Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Okej...

Haft min order som visat på 29999kr hela tiden. Såg att flera här har fått sitt pris ändrat så jag ringde kundtjänst och frågade om det förra veckan så sa dom "Dom som inte har fått uppdaterat pris ännu kommer få det när ordern behandlas då vi inte kan ändra betalsätt innan dess."

Igår gick jag in och kollade och då var det på 29999kr fortfarande, men nu på morgonen har dom ändrat till 5990kr.

Vågar man börja hoppas?

Tror nog inte man ska hoppas för mycket. Jag beställde i Maj detta året och min ändrades till 5990 för länge sedan. Eller kanske var 5990 från början.... Nu blev jag osäker.

Ahh jag vet inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Då måste det vara april 2020...

Japp! My bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Vad sa era preliminärt i mailen från WH?
Den jag bokade 2019-05-03 = mellan release och jul.
Den jag bokade 2020-06-17 = inte innan jul.

Se tabellen här #18653201

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonglow:

Min kompis har också fått sitt pris uppdaterat, han beställde i år. Så tror inte vi ska dra några stora växlar av detta.

Okej, då lägger vi ned den hypen!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Okej, då lägger vi ned den hypen!

Inet har uppdaterat mitt pris också och jag har fått info om att jag inte får en konsol vid release.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det kommer bli extra mycket snack om ordrar nu den kommande veckan.
För att avbelasta tråden lite skapade jag en ny tråd för just detta ämnet:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Har inte sett någon ”brytpunkt” på digitala versionen. Har dock inte letat jättemycket.
Alla vi som bokade -19 är ju för diskbaserade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Har inte sett någon ”brytpunkt” på digitala versionen. Har dock inte letat jättemycket.
Alla vi som bokade -19 är ju för diskbaserade...

Inte hört något konkret men har sett på reddit där fördelningen mellan antalet enheter till återförsäljare ligger runt 30/70 till förmån för diskbaserad. Så det är väldigt låga antal!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Jag har förbokat digital edition, då jag inte behöver läsaren. men vore ju otroligt surt om man inte fick någon innan jul för att man valde "fel" version. Jag kan ta en diskbaserad bara jag får en, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vresigg:

Jag har förbokat digital edition, då jag inte behöver läsaren. men vore ju otroligt surt om man inte fick någon innan jul för att man valde "fel" version. Jag kan ta en diskbaserad bara jag får en, haha.

Verkar som sagt som att digital edition inte finns alls många av. Sett bilder från övriga världens launch och där går typ 15st vita lådor på 1st svart låda. Vet inte varför Sony gjort så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Webhallen har sagt att om man ändrar sin bokning från diskbaserade till digital så tappar man sin plats. Jag tänkte först ha digitala men tar med disk iom att jag har en tidig bokning på den.
Sen är det ju så att man lätt spar in den 1000:- den kostar med att köpa tex. AC Valhhalla för 499:- på disk när digitala kostar >700:-. Några sånna spel så är man break even. Min "cave" är endå alltid nedsläckt så att den är lite fulare imho spelar ingen roll. Men med lite tur får jag båda till release och då blir barnen glada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Verkar som sagt som att digital edition inte finns alls många av. Sett bilder från övriga världens launch och där går typ 15st vita lådor på 1st svart låda. Vet inte varför Sony gjort så.

Att dem inte satsar så hårt på digitalt än är ju bra för konsumenterna i alla fall.
Ifall digitalt blir vanligare så blir det färre butiker som tar in spel PGA minskad försäljning vilket bidrar till mindre konkurrens när det kommer till pris på spel, samtidigt som begagnad marknaden krymper eller försvinner.

På flera håll så håller det på att bli dyrare med spel, inte bara för att priset ibland ligger på 850Kr, eller som med Red Dead Redemption 2 där man måste betala 1050Kr för att få med alla uppdragen.
Synd att går dåligt för spelindustrin nu för tiden.....

Permalänk
Medlem

Är redigt nyfiken på om det finns någon prestandaskillnad mellan att spela spelen helt digitalt, eller via skiva.
Och hur mycket av skivan som installeras på PS5'an samt även hur mycket skivläsaren låter.

För mig blir det att köpa med skivläsare, men inte så mycket för att ha till spel, utan mer bara för att kunna ha en 4k BD-spelare i mitt hem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer det någon rabatt på Playstation Plus på t.ex. Black Friday eller är det en produkt som alltid har samma pris?
Priset verkar vara väldigt skiftande beroende på region också? Har sett sidor med PS+ för halva priset till US bland annat, men antar att det är regionslåst?

