3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Låter som Elgiganten har outsourcat kundsupporten till något företag som inte har någon koll alls. De kan säkert inte se mer än vad ni kan se på hemsidan/er order.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon som beställde ifrån nVidia store föra veckan som fått sitt kort skickat? står fort "Behandlas" för min order. beställde i torsdags.

mitt är "skickat" men inte fått mer än förhandsinfo i postnord appen.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultranova:

Pratade också nyss med Elgigantens kundtjänst.. hon jag pratade med sa att ALLA kunder som har beställt oavsett datum kommer få dem först i Januari nytt försenings besked kommer..

Det jag inte förstår är varför jag får det här beskedet när jag spårar själv på deras sida:

Beskrivelse Status
1 215406 MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC Postal Services : 20.10.05
1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.10.05

Notera Postalpickup paket, vad menas här??

Det betyder tyvärr ingenting, bara att deras förväntade tid till lagret är 20.10.05 men som du vet så är deras lagersystem helt åt h*lvete. När ditt kort får en ny beräknas leverans kommer det datumet stå där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultranova:

Pratade också nyss med Elgigantens kundtjänst.. hon jag pratade med sa att ALLA kunder som har beställt oavsett datum kommer få dem först i Januari nytt försenings besked kommer..

Det jag inte förstår är varför jag får det här beskedet när jag spårar själv på deras sida:

Beskrivelse Status
1 215406 MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC Postal Services : 20.10.05
1 POSTALPICKUP Paket Postal Services : 20.10.05

Notera Postalpickup paket, vad menas här??

Tror det bara är nåt preliminärt som skapas per automatik. Inget jag skulle lita på, står samma för mig.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Jag tror att Elgiganten inte kan se eller att de inte kan lägga tid på att kolla upp varje köpare som hör av sig. Så de säger samma sak till alla och det är att korten kommer jan 2021. Denna informationen stämmer antagligen för 99% av köparna som sitter och väntar. Så istället för att ge hopp till 1% så väljer de att inte ge falsk hopp till resterande 99%.

Ena dagen säger det att de har fått in och ska börja skicka, nästa säger de att de inte kommer in förens kanske 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Fast problemet verkar vara att dom säger olika saker till dom flesta. Det är vad som skapar osäkerheten.

För att vissa av dem kollar på senaste smset/mail infon som skickats ut som säger 5-6 okt för typ alla som beställt (inklusive de som beställt typ för ett par dagar sedan) och de andra kollar på statusen som säger att korten förväntas komma jan 2021. Därför får vi delade budskap.

Kan också säga att webhallen ser inte ut å ha fått in några MSI gaming trio X kort alls förutom de få de hade på lanseringsdagen. Nästa leverans beräknas komma 30/11.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

mitt är "skickat" men inte fått mer än förhandsinfo i postnord appen.

ok segt kanske det han ta slut fast jag lade beställningen... får avvakta då

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Kompisen avbokade precis sitt Asus TUF OC beställt den 19/9 på Elgiganten då han inte tror på dom längre och fick möjligheten att köpa ett annat kort.

Var inga problem att avboka (trots "leveransen" skall påbörjas idag enligt 5/10 smset).

Vem fick han prata med på supporten? Jag har försökt avbeställa det Strix jag beställde 17/9 5 gånger. Testat chatt, telefon och mail. Jag får samma svar varje gång "Vi kan inte avboka för att varan är redan skickad".
Nämnde att andra har kunnat avbeställa sina kort och då fick jag bara som svar "Det är möjligt att de har kunnat det men det går dessvärre inte med din order".

Antar att jag bara får vänta på att kortet ska komma fram och sen skicka tillbaks det direkt då. Elgiganten har verkligen hanterat den här releasen fruktansvärt dåligt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Tack! Nu jävlar fick jag ett kort, inte direkt det man ville ha eller det priset man ville ha en det får duga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Vem fick han prata med på supporten? Jag har försökt avbeställa det Strix jag beställde 17/9 5 gånger. Testat chatt, telefon och mail. Jag får samma svar varje gång "Vi kan inte avboka för att varan är redan skickad".
Nämnde att andra har kunnat avbeställa sina kort och då fick jag bara som svar "Det är möjligt att de har kunnat det men det går dessvärre inte med din order".

Antar att jag bara får vänta på att kortet ska komma fram och sen skicka tillbaks det direkt då. Elgiganten har verkligen hanterat den här releasen fruktansvärt dåligt.

