3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1170423/datorutrustning/dator...
Komplett verkar ha Zotac i lager. 7st i skrivande stund.

Edit: försvann snabbt som attans

Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Inte ett enda 3080 strix non OC i sikte bra där Asus

Nä vi ligger illa till.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Får se om vi som beställt Gainward 3090 Phoenix har tur de närmaste dagarna och att de ramlar in denna vecka till webhallen. Står bekräftad leverans 16-19 okt men inte fått någon update sen dess än i alla fall. 🙂

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lyrael:

Någon som hört nått från Inet? De har lagt locket på och svarar endast på tekniska frågor verkar det som.
Vet väl ungefär var jag ligger i kön men problemet är att man har ju ingen aning när/om det kommer in några kort. Räknar nog med att få vänta en månad till minst.

Har beställt asus strix 3080 oc

Näst sämsta butiken sett till hanteringen, med Elgiganten som uppenbart sämst butik. Omöjligt att få info, de verkar öht inte ens vilja svara på frågor. Medans har vi Webhallen som tjänar goodwill dagligen i forumet. Är Inetclockers-dagarna förbi tillslut?

Ställde en fråga om en nätdel till Inet på morgonen, svar på direkten. Så fort ärendet gäller en viss grafikkortsserie så svarar de inte alls. Bara haft ordern i en månad utan några uppdateringar, mer än ett "3 november" jag fått på ordersidan som verkar handknackat eller något.

Skrivet av Muppetlord:

Avbröt precis min order från Inet. EVGA 3080 FTW3 Ultra. Känns ju helt hopplöst att få tag på ett kort innan Cyberpunk när man ser att folk som beställde några minuter efter launch fortfarande väntar. Speciellt när man själv inte beställde förens 19:00.

Lycka till till er som väntar.

Ser ju ut som inget händer från Inet. De fåtal rapporter som kommer är ju kort beställda precis vid säljstart. Sedan oviljan i att informera om något alls. Intrycket man får är att de tog beställningarna men sen antingen letar kort eller bara skiter i det. Vi vet inte ens vad, om något, de sysslar med. Får de in kort? Några alls?

Känns som de börjar ta efter CDON på vissa punkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Näst sämsta butiken sett till hanteringen, med Elgiganten som uppenbart sämst butik. Omöjligt att få info, de verkar öht inte ens vilja svara på frågor. Medans har vi Webhallen som tjänar goodwill dagligen i forumet. Är Inetclockers-dagarna förbi tillslut?

Ställde en fråga om en nätdel till Inet på morgonen, svar på direkten. Så fort ärendet gäller en viss grafikkortsserie så svarar de inte alls. Bara haft ordern i en månad utan några uppdateringar, mer än ett "3 november" jag fått på ordersidan som verkar handknackat eller något.

Ser ju ut som inget händer från Inet. De fåtal rapporter som kommer är ju kort beställda precis vid säljstart. Sedan oviljan i att informera om något alls. Intrycket man får är att de tog beställningarna men sen antingen letar kort eller bara skiter i det. Vi vet inte ens vad, om något, de sysslar med. Får de in kort? Några alls?

Känns som de börjar ta efter CDON på vissa punkter.

Inet säljer sina produkter på CDON.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att veta hur många som ligger inne mer flera bokningar och därmed skapar köer som egentligen inte finns. Alldeles nyss dök det upp en annons här på Swec på ett 3080 som levererats som dubblett och ej avbokat i tid vilket skapar administration både hos företag och återförsäljare.

Permalänk
Medlem

DÄR flyttades min Komplett-order på ett 3080 TUF från den 22:e oktober till 1:a november. Inte ens 27:e oktober den här gången, de tog i från knäna på en gång. Beställningen blev bekräftad 15:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Nä vi ligger illa till.

Mycket illa till
(Har bokning på Webhallen men ingen info hittills)

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Det skulle vara intressant att veta hur många som ligger inne mer flera bokningar och därmed skapar köer som egentligen inte finns. Alldeles nyss dök det upp en annons här på Swec på ett 3080 som levererats som dubblett och ej avbokat i tid vilket skapar administration både hos företag och återförsäljare.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1610312-hur-manga-dubb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

DÄR flyttades min Komplett-order på ett 3080 TUF från den 22:e oktober till 1:a november. Inte ens 27:e oktober den här gången, de tog i från knäna på en gång. Beställningen blev bekräftad 15:00.

