3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av DjuDju:

Pratade med Inets kundtjänst idag och jag har köplats 507 för en 3080 Tuf OC Gaming. Beställde 30e september. För info:)

Snacka med dom den 5, låg på 282, beställde den 21/9😅 tvek på att man vågar hoppas på att få det detta året 😅

Permalänk

Känns de inte som att de skiter lite i de kort som hade intro pris ? Tänker främst på TUF icke OC korten verkar aldrig komma i lager

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Snacka med dom den 5, låg på 282, beställde den 21/9😅 tvek på att man vågar hoppas på att få det detta året 😅

Och jag beställde mitt på inet o webhallen för 3 dagar sedan. Syns i mars 😆 kanske blir AMD i år

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Och jag beställde mitt på inet o webhallen för 3 dagar sedan. Syns i mars 😆 kanske blir AMD i år

Haha typ så! Han på Inet trodde slutet på året för min del (om han fick spekulera).

Permalänk

Snackade också med Inet idag. Plats 79 på TUF OC. Beställde 17/9 kl. 17.09

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Mirakel sker ännu

https://i.ibb.co/rQ3Yqft/EF8-BE286-EEFA-4-AF4-AD38-C6-A5-BE9013-CB.jpg

Nu skall man bara vänta ut tiden så man kan åka hem ifrån jobbet och montera in besten!

Skrivet av Trombley:

https://i.imgur.com/oHzOs0P.jpg

Så där ja. Nu blir det en mindre i TUF oc-kön på Webbis.

Grattis vänner! Njut av det näst bästa 3080 kortet

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donnerstal:

Har vi ens hört något från han sedan det läcktes ut över världen?

@Asus.David, lever du?

Tackar som frågar...än så länge iaf 😉 men tror jag håller mig lite tillbakadragen ett tag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

min 10900K plus RTX 3090 i syntetiska tester går upp till 850W vid load... och har ett 850w nätagg... även om när man spelar så lär man inte hamna där, men ändå känns ruskigt nära gränsen. Precis köpt ett 1300W Platinum agg från seasonic som kommer i veckan.. bara för den sakens skull.

Ja, börjar ångra att jag köpte 850w till 3090 kortet...har ju en AMD 1950x som också använder 200w+ ... så kanche jag borde med hoppa på en 1000-1300w psu...hm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Till er som är sugna på Asus 3080/3090 EKWB så kan jag ge goda och tråkiga nyheter

Goda nyheter: Kommer öppna bokningen på dessa 18.00 idag (kommer ej synas förens 18.00 på sidan)

Tråkiga: Har ännu inget bekräftat inkommande

Klapp en bokning nu så hoppas man får från första batchen 😁

Tid 2020-11-10 06:59
Ordernummer 1048
För/efternamnsförkortning Si Lu

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Viking
Skrivet av Asus.David:

Tackar som frågar...än så länge iaf 😉 men tror jag håller mig lite tillbakadragen ett tag nu.

Skönt att höra!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Inaktiv

Komplett har en drös med kort som dyker upp i lager filtret nu men dom står bara som meddela mig

Permalänk
Skrivet av anon300311:

Komplett har en drös med kort som dyker upp i lager filtret nu men dom står bara som meddela mig

Gainward phantom GS , dazzling angel utan dazzling

bara en vecka kvar tills inet påstår de kan leverera ett Evga FTW3 Ultra men man kanske ska hugga? fridag från jobb o ölen är öppnad... intressant dag att vänta !

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Grattis vänner! Njut av det näst bästa 3080 kortet

Det bästa kortet är det som sitter i datorn! 😁

Men vilken jävla kylare det är. En timme i Metro Exodus med alla härligheter på max i 3440x1440p och kortet smyger sig inte över 65 grader.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av BullzeyeBane:

Snackade också med Inet idag. Plats 79 på TUF OC. Beställde 17/9 kl. 17.09

Det där är jättebra ju! Hoppas det är ungefär samma på Komplett

Permalänk
Medlem

Beställde mitt kort på inet igår 09 november och min beräknade leverans är 1 december, blir förvirrad på denna tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Beställde mitt kort igår på Inet nu packas det för transport 😍

Vad i helvete, vilket kort beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffee:

Vad i helvete, vilket kort beställde du?

GIGABYTE GAMING OC

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffee:

Vad i helvete, vilket kort beställde du?

