Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Kör på Tv eftersom jag vill ha så stor skärm som möjligt men finns det inte monitorer med HDMI 2.1 (4k 120fps)?

I alla fall ASUS och Acer har monitorer med HDMI 2.1 med efterfrågad spec på g!

Permalänk
Medlem

oofffff....

Detta vart snålt av SONY....

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Är det någon som har de maxmåtten för båda modellerna?

Flyttad till PS5 diskussionstråd /Vzano, Mod
Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av stocken:

oofffff....

Detta vart snålt av SONY....

https://i.imgur.com/2qOGMfc.png

Vad betyder det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Vad betyder det?

Inte mycket egentligen. Det är på SSD chipen.
Men om man bestämmer sig för att slänga på kylpasta, så kan man ju iaf täcka hela chippet

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av stocken:

Inte mycket egentligen. Det är på SSD chipen.
Men om man bestämmer sig för att slänga på kylpasta, så kan man ju iaf täcka hela chippet

Ah, ja det lär.väl inte göra så stor skillnad antar jag

Permalänk
Medlem

Första rapporten jag ser om en död PS5a, olyckligtvis för Sony hos en youtuber/reviewer, en väldigt öppen och ärlig sådan: https://twitter.com/JeremyPenter/status/1326213249088434177?s...

Behöver inte vara något storskaligt, och alla produkter har en viss % defekta enheter - det hör till, men kan vara värt att hålla ett öga på om man börjar se fler rapporter. Och får man inte en enhet direkt vid release kan man trösta sig att man kanske slipper det.

(Han är förövrigt en av mina favorit reviewers, då hans skala inte är 0-10, utan det är: Buy, Wait For Sale, Never Touch. Brukar kolla hans reviews på spel jag är sugen på, så jag tipsar om honom!)

EDIT: Här är hans film med mer detaljer om problemet. Jag tycker det låter mer som en mjukvaru bugg, något med att externa lagringsenheter blir korrupterade och måste "rebuildas" när systemet kommer ut ur Rest mode. Hur det sen tar "död" på hela systemet vet jag inte. Jaja, kanske undvika Rest mode i början.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ville bara dela med mig lite av hur det går på XBOX sidan

First Bricked XBSX

XBOX Tyskland

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går nu även se att folk på reddit/twitter (privatpersoner) börjar få sina PS5 nu.
Ska bli kul att så vad för conntent vi kommer få se dom kommande dagarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det här främst ett problem för streamers?
Jag tänker att dem gärna sitter på mindre skärm och att capture enheterna kanske inte tar 4k ändå?

Skulle väl vara smidigt i och för sig ifall man tar med konsolen till en polare och LANar typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Är det här främst ett problem för streamers?
Jag tänker att dem gärna sitter på mindre skärm och att capture enheterna kanske inte tar 4k ändå?

Skulle väl vara smidigt i och för sig ifall man tar med konsolen till en polare och LANar typ.

Nä, det är nog mer för oss som har en härligt dator-setup med en 1440p skärm, och som tycker det är trevligt att kunna byta mellan PC och konsoll utan att behöva flytta oss

Också för dom som inte vill behöva ockupera vardagsrums TVn bara för att kunna spela, utan vill låta familjen också nyttja den.

Även för dem som spelar bla. FPS och Fightingspel på en högre nivå, då det inte finns någon TV med lika låg IL/MS som en bra datorskärm.

Många har inte längre en 1080p skärm liggandes, då många har gått över till en 1440p skärm.
Och det är inte många som investerat i en 4K datorskärm, då dom är bra mycket dyrare, och oftast saknar man hårdvaran för att kunna driva dessa i 4K 60+ fps,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite småsaker om PS5'an man kanske inte kände till:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Drömde i natt om att webhallens mail kom och det stod att ingen får tilldelning då dom visst inte fick några till release alls. Och att första leveransen sker Q2 2021.

Börjar jag tappa det totalt?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Drömde i natt om att webhallens mail kom och det stod att ingen får tilldelning då dom visst inte fick några till release alls. Och att första leveransen sker Q2 2021.

Börjar jag tappa det totalt?

Inte konstigt att det sätter avtryck, vi börjar nog alla bli oroliga för Webhallen

Hemma och är sjuk idag, kan trycka på F5 hela dagen!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Inte konstigt att det sätter avtryck, vi börjar nog alla bli oroliga för Webhallen

Hemma och är sjuk idag, kan trycka på F5 hela dagen!

Och nu fick jag notis om mail från Webhallen... och deras jävla Single Day kampanjer, hur har dom mage? Försöker dom ta död på oss?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Och nu fick jag notis om mail från Webhallen... och deras jävla Single Day kampanjer, hur har dom mage? Försöker dom ta död på oss?

Haha! Ja man håller på att få en stroke varenda gång man ser nån mail notis som innehåller Webhallen eller Playstation innan man ser att det är ännu ett falsklarm.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Lite mer om den där PS5 Rest Mode buggen: https://twitter.com/jeffgerstmann/status/1326383782254047232?...

