3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

12e november 2020 till 7e november 2021?

haha jag va tvungen att gå in och dubbelkolla =P
men det stod fortfarande 2020

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Kanske kan vara något då det står att kortet förväntas 20/10. Finns det inte att beställa så står det annars att det är en förhandsbokning av det jag kan tyda från netonnets hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Samma här, glöm scamgiganten...

När gjorde du beställningen?

17:e september kl 21:24

Permalänk
Medlem

Någon annan som hört från elgiganten idag? Eller fått tracking? Har fått det framskjuten till idag men inte fått nått försenings sms denna gång.

Ska man utgå från att dom skickar nu?

Har någon annan fått sms om försening?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Kanske kan vara något då det står att kortet förväntas 20/10. Finns det inte att beställa så står det annars att det är en förhandsbokning av det jag kan tyda från netonnets hemsida.

Det är ett tydligt tecken på hur lite kort det finns att tillgå när svenska ÅFs börjar ta in kort som är producerade för mellan östern och den asiatiska marknaden.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Min 3080 strix oc har varit på 3 november sedan starten. Fick igenom den 15,55 på inet. Det enda jag vet är att dom har fått in 43 strix oc kort och någon som beställde 15,20 har fått sitt.

Permalänk
Viking
Skrivet av Siddi:

Det är ett tydligt tecken på hur lite kort det finns att tillgå när svenska ÅFs börjar ta in kort som är producerade för mellan östern och den asiatiska marknaden.

NetOnNet har ju alltid haft kort från KFA2...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Jahapp och då var Komplett till slut inne och pillade på min order också... Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, från 1:a november till 12:e november. Beställde den 19:e september och det hade stått 1 november fram tills idag.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av mrE1:

Någon annan som hört från elgiganten idag? Eller fått tracking? Har fått det framskjuten till idag men inte fått nått försenings sms denna gång.

Ska man utgå från att dom skickar nu?

Har någon annan fått sms om försening?

Har samma datum som dig, sist fick jag ett meddelande dagen efter jag skulle fått leverans så finns fortfarande tid

Men skulle inte tro att det kommer något innan januari från Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

"Ordern kommer att levereras under perioden 2020-10-20 - 2020-10-27" står det i mailbekräftelse.

Permalänk
Skrivet av Siddi:

KFA/Galax har alltid funnits i norden, inte hos alla men jag köpte mitt KFA 980 Ti från Proshop back in the day.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

NetOnNet har ju alltid haft kort från KFA2...

Skrivet av mouldi145:

KFA/Galax har alltid funnits i norden, inte hos alla men jag köpte mitt KFA 980 Ti från Proshop back in the day.

Då har jag lärt mig något nytt idag. Alltid trott att dessa kort producerades exklusivt för andra marknader.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Skrivet av Monnier:

Jo ja vet men kände mig inte helt ok med att tjäna pengar på grund av bristen på kort.
Och frågan i denna tråd var egentligen mest bör att berättiga mitt val i mitt eget huvud.

Yes. Jag menar mest att du nog bör lägga in ett tak (köp nu) om du nu inte vill bli ännu en av de som köper billigt och säljer dyrt, så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

"Ordern kommer att levereras under perioden 2020-10-20 - 2020-10-27" står det i mailbekräftelse.

Vågar ju inte få upp hoppet riktigt men återkom gärna ifall det skickas under veckan då

Permalänk

[/quote]

Skrivet av Steamroad:

Det skulle vara intressant att veta hur många som ligger inne mer flera bokningar och därmed skapar köer som egentligen inte finns. Alldeles nyss dök det upp en annons här på Swec på ett 3080 som levererats som dubblett och ej avbokat i tid vilket skapar administration både hos företag och återförsäljare.

Ask and it will be given to you:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1610312-hur-manga-dubb...

Edit: Såg nu att det redan länkats i en annan kommentar.

Permalänk
Skrivet av mastrovious:

Dåså forumvänner.

Nu har jag pratat med Netonnet och föga förvånande ville de initialt inte säga ett smack om vare sig köplats eller förväntad leverans av 3080 TUF kortet.

Jag förklarade att jag varit i butik, fått en webborder avbokad trots att det inte skulle gå samt snackat med butikspersonalen som kunde se precis hur många order som låg på kortet.

Efter lite bollande mellan kundtjänstmedarbetaren i luren och ansvarig i bakgrunden, kunde vi till slut (såklart) få fram en uppskattad siffra från deras befintliga system på ca 80-100 order som låg före mig. Det säger ingenting om när man kan tänkas få sitt kort men jag som kund är nöjd och nu tagit beslutet att avboka min order på Netonnet.

Och för er som följde häxjakten igår kan jag meddela följande:
Det var ett lugnt och sansat samtal, jag förklarade min situation och att kundtjänst inte är boven i dramat. Samtalet tog ca 8-10 min så någon enorm kö bakom mig lär inte hunnit byggas upp. Vi avslutade samtal väldigt trevligt med att önska varandra en fortsatt fin dag. Jag är 99.9% säker på att personen i luren inte kommer att skjuta skallen av sig eller sjukskriva sig i närtid pga vårt samtal.

Med andra ord, lite beslutsamhet och en aning förmåga att nyttja sin rätt som kund kommer man långt på.

Haha, vad fint!

Permalänk
Medlem

Mitt Asus Tuf OC från komplett gick från 21/10 obekräftat till 22/10 bekräftat idag, har dock haft det bekräftat förut också för några veckor sedan, för att sedan bli obekräftat igen, så man får se om det kommer på riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Vågar ju inte få upp hoppet riktigt men återkom gärna ifall det skickas under veckan då

Självklart! Listningen är ju lite sneaky då den inte ligger kategoriserad under "NVIDIA GeForce RTX 3080" https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... (åtminstone inte när jag skriver detta) så det är ju kul att du hittade den.

Permalänk

Är det någon som beställt Gainward 3090 Phoenix från @Webhallen som fått sin order uppdaterad idag?

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Självklart! Listningen är ju lite sneaky då den inte ligger kategoriserad under "NVIDIA GeForce RTX 3080" https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... (åtminstone inte när jag skriver detta) så det är ju kul att du hittade den.

Schysst! Sökte i fältet "3090" och då kom den upp

Permalänk
Medlem

@Kirchen nu är den uppdaterad till 4/11 hmm

Permalänk
Medlem

Beställde Asus TUF 3080 med tiden 15.22. Blev precis flyttad från 27/10 till 7/11 på komplett.......Första veckorna hade jag 22/10

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Just därför jag lade till den kommentaren, CDON var iallafall tidigare ökända för icke-existerande kundtjänst. Så dålig är inte Inet, iallafall med andra produkter, men försök ställa en 3080/3090 fråga och ingen info eller svar alls.

Visste faktiskt inte att CDON får produkter från Inet. Men jag håller med, har aldrig haft en dålig erfarenhet med Inet förut och jag har handlat hos dem sedan 2011. Tycker inte om hur dem valt att hantera information kring deras status med 3080/90 men hur som helst så hade man inte fått sitt kort snabbare även om de gick ut med den informationen, så jag vet inte hur arg man ska vara på dem egentligen.

Jävla skev launch hur som helst.

Visa signatur

I9 10900k, Gigabyte 3080 Aorus Master, Corsair 32GB 3200MHz CL16, 1TB Samsung M.2 SSD, Asus Rog Strix Z490F, NZXT Kraken Z73 360mm, Lian-Li O11 Dynamic. Men viktigast av allt, svinmånga RGB fläktar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

@Kirchen nu är den uppdaterad till 4/11 hmm

zip it! https://www.youtube.com/watch?v=WSS4dOe8Ul8

"imorgon" är säkert defaultdatum när de lägger upp en ny produkt som de sedan uppdaterat. Men jag är nöjd med första bästa kort som dyker upp, har i dagsläget betalt för 2 kort och bokat 3 andra.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av eraydedemen:

@webhallen
När kommer ni att få in strix 3080 gaming(non_oc)?

Hej!
Jag uppdaterar produktsidan så fort jag har denna information. Enligt det ASUS har sagt här på forumet så ser det ut att börja skeppa strax, men det är ingen information jag kan använda mig av förens korten dyker upp i mina listor jag får av dom.

/Patrik

namn osv :)
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Håller "drömmen" vid liv....

Saxat från mailtråd med Netonnet:

"Jag beklagar leveransstiderna och hoppas du kan ha överseende med detta , Jag har kikat på dem iallafall och har preliminär leverans tid på 20:e oktober på 2 av korten , däremot har jag ingen möjlighet att se "köplats" eller liknande , jag kan inte lova att dom kommer att skickas just då men kan inte tänka mig annat än det."

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 9800X3D - 32GB DDR5 - Gigabyte RTX 4090 Gaming OC

Permalänk

@webhallen

Jag som har beställt en Config av er. Med ett tuf 3080 (ej OC). Ligger jag i samma kö som de som har beställt enbart kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Då har jag lärt mig något nytt idag. Alltid trott att dessa kort producerades exklusivt för andra marknader.

Dom heter Galax på asiatiska marknaden och tillverkar snabbaste grafikkorten i världen bortsett från k1ngp1n-modellerna.
https://www.galax.com/en/graphics-card/hof.html

Dessutom samma ägare som Palit/Gainward och är/var världens största tillverkare.

De är nästan alltid billigast av alla märken och ett av de bästa.
Alltid varit supernöjd med KFA2.

Nu sist blev det ett Gigabyte 3080 Gaming OC och strömkontakterna var sönder. Av de 5 KFA2-korten jag ägt har det aldrig varit något problem. Går väldigt svalt och de klockar bra.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RoskildeKille:

@webhallen

Jag som har beställt en Config av er. Med ett tuf 3080 (ej OC). Ligger jag i samma kö som de som har beställt enbart kortet?

Jajemen! vi kommer alltid kolla på kön på config-datorerna så det blir rättvist. Nu när OC modellen kommer så lär vi ta av dessa för att snabba på config-kön.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Alla verkar ha fått sin leverans förutom Dustin! Suck....

Men stort GRATTIS!

Verkar så. Jag var nr 1 i kön hos Dustin så förhoppningsvis får någon av er här "mitt" kort.