Permalänk
Medlem

Alternativ till Sonos?

Hej,

Sugen på att köpa en Sonos One till sovrummet och komplettera mina golvare i vardagsrummet med en Sonos Port, men det är så dyrt...

Någon som sitter på ett klockrent alternativ där ute med bra ljudkvalité till ett bra pris och som funkar bra med Spotify och kanske även Google Assistant?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Finns alternativ från många av de stora tillverkarna, men Yamaha MusicCast kanske?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

IKEAs högtalarsortiment Symfonisk, som är framtaget ihop med Sonos, funkar på precis samma sätt som Sonos, dvs med Spotify Connect. Billigare men räkna med att ljudkvaliteten sänks också.

Eller så kör du på Google Home högtalare. På länken nedan listas ett par högtalare som ska gå att köra som multi room, dvs para ihop flera högtalare o köra samma musik via Spotify i hela hemmet. Detta blir ganska billigt och har bra funktionalitet. Vill du koppla ihop det med din stereoanläggning kan man troligen koppla in en Chromecast till den så blir den en del av den uppkopplade musikanläggningen.

https://www.the-ambient.com/how-to/google-home-assistant-mult...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TrueType:

Hej,

Sugen på att köpa en Sonos One till sovrummet och komplettera mina golvare i vardagsrummet med en Sonos Port, men det är så dyrt...

Någon som sitter på ett klockrent alternativ där ute med bra ljudkvalité till ett bra pris och som funkar bra med Spotify och kanske även Google Assistant?

Du kan skaffa Google Nest mini och låta den/dem vara signalkälla och kontroll till valfri BT högtalare, själv har jag skaffat Ikea Eneby eftersom de är så billiga och låter bättre än Symfonisk som är "Sonos"
Vill du ha stereo via Nestar parkopplar du dem till stereopar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Hej,

Sugen på att köpa en Sonos One till sovrummet och komplettera mina golvare i vardagsrummet med en Sonos Port, men det är så dyrt...

Någon som sitter på ett klockrent alternativ där ute med bra ljudkvalité till ett bra pris och som funkar bra med Spotify och kanske även Google Assistant?

BT-högtalare i sovrummet och en Raspberry pi till stereon?