För visst gick det väl att köpa PS+ innan och claima spel innan de försvann som Bugsnax även om jag får mitt PS5 2021?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Elgiganten verkar vara en? Och kanske MM och Netonnet? Är det nån som har lite mer säker info kring detta? Dessa kan vara värda att hålla koll på isf.

Elgiganten och Netonnet. Mediamarkt är bokade långt fram i tiden, sista uppdateringen på deras sida var att man var beräknad att få en hösten 2021 om man beställde!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Är redigt nyfiken på om det finns någon prestandaskillnad mellan att spela spelen helt digitalt, eller via skiva.
Och hur mycket av skivan som installeras på PS5'an samt även hur mycket skivläsaren låter.

För mig blir det att köpa med skivläsare, men inte så mycket för att ha till spel, utan mer bara för att kunna ha en 4k BD-spelare i mitt hem.

Du spelar ju dock inte från skivan även om du har den med optisk läsare. Spelet installeras fortfarande i sin helhet på den interna lagringen. Skivan används endast som nyckel (och då att man eventuellt kan installera hela eller delar av spelet från skivan istället för att ladda ner). Så prestandamässigt ska det vara 0 skillnad.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för er som förbeställt?

Jag förbeställde versionen med diskläsare den 31 Maj från webhallen. Hur ser förhoppningarna ut för att kunna få innan Jul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Jag förbeställde versionen med diskläsare den 31 Maj. Hur ser förhoppningarna ut för att kunna få innan Jul?

Beror nog helt och hållet på var du beställde den. Jag beställde min från Webhallen 27 februari och jag får den inte i år.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Kommer det någon rabatt på Playstation Plus på t.ex. Black Friday eller är det en produkt som alltid har samma pris?
Priset verkar vara väldigt skiftande beroende på region också? Har sett sidor med PS+ för halva priset till US bland annat, men antar att det är regionslåst?

För visst gick det väl att köpa PS+ innan och claima spel innan de försvann som Bugsnax även om jag får mitt PS5 2021?

Jag har de två senaste åren köpt mina årsprenumerationer på BF.
Räknar med att det kommer finnas ute till bra pris i år igen (oftast från återförsäljare via redeem-koder)
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?&b=s456183507

Ja. PS+ prenumerationer är låsta till respektive region!

Osäker på om det går att claima PS5 titlar via PSStore utan att ha en PS5 registrerad.
Skulle vara bra att veta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Du spelar ju dock inte från skivan även om du har den med optisk läsare. Spelet installeras fortfarande i sin helhet på den interna lagringen. Skivan används endast som nyckel (och då att man eventuellt kan installera hela eller delar av spelet från skivan istället för att ladda ner). Så prestandamässigt ska det vara 0 skillnad.

ok. nice, så skivan snurrar aldrig igen efter det att spelet blivit installerat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Jag förbeställde versionen med diskläsare den 31 Maj. Hur ser förhoppningarna ut för att kunna få innan Jul?

Du kan posta din information här. samt få lite översikt på andras ordrar med:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Beror nog helt och hållet på var du beställde den. Jag beställde min från Webhallen 27 februari och jag får den inte i år.

Beställde du den digitala eller den andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Osäker på om det går att claima PS5 titlar via PSStore utan att ha en PS5 registrerad.

Claimade bugsnax för en liten stund sen så det är inga problem!

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Claimade bugsnax för en liten stund sen så det är inga problem!

Tack, gjorde det nu jag med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

ok. nice, så skivan snurrar aldrig igen efter det att spelet blivit installerat?

Den snurrar bara när du startar spelet, när spelet sen är igång så slutar den snurra efter en stund.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Jag har de två senaste åren köpt mina årsprenumerationer på BF.
Räknar med att det kommer finnas ute till bra pris i år igen (oftast från återförsäljare via redeem-koder)
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?&b=s456183507

Ja. PS+ prenumerationer är låsta till respektive region!

Har för mig att Sony bekräftade för någon vecka sedan att man kan claima PS5 titlar i förväg utan problem.

Edit: Såg nu att ni redan hade löst det

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Elgiganten och Netonnet. Mediamarkt är bokade långt fram i tiden, sista uppdateringen på deras sida var att man var beräknad att få en hösten 2021 om man beställde!

Tack för infon : )

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Lite rolig info från våra Japanska användare
https://twitter.com/Phenomenal_Flea/status/132672790683221196...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En vän till mig skrev precis att han ringde webhallen nu för han började bli otålig som tusan...
"Jag skulle tro att mailet går ut senast söndag eller måndag"

Haha så jävla risigt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM