Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Ska vi Webhallen beställare få dra ett streck över även onsdagen tro utan info

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Ska vi Webhallen beställare få dra ett streck över även onsdagen tro utan info

I kategorin "Jag-tar-vilken-jävla-info-som-helst" från webhallens kundforum om vilka som kommer få mail:

"Hej Victor,

Tyvärr så är jag inte helt säker på om vi skickar ut det till alla eller till de som fått innan jul.
//Liisa"

"till de som fått innan jul" Låter ju onekligen som dom faktiskt vet nu hur tilldelningen ser ut men inte bestämt sig hur dom ska skicka ut det än. Undra om dom bestämmer sig idag eller om dom måste korrekturläsa lite först

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

I kategorin "Jag-tar-vilken-jävla-info-som-helst" från webhallens kundforum om vilka som kommer få mail:

"Hej Victor,

Tyvärr så är jag inte helt säker på om vi skickar ut det till alla eller till de som fått innan jul.
//Liisa"

"till de som fått innan jul" Låter ju onekligen som dom faktiskt vet nu hur tilldelningen ser ut men inte bestämt sig hur dom ska skicka ut det än. Undra om dom bestämmer sig idag eller om dom måste korrekturläsa lite först

Det är nog korrekturläsning en vecka först.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fick precis detta av webhallen support via chat.

Marcus S 14:25
I slutet av denna eller början av nästa vecka kommer mail skickas ut för bokningar av PS5 som säger hur det ser ut för release etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vresigg:

I slutet av denna eller början av nästa vecka kommer mail skickas ut för bokningar av PS5 som säger hur det ser ut för release etc.

Då blir det inget denna veckan då förmodligen...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vresigg:

Alltså det här är helt otroligt. Hur kan dom inte ha den här informationen än. Helt oförståeligt och fruktansvärt irriterande som kund. Känns otroligt oseriöst när vi kunder inte får informationen ens en vecka innan medans alla andra butiker kunnat meddela sina kunder.
@webhallen Kan ni skina lite ljus på det här vad det egentligen är som pågår?

Visa signatur

Permalänk

Ja det är märkligt.
Eftersom dom skickade ut mail tidigare i höstas om man prel. skulle få före/efter jul så måste dom ju ha någon form av hum hur det blir?

Eller var de mailen bara rena gissningar baserat på absolut ingenting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinnkalsonger:

Ja det är märkligt.
Eftersom dom skickade ut mail tidigare i höstas om man prel. skulle få före/efter jul så måste dom ju ha någon form av hum hur det blir?

Eller var de mailen bara rena gissningar baserat på absolut ingenting?

Antagligen har dom fått från Nordisk Film att "Preliminärt får ni x antal maskiner första leveransen och sen x antal maskiner i december" och baserat på det har dom skickat ut. Men känns som dom fortfarande är osäkra på om dom får några maskiner alls?

Annars är det ju 1000 gånger bättre att göra som inet gjorde att skicka ut till berörda som får i första leveransen och sen till dom som inte fick. Sen korrigerade dom det med att "Vi har fått tag på fler maskiner så du får också en till release".

Tror att detta vakumet som webhallen skapat nu genererar bra många gånger mer frustration än om dom bara hade gett ut informationen när dom hade den. Känns ärligt talat som man blir idiotförklarad som kund och dom inte tror att vi kan ta emot eventuellt dåliga besked.

Detta är första gången jag förbokar på webhallen och jag kommer då aldrig göra det igen efter den här farsen. Oavsett när jag får min maskin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vresigg:

Ser ut som en bibelvers.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Då blir det inget denna veckan då förmodligen...

Liisa på deras PS5 kundforum har flera gånger denna vecka sagt att mailet kommer ut "i veckan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kizzm0:

Liisa på deras PS5 kundforum har flera gånger denna vecka sagt att mailet kommer ut "i veckan".

