Quiz: Är du expert på Apex Legends?

Permalänk
Melding Plague

Quiz: Är du expert på Apex Legends?

Säsong sju av Apex Legends är släppt och det firas med temariktig frågesport. Hur bra koll har du?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

7/10, gissade på det mesta, har inte haft Origin installerat på säkert snart 10 år kom ihåg att jag spelade lite red alert 3 därigenom, EA är tyvärr en död publisher för mig.

Blev chockad att 50 miljoner spelare var intresserad av detta.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

8/10
Aldrig spelat det så det blev mer eller mindre rena gissningar förutom Portal-frågan.

Kunde iofs göra några kvalificerade gissningar här och var också utifrån hintar i texten samt vad som kändes mest troligt.

Lär nog inte spela denna säsongen heller då jag helt saknar intresse för BR-spel.

Permalänk
Medlem

Haha 7/10
Rena gissningar alltihop.

Permalänk
Lego Master

8/10. Det mesta kändes rimligt, men har bara spelat det kanske 10 minuter i nån tutorial. Säsong 7, sen förra året? Going a bit overboard aren't we?

Nej, det är bra, tack.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

9/10, hade fel på antalet spelare månaden då det släpptes

Permalänk
Medlem

8/10, märks att det var ett sponsrat quiz. Har knappat spelat Apex legends och jag brukar sällan ha över 6/10, även om det är något som intresserar mig

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

9/10 inte spelat sedan release. Och hade fel på Grekiska namnet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

6/10, Bra med tanke på att jag aldrig spelat eller varit intresserad av spelet, så många gissningar!

Permalänk
Medlem

Haha jag kunde portal i alla fall, och några frågor var ju uppenbara från frågan utan att kunna något om spelet.

Jaja, det är vad det är... 5/7 perfect score!

Permalänk
Medlem

10/10 Korrekta svar!
Alla rätt! Hatten av till dig, Apex Legends-proffset

Min första gång med alla rätt, men Apex Legends är typ det enda jag spelar nuförtiden och älskar verkligen allt med spelet, så då blir det ju att man har bra koll. Inte en enda gissning heller utan kunde faktiskt allt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fråga 9 är troligen felaktig om man ser tills svaret då konceptet battle royale är baserat på riktiga händelser, inte en bok.

Visa signatur

Cooler Master NR200 • TPS 120 SE • Corsair SF1000 • Asus B850-I Strix • Samsung 9100 PRO 1TB • G.SKILL Flare X5 6000 CL30 32GB • LG OLED42C3 • Ryzen 9800X3D • Asus Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat spelet så fick 4/10.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

2/10, kunde bara lista ut vilken platform ett EA-spel såldes på vid release och vilket år första Portal kom.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Slutat spela så missade den på nya banan, och hur många spelare det var efter en månad. Rackarns, trodde man skulle lyckas pricka in 10 för en gångs skull.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat spelet och fick 6/10. Fattar inte varför det var en Portal-fråga med dock...

Permalänk
Medlem

8/10 i ett spel jag aldrig kommer röra med tång. Ta ett riktigt bra spel i Titanfall och gör det till den dyngan som är Apex Legends, sorgligt. För övrigt EA, spel kan de verkligen inte göra och Origin är förmodligen det enda stycket mjukvara som krånglar mer än Windows men trevligt att ni sponsrar Sweclockers

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

8/10. Det mesta kändes rimligt, men har bara spelat det kanske 10 minuter i nån tutorial. Säsong 7, sen förra året? Going a bit overboard aren't we?

Nej, det är bra, tack.

Spelet släpptes i februari 2019. 6 säsonger på 21 månader skulle jag inta kalla mycket om du jämför med warzone som har haft 6 säsonger på 12 månader.

Permalänk
Keeper of the Bamse

7/10, har aldrig spelat det. Många av svaren bara "kändes" rätt. Tur att en av Apex-frågorna var när Portal släpptes, där fick man ju gratispoäng

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av thornierlamb:

Spelet släpptes i februari 2019. 6 säsonger på 21 månader skulle jag inta kalla mycket om du jämför med warzone som har haft 6 säsonger på 12 månader.

Rycker mest på axlarna åt hela konceptet. Sist jag spelade aktivt online var WoW (upp till BC) och Battlefield 4. Doppat tårna lite i PUBG, men aldrig gett mig på nåt som har säsonger, vad nu det är.
Med kids och en massa andra commitments så är det svårt att garantera tid till att spela online med andra. Det blir ett krav att kunna pausa/avsluta när som helst utan några negativa påföljder, varken från spelet i sig, eller från medspelarna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

8/10 i ett spel jag aldrig kommer röra med tång. Ta ett riktigt bra spel i Titanfall och gör det till den dyngan som är Apex Legends, sorgligt. För övrigt EA, spel kan de verkligen inte göra och Origin är förmodligen det enda stycket mjukvara som krånglar mer än Windows men trevligt att ni sponsrar Sweclockers

Fast om du aldrig skulle röra med tång , hur vet du att det är dynga då ?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

lirade som fan när det kom ut, men inte spelat alls sen WarZone kom ut , funderar på att testa igen dock det är fort ett mkt bra spel.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

"Är du Apex legends expert" -> "När lanserades portal"
Okej

Men ja självklart.
Apex Legends är fortfarande mitt favorit BR by far att spela solo.
Warzone tycker jag bara är kul med vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Jag har inte spelat det öht men sett över axeln på när folk spelar, sett lite på youtube, läst recensioner och sådant... och skulle inte ta i det med tång. Det finns flera sätt att ta reda på hur bra ett spel är utan att röra vid det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Skrivet av Gurk:

Jag har inte spelat det öht men sett över axeln på när folk spelar, sett lite på youtube, läst recensioner och sådant... och skulle inte ta i det med tång. Det finns flera sätt att ta reda på hur bra ett spel är utan att röra vid det.

Jag är skyldig, har prövat det... Håller dock med ovan att man kan bilda sig en god uppfattning genom ex youtube. Tycker dessutom de flesta BR spel känns likadana.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

2/10 - Jag är inte expert på Apex legends.

Permalänk
Proffsmoddare

"Sponsras av EA"
Ah, det förklarar saken.

2/10. Har aldrig spelat det.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

9/10, 50 miljoner trodde jag inte det var

Permalänk
Avstängd

10/10 Korrekta svar!
Alla rätt! Hatten av till dig, Apex Legends-proffset
--------
Men jag måste säga att det är udda att ha en fråga om Portals releasedatum i ett quiz om Apex.

Är du expert på CoD?! Om ja, När släpptes första Battlefield?!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat spelet;
8/10 Korrekta svar!
Strålande! En vild gissning: Du kommer att spela säsong 7?