Nvm det var tydligen något annat som beställts också 😅 tänkte väl det

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

GIGABYTE GAMING OC

Snackar vi 3080 ellr 3090 förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Det bästa kortet är det som sitter i datorn! 😁

Men vilken jävla kylare det är. En timme i Metro Exodus med alla härligheter på max i 3440x1440p och kortet smyger sig inte över 65 grader.

Så sant!

Kylaren gör definitivt sitt jobb. Mitt Xtreme mår riktigt bra med mitt luftflöde i chassit. Har inte sett den över 63!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Fått sms om att hämta ut mitt 3080 aorus master... men det kliar mer i fingrarna på ett strix istället.
Ingen runt Malmö som har ett helt nytt strix 3080 som vill byta rakt av mot mitt aorus master?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Fått sms om att hämta ut mitt 3080 aorus master... men det kliar mer i fingrarna på ett strix non oC (2x8pin) istället.
Ingen runt Malmö som har ett helt nytt strix 3080 som vill byta rakt av mot mitt aorus master?

Du kommer få leta länge om du ska få tag på ett 3080 Strix non-oc då varken Webhallen, Komplett, Inet etc fått in ett exemplar ännu så vitt jag vet. (Har själv en beställning som ligger 15:08 på releasedagen)
Skulle hålla hårt i mitt Aorus master om jag vore du

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Du kommer få leta länge om du ska få tag på ett 3080 Strix non-oc då varken Webhallen, Komplett, Inet etc fått in ett exemplar ännu så vitt jag vet. (Har själv en beställning som ligger 15:08 på releasedagen)
Skulle hålla hårt i mitt Aorus master om jag vore du

Just det hahah, folk spammar dagligen och frågar om det.
Men då är jag intresserad av OC också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Gainward phantom GS , dazzling angel utan dazzling

bara en vecka kvar tills inet påstår de kan leverera ett Evga FTW3 Ultra men man kanske ska hugga? fridag från jobb o ölen är öppnad... intressant dag att vänta !

Jag beställde mitt EVGA ultra den 29 oktober, från Inet. Fick kortet igår .

Permalänk

Hur är FTW3 Ultra jämfört med Strix OC:n i Benchmark? Känns som inget motiverar de extra månaderna(?) för att få ett ASUS kort.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Skrivet av wiruxz:

Beställde mitt kort på inet igår 09 november och min beräknade leverans är 1 december, blir förvirrad på denna tråden...

Min beräknade leverans är fortfarande 3e November så ta det med en rejäl skopa salt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Just det hahah, folk spammar dagligen och frågar om det.
Men då är jag intresserad av OC också..

ja tror du skulle vara nöjd med aorus mastern( lite jäv är ja )
men du kanske måste ha asus ?
sjukt nice kylare på mastern måste ja säga, väntar fortfarande på nå större reviewer får tag på de och jämför mot strix OC tror den kan förvåna!

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Väntan öfver, nu kan nog inte projektledaren förvänta sig någon mer kod från mig på en dag eller 14

Tack till alla hjälpsamma i tråden, framförallt @webhallen men i synnerhet personalen i butiken (MOS, bäst i stan är dom.. förmodligen i hela riket !).

Förövrigt så tänkte jag avslöja ett kinderägg som man inte har berättat om. Givet att man beställt ett kort från 3000 serien, vid upphämtning i butik utför följande manöver när du tagit din plats framme vid kassan.

1. Hälsa hyggligt på säker corona maner.
2. Imitera Chewbacca, gärna otroligt högljutt men fortfarande på ett säkert corona maner.

Du kan då vinna en sådan här fin staty på bilden, att pryda ditt skrivbord med. Lycka till

på återseende om ca 2 år när vi sitter och väntar tillsammans på Grace Hopper serien.

mvh doorfen

May the force be with u all!

fotnot. Min beställningstid var 15:30

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

ja tror du skulle vara nöjd med aorus mastern( lite jäv är ja )
men du kanske måste ha asus ?
sjukt nice kylare på mastern måste ja säga, väntar fortfarande på nå större reviewer får tag på de och jämför mot strix OC tror den kan förvåna!

Snarare så att jag gillar designen mer på asus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Hur är FTW3 Ultra jämfört med Strix OC:n i Benchmark? Känns som inget motiverar de extra månaderna(?) för att få ett ASUS kort.

Det ända som har fått mig att stå kvar i kön på Asus TUF är att man fick ta del av det relativt förmånliga introduktionspriset. Hade det inte varit för det så hade man troligtvis haft ett kort i näven redan men också en tusenlapp fattigare.