Han har ingen aning. Han skickade screenshoten den ser ut exakt såhär:

- Hej. Jag vill avbeställa order XXXXXXX tack.

- Ordnar det.

- Tack.

- Så. Nu är det ordnat. Du får ett mail inom ett par timmar med bekräftelse på avbokningen.

SLUT

Står inget namn eller någonting på supportpersonen. Inte heller presenterade hen sig (vilket kompisen lämnade negativ feedback på efteråt dessutom)

Tillägg: Hans order har stått som "under behandling" på hemsidan hela tiden om det kan spela någon roll.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Tack! Lyckades beställa ett

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | Nikon Z6iii

Permalänk
Medlem

Det var som f*n... jag tror jag lyckades knipa ett.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Avstängd

Hehe det gick fort, jag skippade fan för de är inte riiiiktigt lika snygga som MSI Trio kortet xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lofman:

När beställde du?

16:37 den 17:de

Permalänk
Medlem

Tack, jag tror att jag knep ett också!

Permalänk
Skrivet av Boko234:

Tack! Nu jävlar fick jag ett kort, inte direkt det man ville ha eller det priset man ville ha en det får duga

Nice, redan slutsåld.

Permalänk

Tack och Tack!

edit: Doh! Beställd, bekräftad i lager 14 oktober 2020, 1 st.
Nåja, bättre än 2021 iaf.

Permalänk
Medlem

Nice till de som fick ett. Avstog dock. Är inte sugen på ett Gigabyte och inte till det priset. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

samma här igentligen, men har ett annat bokat på elgiganten och dom litar jag inte på just nu, i värsta fall får man väll skickak tillbaka

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Jag fattar ingenting, först fick jag besked om "Leverans i Januari 2021", nu en stund senare bestämde jag mig för att avboka ordern.
Kontaktar då Elgiganten igen och får till svar att det inte går att avboka då den ska packas idag och skickas?!

"När du lagt beställningen så har den blivit inräknad i den tidiga batchen vi fick. Men än så länge har den inte packats, men det kommer troligtvis ske senare under dagen." - Elgiganten.
Alltså....

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ok segt kanske det han ta slut fast jag lade beställningen... får avvakta då

Om veckan innan är något att gå på så verkade de flesta få sina ”skickade” och registrerade hos postnord under måndag eftermiddag, med nvidias mejl om att det blivit skickat först på tisdag morgon. Så håll ut!

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Skrivet av Ejziponken:

Nice till de som fick ett. Avstog dock. Är inte sugen på ett Gigabyte och inte till det priset. xD

jag hann inte men dessa kort verkar droppa in ibland o leverans typ 14 okt e bättre än januari

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Ni som beställde Vision OC på komplett nu, vad står det under er order?
Min står; Beställningsvara, förväntas i lager 14 oktober 2020, 1 st.
Men det reflekterar nog bara vad det står på hemsidan.. :/

Permalänk
Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Han har ingen aning. Han skickade screenshoten den ser ut exakt såhär:

- Hej. Jag vill avbeställa order XXXXXXX tack.

- Ordnar det.

- Tack.

- Så. Nu är det ordnat. Du får ett mail inom ett par timmar med bekräftelse på avbokningen.

SLUT

Står inget namn eller någonting på supportpersonen. Inte heller presenterade hen sig (vilket kompisen lämnade negativ feedback på efteråt dessutom)

Tillägg: Hans order har stått som "under behandling" på hemsidan hela tiden om det kan spela någon roll.

Okej då förstår jag. Min står som reserverad och har gjort ett tag. Orkar inte bråka med kundtjänst mer nu :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Om veckan innan är något att gå på så verkade de flesta få sina ”skickade” och registrerade hos postnord under måndag eftermiddag, med nvidias mejl om att det blivit skickat först på tisdag morgon. Så håll ut!

okej tack för infon!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

"Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC

Grafikkort, PCI-Express 4.0, 10GB GDDR6X, Ampere

Reserverad (I lager)
Art. nr: 1171562 / Tillverkarens artikelnummer:: GV-N3080VISION OC-10GD"

Såhär står det på min, kanske hann du inte med?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danieljohansson:

Nu var du lite sen på bollen

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC

Grafikkort, PCI-Express 4.0, 10GB GDDR6X, Ampere

Reserverad (I lager)
Art. nr: 1171562 / Tillverkarens artikelnummer:: GV-N3080VISION OC-10GD

Visa signatur