Permalänk
Medlem

Jag får inte upp det. Bara "bevaka produkt". De kanske är slut redan.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Ja de "tog slut" fort. Undrar om man knep en till 19:de, får pirr i kroppen. 34år och beter mig som ett barn haha...

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Dustin och Cdon går också att förboka nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Ja de "tog slut" fort. Undrar om man knep en till 19:de, får pirr i kroppen. 34år och beter mig som ett barn haha...

Hann också precis boka en sen gick jag in på den igen och då fanns det bara bevaka. Tänk om man har sån tur så man får den på release skulle ju vara sjukt Har bokat på Inet också men får den inte på release.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Skrivet av Growth:

Supertack för tipset!
Hoppas att dom får in några.

Välj faktura, så slipper du ligga ute med stålar

Om netonnet öppnade för fler bokningar nu bådar ju rimligen jävligt gott för oss som bokade tidigt den 17e sept när de senast hade öppet för förbokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Hann också precis boka en sen gick jag in på den igen och då fanns det bara bevaka. Tänk om man har sån tur så man får den på release skulle ju vara sjukt Har bokat på Inet också men får den inte på release.

Samma här, har en bokad på inet också som jag inte får till release.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Dom har ju redan haft en förbokning, eventuellt fick dom in fler än dom lät boka förra gången och sålde sina resterande nu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Nu när maskinen kommit i USA så har lite barnsjukdomar börjat komma fram. Det som nu rekommenderas på reddit av nya användare är:

* För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.

* Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.

* Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi

Båda dessa fallen verkar gå att lösa, men känns som att ta onödiga risker innan Sony skickat ut lite patchar. Jag kommer följa båda när jag väl får min maskin i alla fall.

Tack.
Denna infon borde fästast i första inlägget, eller skapa en egen tråd för då den kan visa sig extremt viktig.
Typ: "PS5 - Tips, Trix och Bra att veta" tråd
Kan vara väldigt uppskattat nu i början!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att riktiga besked har gått ut eller rentav leverans har kommit till olika återförsäljare?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Dustin och Cdon går också att förboka nu!

VIKTIGT! Förbokningar för release är för tillfället slutsålda. På grund av begränsad tillgänglighet och stor efterfrågan är leveransdatum okänt. Placera gärna Er beställning för att få en plats i kön, då vi jobbar med vår leverantör att få kontinuerliga leveranser och leverera produkten så snart nya enheter finns tillgängliga igen.

Alla som öppnar upp för bokningar gäller nog release till q1-2 skulle jag gissa men man vet aldrig.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Ja de "tog slut" fort. Undrar om man knep en till 19:de, får pirr i kroppen. 34år och beter mig som ett barn haha...

Aa fy fan hann lägga den i kundvagnen tidigt, hoppas hoppas, enligt mejlet står det tidigast på releasedagen! 😀 👍 😎

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bokade en på NoN nu och ordererkännandet säger:

Förväntat datum :2020-11-19
"Din order innehåller en förhandsbokning och kommer att levereras tidigast på releasedagen 2020-11-19".

Så det kan ju vara 2021 med om man har otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Jag provade o boka en, får se vad som händer hehe! tack för tips

EDIT: nu står den som bevaka.. hann jag precis boka en till launch? helvete va dumt att få höga förhoppningar nu! hahaha

Förbokade en precis. Pratat med kundtjänsten och de bekräftar att vi får den under releasedagen.
Tyvärr så var jag mer intresserad av en digital version, men detta får funka i och med att jag inte genomfört någon förbokning.

Deras svar:

"Hejsan, alla som har fått in förhandsbokningar kommer få en enhet till releasen :)"
"Den ska anlända på releasedagen. Vi skickar den i förväg :)"

EDIT:

Skrivet av Kizzm0:

Bokade en på NoN nu och ordererkännandet säger:

Förväntat datum :2020-11-19
"Din order innehåller en förhandsbokning och kommer att levereras tidigast på releasedagen 2020-11-19".

Så det kan ju vara 2021 med om man har otur.

Se min post ovan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhomez:

Förbokade en precis. Pratat med kundtjänsten och de bekräftar att vi får den under releasedagen.
Tyvärr så var jag mer intresserad av en digital version, men detta får funka i och med att jag inte genomfört någon förbokning.

Deras svar:

"Hejsan, alla som har fått in förhandsbokningar kommer få en enhet till releasen :)"
"Den ska anlända på releasedagen. Vi skickar den i förväg :)"

Fan va gött!

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhomez:

Förbokade en precis. Pratat med kundtjänsten och de bekräftar att vi får den under releasedagen.
Tyvärr så var jag mer intresserad av en digital version, men detta får funka i och med att jag inte genomfört någon förbokning.

Deras svar:

"Hejsan, alla som har fått in förhandsbokningar kommer få en enhet till releasen :)"
"Den ska anlända på releasedagen. Vi skickar den i förväg :)"

EDIT:
Se min post!

Dessvärre fick jag följande svar från en annan medarbetare:
"vi har haft öppet försäljningen idag men än så länge är dte fortfarande för tidigt att säga vilka som kommer att få en konsol och vilka som inte kommer men man ligger i ett kö system"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Dessvärre fick jag följande svar från en annan medarbetare:
"vi har haft öppet försäljningen idag men än så länge är dte fortfarande för tidigt att säga vilka som kommer att få en konsol och vilka som inte kommer men man ligger i ett kö system"

Bra kundtjänst som säger olika saker...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Hur många dog precis av Webhallens nyhetsbrev? Såg bara Webhallen poppa upp som notis och höll på att ramla av stolen.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Bra kundtjänst som säger olika saker...

