nätet? Eljest finnes säkerligen nån släkting som kan tänka sig att ta över den stackars apparaten.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vilka butiker har importerat Google Pixel 4A? Jaha men hur blir det då med garantin då? Blir ju betydligt krångligare.

Kommer dyka upp vid något tillfälle, precis som alla andra Pixel-telefoner.

Garantin är inte svårare än i Sverige, du skickar in telefonen och får den reparerad/utbytt.

Permalänk
Medlem

Äh fan kunde inte låta bli ändå. Drog iväg en beställning.
Den bästa mobbe jag lyckas hitta med bra yttermått och batteri.

Spännande😀

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är ganska sugen på en pixel 4a. Beställde en 3a till tjejen förra året och den funkar fint. En telefon som inte är allt för stor, allt för dyr och med en bra kamera.
Men det verkar vara lite väl omständigt att få hit de lurarna just nu tyvärr.
Enda som motiverar trasslet är att copyswede inte kan ta ut kasettavgift för mobilen om jag beställer från utlandet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag är ganska sugen på en pixel 4a. Beställde en 3a till tjejen förra året och den funkar fint. En telefon som inte är allt för stor, allt för dyr och med en bra kamera.
Men det verkar vara lite väl omständigt att få hit de lurarna just nu tyvärr.
Enda som motiverar trasslet är att copyswede inte kan ta ut kasettavgift för mobilen om jag beställer från utlandet.

Så omständligt är det inte. Bara o beställa från franska Fnac. De skickar till Sverige utan några trick eller så. Bara o beställa på samma sätt som man typ beställer i Sverige. Fnac är typ motsvarande Elgiganten i Frankrike vad jag förstått. Jag har själv beställt en Pixel 4a åt en vän där

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Liten marknad som är mättad, finns inte mycket att hämta + att priserna skjuter i höjden pga skatter och avgifter som egentligen inte har något med telefoner att göra.

Hmmm. Inte säker på att jag köper det riktigt; för lite märkligt att Apple lyckas sälja telefoner i denna pyttelilla marknad som Sverige utgör (de gör knappast saker för välgörenhets skull)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vad kan en chromecast göra som inte en smart-tv i t.ex. LG:s OLED-serie kan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Vad kan en chromecast göra som inte en smart-tv i t.ex. LG:s OLED-serie kan?

Ja, eller konsol som PlayStation eller Xbox.

Undrar också vad alla skall ha dessa alla chromecast till. Köpte en gång på prov på el-kjöp (norska elgiganten) för att testa då alla sagt att det var så bra, men lämnade tillbaka efter 1-2 månader då jag aldrig använde.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, gamla Chromecast Ultra är ju inte värdelös bara för det kommer en Shield-liknande box från Google.
Jag har en Ultra själv kopplad till sekundärTVn i nördgruvan, funkar perfekt för det jag vill kunna göra där.

Annars har du väl öppet köp, speciellt om du köpt den på nätet? Eljest finnes säkerligen nån släkting som kan tänka sig att ta över den stackars apparaten.

Jag ska installera den hemma hos mor&far som idag har andra generationens chromecast men som strular. När dom castar live-tv från svt-play så får börjar sändningen buffra med jämna mellanrum, min förhoppning är att den nya chromecasten ska råda bot på det problemet.

Sen tror jag att mor&far är glada över att slippa en extra fjärrkontroll, i dagsläget har dom 3 stycken och jag tror att en fjärde endast hade lett till fler samtal där jag får agera support.

Har du haft några problem med att din chromecast ultra är tvungen att buffra live-tv, eller har det fungerat utan problem för dig?

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Lego Master
Skrivet av MauseRR:

Jag ska installera den hemma hos mor&far som idag har första generationens chromecast men som strular. När dom castar live-tv från svt-play så får börjar sändningen buffra med jämna mellanrum, min förhoppning är att den nya chromecasten ska råda bot på det problemet.

Sen tror jag att mor&far är glada över att slippa en extra fjärrkontroll, i dagsläget har dom 3 stycken och jag tror att en fjärde endast hade lett till fler samtal där jag får agera support.

Har du haft några problem med att din chromecast ultra är tvungen att buffra live-tv, eller har det fungerat utan problem för dig?

Ingen aning, kollar aldrig på live-tv. Däremot kör jag alla mina mediaenheter med tråd, inte wifi. Jag inbillar mig att det underlättar stabiliteten. Om du är brydd för många fjärrkontroller skulle jag rekommendera en Nvidia Shield och styra allt annat över CEC om det stöds. Jag styr både TV på/av, reciever på/av samt volym och hela Shielden med bara Shield-fjärren. Helt perfekt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ingen aning, kollar aldrig på live-tv. Däremot kör jag alla mina mediaenheter med tråd, inte wifi. Jag inbillar mig att det underlättar stabiliteten. Om du är brydd för många fjärrkontroller skulle jag rekommendera en Nvidia Shield och styra allt annat över CEC om det stöds. Jag styr både TV på/av, reciever på/av samt volym och hela Shielden med bara Shield-fjärren. Helt perfekt.

