Använt nyckel från cdkeys.com

Permalänk
Medlem

Använt nyckel från cdkeys.com

Hej!

I tisdags köpte jag en nyckel för Minecraft:Java Edition från Cdkeys.com till pojken för att testa om det funkar och det gjorde det så jag köpte en till till flickan men nu började problemet, fick ingen nyckel direkt som det gjorde med den förra utan det stod "under review" så jag tog kontakt med supporten och då förklarade de att det kan bli så ibland (de var ganska snabba på att svarar), fick nyckeln dagen efter.

MEN när jag skulle aktivera nyckeln till flickans Minecraft-konto visade det sig att nyckeln har redan lösts in,
skrev och berättade det för de men fick inget svar, skrev igen i torsdags men fortfarande har de inte hört av sig (nu var de inte lika snabba på att svara).

Har någon varit med om liknande med den här siten som kan ge tips/råd?
Ska jag fortsätta försöka kontakta de eller släpp det och gå vidare?
Vill inte köpa en ny från nån annan innan jag är hel säker på att det är kört så jag inte står där med 2 nycklar.

"Kan jag spela Minecraft nu pappa?" är frågan jag får av flickan varje dag sen tisdags. 😂

ha det!

Permalänk
Medlem

Köp från Mojang istället för på suspekta siter så kommer det inte vara ett problem i framtiden.

Jag kan inget om just den siten, men i allmänhet utnyttjar de att prisnivå är olika i olika länder och köper upp nycklar på så vis. Andra siter köper nycklar som köpts med stulna kreditkort eller chargebacks, pengatvätt etc.

Om du tycker om spel, bör du se till att dina surt förvärvade slantar hamnar i händerna på dem som gjort spelet, inte till nån häleriverksamhet. Säger nu inte att cdkeys.com är sån, bara att var på den säkra sidan och köp från Mojang

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Hej!

I tisdags köpte jag en nyckel för Minecraft:Java Edition från Cdkeys.com till pojken för att testa om det funkar och det gjorde det så jag köpte en till till flickan men nu började problemet, fick ingen nyckel direkt som det gjorde med den förra utan det stod "under review" så jag tog kontakt med supporten och då förklarade de att det kan bli så ibland (de var ganska snabba på att svarar), fick nyckeln dagen efter.

MEN när jag skulle aktivera nyckeln till flickans Minecraft-konto visade det sig att nyckeln har redan lösts in,
skrev och berättade det för de men fick inget svar, skrev igen i torsdags men fortfarande har de inte hört av sig (nu var de inte lika snabba på att svara).

Har någon varit med om liknande med den här siten som kan ge tips/råd?
Ska jag fortsätta försöka kontakta de eller släpp det och gå vidare?
Vill inte köpa en ny från nån annan innan jag är hel säker på att det är kört så jag inte står där med 2 nycklar.

"Kan jag spela Minecraft nu pappa?" är frågan jag får av flickan varje dag sen tisdags. 😂

ha det!

Så är det när man köper från liknande sidor gör om och gör rätt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Har du klagat hos cdkeys.com?
Säljer dom nycklar måste de ha råkat ut för sånt här ofta...

Permalänk
Medlem

gammal tråd. Men kan lägga till här att jag troligen blivit lurad på CDkeys. Koden som jag fick är enligt Steam redan registrerad på annan Steamanvändare. Jag har mailat till dom. Men har gått ett par dagar sedan nu och det verkar inte hända så värst mycket. Och det är ju egentligen omöjligt att bevisa att jag inte bara sålt nyckeln vidare till någon och sedan säger att den inte fungerade. Så man har inte mycket att komma med.