Håller med... Det kan ju vara så att de sitter med informationen om att det kommer gå ut vid release men att vissa medarbetare är lite mer försiktig med att yttra sig om detta ifall något skulle gå snett. Det går ju bara att spekulera i, men oavsett är hypen stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Beställde just en Samsung T7 500GB för att köra PS4-spel från. Såg den här tabellen (sorry om den redan postats).
Har inte tid att spela så många spel åt gången så 500GB räcker för mig tills vi kan expandera PS5an ”på riktigt”.

https://www.forumbilder.com/images/2020/11/13/713FE3F4-1969-494E-9126-D4A3FC77C05C.jpg

Tack för info.

Det är dock inte förvånande eftersom att det redan finns tester med Series X som visar samma resultat.
Det här har också varit ett problem för PC enda sen man fick snabbare lagring än S-ATA anslutningen klarar av.

Det beror helt enkelt på att spel som körs genom bakåtkompabilitet inte har stöd för Direct storage(eller Sonys alternativ).
Spel behöver extra pålägg(minst en patch per titel) för varje titel och kommer även gälla för PC spel när tekniken blir tillgänglig där.

Det här verkar skapa förvirring bland journalist och PC användare som verkar ha missat detta.

Man får inte mer prestanda med SSD:er som är snabbare än S-ATA SSD snabbare lagring via USB heller, dock så går det snabbare att skriva data till dessa enheter(eftersom att skrivhastigheten inte är lika hög som läshastigheten och att då skrivhastigheten inte slår i taket).

Permalänk
Skrivet av HarryBee:

Dessvärre fick jag följande svar från en annan medarbetare:
"vi har haft öppet försäljningen idag men än så länge är dte fortfarande för tidigt att säga vilka som kommer att få en konsol och vilka som inte kommer men man ligger i ett kö system"

Det är vad dom sagt sen 17e september tyvärr. Låter ju märkligt att de öppnar för bokning igen helt slumpmässigt. Kan vara så att kundtjänst inte blivit informerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhomez:

Förbokade en precis. Pratat med kundtjänsten och de bekräftar att vi får den under releasedagen.
Tyvärr så var jag mer intresserad av en digital version, men detta får funka i och med att jag inte genomfört någon förbokning.

Deras svar:

"Hejsan, alla som har fått in förhandsbokningar kommer få en enhet till releasen :)"
"Den ska anlända på releasedagen. Vi skickar den i förväg :)"

EDIT:
Se min post ovan!

Hjälte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Är det inte lite skumt att en extern ssd är snabbare i vissa fall än deras egen supersnabba interna ssd? Skulle inte den vara helt revolutionerande snabb?

Det är på BC spel, PS5 spel kommer vara mkt mkt snabbare än BC spel. (BC=Backwards compatible). Då ps4 spel är optimerade för ps4

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhomez:

Förbokade en precis. Pratat med kundtjänsten och de bekräftar att vi får den under releasedagen.
Tyvärr så var jag mer intresserad av en digital version, men detta får funka i och med att jag inte genomfört någon förbokning.

Deras svar:

"Hejsan, alla som har fått in förhandsbokningar kommer få en enhet till releasen :)"
"Den ska anlända på releasedagen. Vi skickar den i förväg :)"

EDIT:
Se min post ovan!

WHAT!? helt sjukt om det är sant! (jag tror inte på något förrän jag får ett kolli-id haha!)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Hur många dog precis av Webhallens nyhetsbrev? Såg bara Webhallen poppa upp som notis och höll på att ramla av stolen.

Roligaste är att dom flera gånger sagt "Håll utkik efter våra nyhetsbrev för mer info gällande PS5" och så har dom aldrig info om PS5an, haha.

Permalänk
Medlem

Jag gråter. Trodde man skulle få info om när man kunde boka Satt i möte och missade allt med några minuter.

Permalänk
Medlem

När jag hämtade min XSX på webhallen så i tisdags så frågade jag om de visste något mer om PS5 men då sa han att de inte visste något men klagade samtidigt på att många i personalen inte skulla få sina på release.

Så vet inte om det baseras på det tidigare mejlet de skickade ut till oss som troligtvis ska få innan jul eller ny info

Permalänk
Medlem

Update om Netonnet beställningarna:

Jag kontaktade kundtjänsten igen, i och med att vi fick spretiga svar. Jag skickade båda svaren vi fick och de svarade såhär:

"Vår amibition är givetvis att alla som har beställt en ps5 ska få enheten på releasedagen! Om leveransen blir försenad kommer du att bli meddelad om detta"

Jag godtog inte detta svar, och krävde något konkret. Ställde frågan "Det jag undrar är, i och med min betalning, finns det en konsol hos er som är härmed öronmärkt till mig som jag kan förvänta mig att få den 19 november?"

Varpå jag fick detta svar:

"Jag förstår detta! Vad jag kan se är den bokad för leverans 18/11, så du bör få enheten på relasedagen. Så länge inget oförutsett sker kommer du få din leverans då"

Deras ovilja att bekräfta är väl pga. oförutsedda händelser som problem vid transport m.m.

EDIT: Glömde nämna att de öppnade för köp pga. avhopp till förbokningar och det avsåg endast några få enheter. Således kan det antas att inga fler konsoler har levererats.

Permalänk
Medlem

Goda nyheter att netonnet verkar ha fått fler maskiner än vad dom trodde!

Hoppas detsamma gäller för webhallen

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Hype is real!!

Visa signatur
Permalänk

Lyckades också få igenom en beställning, håller tummarna 🤞