Eller varför inte en modern tv där SVTplay, Netflix , cmore osv osv kan köras direkt från TVn ?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Woaini:

Eller varför inte en modern tv där SVTplay, Netflix , cmore osv osv kan köras direkt från TVn ?

Funkar säkert också, till en gräns. Farsans TV är nyare än min Shield, men dom har inte släppt Disney+ till hans OS, men min Shield har den och lirar både 4K och HDR utan problem, soo...

Sen är det ju lite prisskillnad på en Shield och en helt ny TV.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ingen aning, kollar aldrig på live-tv. Däremot kör jag alla mina mediaenheter med tråd, inte wifi. Jag inbillar mig att det underlättar stabiliteten. Om du är brydd för många fjärrkontroller skulle jag rekommendera en Nvidia Shield och styra allt annat över CEC om det stöds. Jag styr både TV på/av, reciever på/av samt volym och hela Shielden med bara Shield-fjärren. Helt perfekt.

Mycket bra tips, ska undersöka om det är möjligt att styra alla enheter över CEC. Tack för svaren i denna tråd!

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Vad kan en chromecast göra som inte en smart-tv i t.ex. LG:s OLED-serie kan?

Kan inte svara på detta, kan dock svara på hur det är i min situation.
Sitter på en några år gammal smart-tv från LG, fungerar väl bra, men efter något år så tog de bort stödet för Spotify så kör en Nexus player (hade en redan) för enbart Spotify.
Plex fungerar inte speciellt bra heller, kan tex inte köra 4K utan allt jag sätter igång ska transkodas till 1080p (fungerar tydligen i väldigt speciella fall, har dock aldrig fått det att fungera).
Kör även en Steam Link-box som enbart kan köra 1080p.

Jag hoppas att med denna nya Chromecast att ta bort min Nexus Player och Steam Link så jag har mindre skräp på bänken och att 4K fungerar på Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Funkar säkert också, till en gräns. Farsans TV är nyare än min Shield, men dom har inte släppt Disney+ till hans OS, men min Shield har den och lirar både 4K och HDR utan problem, soo...

Sen är det ju lite prisskillnad på en Shield och en helt ny TV.

Vad är fördelen med en Shield framför en Xbox eller Playstation?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Två år är inte längre aktuellt på de flesta Samsung utan 3 android-generationer, dvs ~3 år av OS uppgraderingar. 3 år på säkerhetspatchar har varit standard länge, på åtminstone flaggskeppen.
Jag har inte hittat nått om att säkerhetspatchar i fortsättningen ska, som tidigare släppas ett år efter senaste OS uppgradering, skulle det vara så, så är det 4 års support numera.

S10e som någon i tråden funderade på såldes från start som "enterprise" och utlovad 3 års support.

https://www.androidauthority.com/samsung-android-updates-1148...

Ok, lite något bättre (även om inte dramatiskt mycket bättre med 3 år iställer för 2).

Hur är det med Google? Hur länge supportar de sina Pixel med sina nya OS-släpp?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirazy:

Webhallen har ju haft pixel förr, får hoppas de tar in 5an för jag ser fan inte många vettiga alternativ idag på marknaden, funderat på att gå tillbaka till samsung men de verkar ju gå ännu mer mot riktad och invasiv reklam om deras tv-apparater är nåt att döma av.

Tack. Skall hålla utkik på Webhallen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Lego Master
Skrivet av martinot:

Vad är fördelen med en Shield framför en Xbox eller Playstation?

Ur mitt perspektiv?
Mindre, tystare, billigare, snyggare, mer kompetent (ur ett mediaperspektiv), samt stöder Geforce NOW (om du tar Pro, eller får tag i 2017-modellen). Plus att jag inte behöver betala för hårdvara i en Xbox eller PS som jag inte kommer använda.

Det är en Android TV-enhet, med alla fördelar som kommer med det; appstöd, interface, fullt Chromecast-stöd...
Enda anledningen till att jag ens har en PS4 är för att den är en hyggligt kompetent Bluray-spelare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Inte helt on topic. Men är det verkligen sant att det inte finns något stöd för Google Pay i Wear OS-klockorna här i Sverige?
Grymt sugen på en smartklocka, speciellt Mobvoi TicWatch Pro 3 som jag hoppas kommer in på svenska marknaden snart.
Men utan Google Pay så försvinner intresset lite grann.

Vad är syftet med att inte tillgängliggöra det på smartklockor?
Sen undrar man ju varför Google är så mycket anti-Sverige i många lanseringar. För liten marknad?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)