Ja dem får gärna göra det för min del, men just nu tror jag inte att det kommer att hända förrän jag ser mailet i inkorgen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ska förbi ICA och sen Webhallen efter jobbet. Ska lägga på minnet att köpa 24-pack ägg och mata på deras fönster!

(JK skulle aldrig behandla mina ägg så)

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

När fick du sett Mail? Nyligt?
Beställde i mitten/början av oktober dumt nog och fick Mail för en vecka sedan att det blir Q1

Mailet kom i slutet av förra veckan

Permalänk
Medlem

Har så svårt att förstå varför webhallen är sist med att meddela. Vad kan det bero på? Vet dom fortfarande inte antalet? Är detta taktiskt ur någon marknadssynpunkt jag missar?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Har så svårt att förstå varför webhallen är sist med att meddela. Vad kan det bero på? Vet dom fortfarande inte antalet? Är detta taktiskt ur någon marknadssynpunkt jag missar?

Dom sa på kundforumet att dom skickar ut mail när dom fått in enheterna fysiskt på sitt lager. Så jag antar att dom inte kommit än.

Permalänk
Medlem

Damn vad mycket auktioner som finns på eBay på enheter 0o

Permalänk
Medlem

Devil May Cry 5 SE: PS5 vs Xbox Series X - The First Next-Gen Performance Face-Off

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Fattar ingenting! Är väl en vanlig unboxing eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Fattar ingenting! Är väl en vanlig unboxing eller?

japp. bara unboxing.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kizzm0:

Dom sa på kundforumet att dom skickar ut mail när dom fått in enheterna fysiskt på sitt lager. Så jag antar att dom inte kommit än.

På ett sätt rätt bra, då vet de faktiskt hur många de har. De andra kanske går på att ni kommer få runt den här summan, får de faktiskt sedan in färre lär folk inte bli glada om de blivit lovade en konsol. Men den kommer när den kommer om den kommer.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag norpade en Ps3 på ebay vid US releasen för 5000kr inkl frakt från usa.
Sen när den kom till Sverige 5mån senare kostade den 6500kr.

Antar att det blir svårt att få en liknande deal med ps5...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lade en order 1 Juli på Komplett på en PS5 standard. Inte en chans att jag får något innan jul, just nu står det "Beställd, förväntas i lager 3 maj 2021"

Vilket skämt. Valde nog sämsta suppliern att boka hos.

Permalänk
Medlem

Webhallen fem minuter innan öppning nästa vecka: "Vi har tyvärr ingen information om tilldelning än, men i slutet av dagen borde vi veta vilka de fem personerna som får en konsol är. Resten kan återkomma nästa år". Jadu, kanske lika bra att de öppnar förhandsbokningarna för PS6 nu på en gång så vi kan börja köa och ha en chans att få en på dess releasedag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Lade en order 1 Juli på Komplett på en PS5 standard. Inte en chans att jag får något innan jul, just nu står det "Beställd, förväntas i lager 3 maj 2021"

Vilket skämt. Valde nog sämsta suppliern att boka hos.

Ja Komplett verkar värst tyvärr. Verkar som att Mediamarkt och Elgiganten har fått flest enheter från Sony. Hade verkligen försökt få in en bokning hos någon av dessa när det blir möjligt igen. Bevakar man marknaden lite så kommer det säkerligen gå snabbare att få tag på en maskin än 3:e maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Finns alltid idioter som missbrukar förbokningar... Undrar hur många det kommer läggas ut på svenska sidor. Har noterat att det finns en handfull XSX på Tradera men varken XBOX eller PS5 har fått nya kategorier så dessa ligger på last-gen sektionen.

Permalänk
Medlem

Gör ju ont i magen o se detta, känns inte som de vet vad de fått och anis sitter o lirar stretch.... aja bitter är jag som inte får nån till release iaf! haha

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant video av John. Hur man gör ett PS3 spel next-gen, typ.