Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

ooofffff... segt :/

Frågan är om SONY reserverar ett begränsat antal PS5'or för just sådant här, så dom kan snabbt skicka ut en ersättning?

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Rejält oskönt.
Lär ju knappast vara så bra att ÅF håller en viss del maskiner för RMA?

Permalänk
Konsolgrävare

Bra för er som behåller era ps4or!

"You can install PS+ Collection games to a PS4

The 20 PS+ Collection games you can get by having PS+ and a PS5 can also be installed to and played on a PS4. You do need to add all the games to your library on a PS5 first. Then you can get onto your PS4 and install those games in your library to the PS4 and play the games. This is good news because some speculated the games would only be playable on PS5. "

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jsoiul/psa_you_can_inst...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Finns det nån butik som inte kört med förhandsbokning utan släpper sina 19e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Nej. Dom får inte det.
Direkt order från SONY.

---EDIT---

Oj, såg nu att du inte pratade om fysisk butik.
Då vet jag inte :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Nej. Dom får inte det.
Direkt order från SONY.

Det sony satte stopp för var väl fysiskt försäljning men inte att endast sälja direkt på releasedagen utan förbokningar via webbshop?

Hur som helst, vad jag har läst till mig så hade alla ÅF förbokningar ute, så det blir nog svårt att beställa en online på releasedagen. Så vida man inte är beredd att betala ett scalper-premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Skrivet av stocken:

Nej. Dom får inte det.
Direkt order från SONY.

Tror han/hon menade att de inte tar förhandsbokningar men säljer sitt lager direkt genom internet på releasedagen.
Jag kommer personligen sitta upp midnatt och skanna lite butiker och se ifall det slängs upp något till salu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Tror han/hon menade att de inte tar förhandsbokningar men säljer sitt lager direkt genom internet på releasedagen.
Jag kommer personligen sitta upp midnatt och skanna lite butiker och se ifall det slängs upp något till salu.

Ja precis kan vara värt att kolla runt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

ooofffff... segt :/

Frågan är om SONY reserverar ett begränsat antal PS5'or för just sådant här, så dom kan snabbt skicka ut en ersättning?

Så gjorde dom på PS4. En kollega till mig på den tiden fick sin nya PS4 på 2 dagar med Fedex efter han varit i kontakt med Gamestop och Sony. Så tror det bör vara samma med PS5.

Edit; Ska tilläggas att detta var på release, den var stendöd out of the box.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

The 20 PS+ Collection games you can get by having PS+ and a PS5 can also be installed to and played on a PS4. You do need to add all the games to your library on a PS5 first. Then you can get onto your PS4 and install those games in your library to the PS4 and play the games. This is good news because some speculated the games would only be playable on PS5. "

Undrar hur det här kommer att fungera.

Om jag har en PS5 som jag lånar ut till min kompis, kommer han då kunna installera PS plus collection på sin PS4? ☺

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Undrar hur det här kommer att fungera.

Om jag har en PS5 som jag lånar ut till min kompis, kommer han då kunna installera PS plus collection på sin PS4? ☺

Bra fråga!
Jag har själv två vänner som lär få på release.
Kanske ska passa på att besöka dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Bara hoppas det inte byter ut spelen ut ps+ collection. Många bra spel där jag hoppats på norpa men får inte mitt ps5 fören Q1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Grattis för detta! När i september bokade du den?? 2019 eller?? Jag bokade min på MM den 13/9 och får min i första kvartal 2021...

Jag bokade den digitala versionen den 17 september och har fått mail från Mediamarkt om att jag kommer att få den på releasedagen.

Permalänk
Medlem

Har fått uppdatera pris på webhallen nu.

Någon mer som fått det?
Beställde 8oktober 2019. Har haft 9990kr till ganska nyligen tror jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

En vän till mig skrev precis att han ringde webhallen nu för han började bli otålig som tusan...
"Jag skulle tro att mailet går ut senast söndag eller måndag"

Haha så jävla risigt...

Helt dött på deras kundforum idag med. Dom kanske har "utbildning" för vad dom ska svara efter hatstormen som tyvärr lär komma efter mailet går ut.

Missat ord
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Någon mer som fått det?

Jag som bokade 11/9-19 fick också ändrat idag.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Någon mer som fått det?

Stämmer bra där! Bokade 9 okt 2019 och hade 10001 länge men ändrades idag. Antingen har det varit många ordrar att gå igenom eller så är det något på gång 🤪🤞

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Problemet är att man behöver en PS5:a och har man en sådan är det väl inte många som behåller sina PS4:or? Detta hade varit smutt om det funkat utan en PS5:a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon204482:

Problemet är att man behöver en PS5:a och har man en sådan är det väl inte många som behåller sina PS4:or? Detta hade varit smutt om det funkat utan en PS5:a.

Junisarna får ta över ps4an. Inga pengar i den sett till hur glada de blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Beställde du den digitala eller den andra?

Den vanliga, digital edition gick inte att beställa då. Digital Edition bokade jag 23/6 och den får jag heller inte innan årsskiftet.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon204482:

Du kanske har PS4an i ett annat rum,på landet, eller om du har barn osv, osv.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Ni som bokat på MM och skulle få i december och framåt, vad står det på er sida? Kollade nyss och det står leverans påbörjad (skulle få på release). Undrar om det faktiskt stämmer eller om allas beställningar säger likadant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ingen som vet exakt men det innebär ju förmodligen att dom vill hinna ut lagom till att folk ska köpa julklappar. Jag skulle gissa andra halvan av November i bästa fall men annars första halvan av December.

Jag tippar att det betyder senast runt 21/12.

Permalänk
Medlem

Jag som inte har bokat det någonstans, vad är min största chans att komma över en på release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

Ni som bokat på MM och skulle få i december och framåt, vad står det på er sida? Kollade nyss och det står leverans påbörjad (skulle få på release). Undrar om det faktiskt stämmer eller om allas beställningar säger likadant.

Står det på min med, ska få i december. Beställde digitala 17/9 21:38.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Jag som inte har bokat det någonstans, vad är min största chans att komma över en på release?

Blocket för 10000kr. Det är nog dessutom enda chansen.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Jag bokade den digitala versionen den 17 september och har fått mail från Mediamarkt om att jag kommer att få den på releasedagen.

Intressant, jag bokade digitala versionen samma dag också från MM och får preliminärt Q1 2021...

Permalänk
Medlem

Webhallen kunde inte skött detta sämre även om de försökte. Ingen info idag som utlovat.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Står det på min med, ska få i december. Beställde digitala 17/9 21:38.

Fan vad segt, kanske står så på de flesta då. Rätt fult att skriva om du ska få i December och de inte ens vet hur stor nästa batch är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Skulle gissa att vänta utanför en MediaMarkt (eller annan butik som säljer många exemplar) tills du ser en annan kund komma ut med en PS5 och sedan banka hen på huvudet, ta paketet och börja springa.

Disclaimer: Ovanstående är förstås bara ett skämt och inte ett förslag som ska tas på allvar.