Ja, men du var ju alldeles för sen. Bara exakt på minuten när försäljningen officiellt startade. Vad hade du förväntat dig?
Jag ligger 90min efter dig och mina förväntningar har gått genom golvet sedan länge :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddeY2K:

Inet säljer sina produkter på CDON.

Just därför jag lade till den kommentaren, CDON var iallafall tidigare ökända för icke-existerande kundtjänst. Så dålig är inte Inet, iallafall med andra produkter, men försök ställa en 3080/3090 fråga och ingen info eller svar alls.

Permalänk

@webhallen
När kommer ni att få in strix 3080 gaming(non_oc)?

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

Komplett ändrade mitt 3080 TUF från 22:a till 27:e oktober nyss så nog inget kort den här veckan heller

Har själv ett TUF kort 15:10 på komplett. Fick idag ordern ändrad 2 ggr. Från 17:e till 22:a. Lite senare ändrades den igen till 1nov. 😒

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Ja, men du var ju alldeles för sen. Bara exakt på minuten när försäljningen officiellt startade. Vad hade du förväntat dig?
Jag ligger 30min efter dig. Mina förväntningar har gått genom golvet sedan länge :/

Haha, ja, hur tänkte jag där egentligen? Jag hade ändå en rätt hyfsat bild av Komplett innan hela den här historien drog igång men den har gått i kras, kan man väl säga.

Det känns lite drygt att ropa på @Asus.David så fort nåt sånt här händer, men kanske han kan ge en klarare bild av just 3080 TUFs leveranser eller brist på dem? Det är lätt att få bilden av att de korten knappt ens finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Haha, ja, hur tänkte jag där egentligen? Jag hade ändå en rätt hyfsat bild av Komplett innan hela den här historien drog igång men den har gått i kras, kan man väl säga.

Det känns lite drygt att ropa på @Asus.David så fort nåt sånt här händer, men kanske han kan ge en klarare bild av just 3080 TUFs leveranser eller brist på dem? Det är lätt att få bilden av att de korten knappt ens finns.

Om du lade ordern 15:00 var du för sen, Komplett öppnade portarna vid 14:55 och 15:00 var nog allt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eraydedemen:

@webhallen
När kommer ni att få in strix 3080 gaming(non_oc)?

Asus david skrev förra veckan att de skulle skicka både strix oc samt non-oc den 19e. Förhoppningsvis börjar det rulla lite den kommande veckan.

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC
CPU: Intel i9 10900k
RAM: G.Skill Trident Z Neo C 32GB 3600MHz CL16
| MOBO: Strix Z490-F | PSU: Corsair CX750M | Chassi: Fractal Design Meshify S2 |
| AIO: NZXT X63 | Skärm: Asus Rog Swift PG279Q | Kringutrustning: G502, K65 TKL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Om du lade ordern 15:00 var du för sen, Komplett öppnade portarna vid 14:55 och 15:00 var nog allt slut.

Nej, jag la ordern innan 15. Den blev bekräftad 15:00. Många som var i samma sits som mig la den innan 15 och fick bekräftelsetider framåt 15:10-15:20, så jag ska tydligen ligga "rätt bra till", vad nu det betyder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Samma här.

Attans. Jag beställde ca 15:20(försökte på ett FE först), men ser nu på min ordersida att det står 16:35! Jag har hela tiden tänkt att det stod 35min efter öppning och att min beställning blev ca 15min försenad pga deras överbelastade system, men det tog alltså över en timme ifrån att jag la min beställning tills den gick genom. Jag kan ju glömma att få ett kort detta år :s

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Warder:

jo vi levererar TUF 3080...första leveranserna vid release var mest icke-OC, följande veckor har dock istället vart mest OC. Många av butikerna i Norden säljer ju även till flera länder i Norden så t ex Komplett som du nämner har ju även kö på kunder från Norge och Danmark också utöver Sverige. Därför kan det säkert kännas som att kön betas av långsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jo vi levererar TUF 3080...första leveranserna vid release var mest icke-OC, följande veckor har dock istället vart mest OC. Många av butikerna i Norden säljer ju även till flera länder i Norden så t ex Komplett som du nämner har ju även kö på kunder från Norge och Danmark också utöver Sverige. Därför kan det säkert kännas som att kön betas av långsamt.