Citat:

Seems like putting a PS5 into rest mode while Spider-Man Remastered is running crashes the whole system, forcing that "repair your external drive" process when you start back up. At least that's how it's been for me the few times I've done that today.

Also every time I've had the PS5 go through that external drive repair sequence, it ends up on a black screen. I have to hit the power button on the console itself to force it into rest mode, then it comes back up and asks me to file an error report, then boots normally.

Om det nu var detta som på något sätt tog död på ACG’s PS5a vet jag inte, men det låter ju som liknande symptom. Känns iaf som en mjukvaru bugg så jag hade inte oroat mig för en RROD situation. Jag kan tänka mig att någon fil blir korrupt på interna SSDn i rebuild processen (ibland) och då vill inte systemet starta för att en hash inte matchar eller nåt i den stilen.
När ACG sa att hans PS5 var 100% död så tolkade jag det som att den inte startar alls men han kanske menade att den bara är brickad.

Nå väl om någon är orolig över detta och vill avboka sin PS5 hos webhallen så får de gärna göra det så jag har större chans att få en

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar otåligt! Fick ett oväntat mail från MM om att jag får en till release. Bokade mig i september så trodde aldrig det skulle gå utan körde på Elgiganten istället där jag fick komma in i kön när de hade sitt släpp.

Får väl se - Verkar gå enkelt att bli av med en om man får två. Ser folk som skickar iväg dom för nästan 11.....

Permalänk
Medlem

Spider-Man: Miles Morales till både PS4 och PS5 kostar nu 499 på elgiganten ifall någon vill få det för en peng billigare Går även bra att prismatcha på Komplett och få det där

(Man kan skaffa det på PS4 och uppgradera kostnadsfritt när ni skaffar PS5)

Permalänk
Medlem

Har Ginza haft ps5 upplagd på prisjakt innan? Såg att dom hade den nu så jag impulsbeställde en där också:)
Det kan väl inte vara så att de har fått in konsoler till lanseringsdagen?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Har Ginza haft ps5 upplagd på prisjakt innan? Såg att dom hade den nu så jag impulsbeställde en där också:)
Det kan väl inte vara så att de har fått in konsoler till lanseringsdagen?

Om du kollar Ginzas produktbeskrivning står det

Dessa kommer att finnas tillgängliga under första kvartalet 2021.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Spider-Man: Miles Morales till både PS4 och PS5 kostar nu 499 på elgiganten ifall någon vill få det för en peng billigare Går även bra att prismatcha på Komplett och få det där

(Man kan skaffa det på PS4 och uppgradera kostnadsfritt när ni skaffar PS5)

Gäller det bara idag tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Väntar otåligt! Fick ett oväntat mail från MM om att jag får en till release. Bokade mig i september så trodde aldrig det skulle gå utan körde på Elgiganten istället där jag fick komma in i kön när de hade sitt släpp.

Får väl se - Verkar gå enkelt att bli av med en om man får två. Ser folk som skickar iväg dom för nästan 11.....

När fick du sett Mail? Nyligt?
Beställde i mitten/början av oktober dumt nog och fick Mail för en vecka sedan att det blir Q1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Gäller det bara idag tro?

Hmm osäker, lär ju gälla ett par dagar framåt åtminstone. Jag prismatchade med Komplett och har 2 veckor på mig att bestämma mig.

Permalänk

På CDON kan man boka o få 28/2-21. Värt att boka eller bättre att vänta om Elgiganten ev släpper nya innan dess?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

På CDON kan man boka o få 28/2-21. Värt att boka eller bättre att vänta om Elgiganten ev släpper nya innan dess?

Tror man kan avboka förbeställningen på CDON väldigt enkelt ifall man hittar den någon annanstans. Däremot har jag svårt att tro att man faktiskt får konsolen till februari om man köper nu, den har varit ute ett tag nu. Innan hette den "Playstation 5 - Release Februari 2021" men nu heter den "Playstation 5 - Release 2021", kan vara att de glömt ta bort februari från beskrivningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Om du kollar Ginzas produktbeskrivning står det

Dessa kommer att finnas tillgängliga under första kvartalet 2021.

Missade det, Tack!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Skrev till Media Markt:

Hej! Iom att Playstation inte kommer sälja fysiskt i butik pga corona. Kommer ni ha ett först till kvarn online på de produkter som skulle säljas i butikerna fysiskt eller kommer de hamna i den generella förbokningskön?

Fråga två, har ni fått nåGreta besked alls på när nästa leverans från Sony kommer? Blir det en till vända i år eller är vända två efter jul?

Fick svaret:

Hej!

Vi går efter våra förbokningar - så på sätt är det först till kvarn - att den som bokat tidigast är mest trolig att få produkten vid lansering.

Vi har för tillfället enbart information i våra system om en preliminär leverans i december och en tredje under första kvartalet 2021.

Bara hoppas att det kommer mer än förväntat under leveranserna och inte mindre. Ståndet kommer en leverans november, en i december kan man hoppas på leveransen i Q1 är januari. Dvs en per månad. Eller ska man kanske tänka realistiskt att det blir sista mars...!