Okej! Det här kanske inte du kan svara på, men Komplett påstår att varje gång de flyttar sina datum bakåt i tiden är det för att de får nya besked från leverantörerna, dvs er, och beräknar om leveranstid efter det. Nu har det skett varje vecka sedan lanseringen, kan det verkligen stämma att ni underlevererat till dem varje vecka hittills?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Warder:

Okej! Det här kanske inte du kan svara på, men Komplett påstår att varje gång de flyttar sina datum bakåt i tiden är det för att de får nya besked från leverantörerna, dvs er, och beräknar om leveranstid efter det. Nu har det skett varje vecka sedan lanseringen, kan det verkligen stämma att ni underlevererat till dem varje vecka hittills?

det stämmer till viss del, lite olika per modell och kund...vi ger butikerna ett uppskattat datum när vi tror vi kan leverera varje vecka, tyvärr så får vi fortfarande inte tillräckligt med GPU'er från nVidia för att kunna leverera alla planerade leveranser. Så då får vi skjuta fram det uppskattade datumet.

Permalänk
Medlem

Okej det verkar som Komplett kör en Elgiganten och bara förlänger leveransdatumet för varje vecka som går. Hände mig precis igen, tror mitt första leveransbesked var 12:e oktober. Nu ligger den på 7:e november. Dock krockar leveransdatumet med PS5 releasen :/. Avbokade mitt kort nu, hoppas att ni andra lyckas bättre!
Gäller ett ASUS 3080 TUF OC.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

det stämmer till viss del, lite olika per modell och kund...vi ger butikerna ett uppskattat datum när vi tror vi kan leverera varje vecka, tyvärr så får vi fortfarande inte tillräckligt med GPU'er från nVidia för att kunna leverera alla planerade leveranser. Så då får vi skjuta fram det uppskattade datumet.

Hmm! Okej, det förklarar ju ändå rätt mycket. Tack för informationen, det är kanon att kunna få den direkt från källan eftersom Komplett lagt locket på.

Bara att fortsätta hoppas på fler TUF då. Jag tror inte alls på 1:a november heller, det börjar kännas rejält tveksamt att det hinner komma innan Cyberpunk.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått en uppdatering från Elgiganten?
Har dagens datum men har inte fått någon uppdatering än..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Hmm! Okej, det förklarar ju ändå rätt mycket. Tack för informationen, det är kanon att kunna få den direkt från källan eftersom Komplett lagt locket på.

Bara att fortsätta hoppas på fler TUF då. Jag tror inte alls på 1:a november heller, det börjar kännas rejält tveksamt att det hinner komma innan Cyberpunk.

Mitt TUF OC från Komplett blev från 1:a november till 7:e idag

Permalänk
Medlem

Mitt TUF OC kort från Komplett ändrades från den 12e till den 7e november
Så lite framsteg iaf.
Beställde den 19e

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bad boy rune:

Mitt TUF OC kort från Komplett ändrades från den 12e till den 7e november
Så lite framsteg iaf.
Beställde den 19e

12e november 2020 till 7e november 2021?

Permalänk
Medlem

Fick precis mitt eagle oc ändrat på komplett med från den 22 okt till 1a nov. Börjar bli otroligt tröttsamt och frustrerande 😑 känns bara som att dom tar ett datum från luften och hoppas att det ska bli bra..

Visa signatur

MOBO: MSI Z-97 G45 CPU: Intel Core I7 4770K@3.9GHz kyld med en H80I GPU: GTX 980 G1 Gaming PSU: Fractal Design Integra R2 HDD: Seagate Barracuda 1TB SSD: Intel 120GB

Permalänk
Medlem

Förväntad leveransdag idag från Elgiganten på Gigabyte Eagle OC, men fortfarande helt tomt. :'(
Blir ruggigt besviken om även detta kommer ha felaktiga strömkontakter.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Någon som har fått en uppdatering från Elgiganten?
Har dagens datum men har inte fått någon uppdatering än..

Samma här, glöm scamgiganten...

Skrivet av Valetudo_swe:

Mitt TUF OC från Komplett blev från 1:a november till 7:e idag

När gjorde du beställningen?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV